اخبار فناوری

اپل علیرغم مشکلات سیری، روی هوش مصنوعی مشابه ChatGPT کار می کند

گزارش نیویورک تایمزاپل در حال آزمایش مفاهیم تولید کننده هوش مصنوعی است که می تواند روزی با ادغام با سیری و با وجود مشکلات زیاد دستیار صوتی، مستقیماً با ChatGPT رقابت کند.

هوش مصنوعی اپل مشابه ChatGPT

ظاهراً در کنفرانس سالانه هوش مصنوعی اپل در ماه گذشته، کارمندان با مدل زبان بزرگ این شرکت و سایر ابزارهای هوش مصنوعی آشنا شدند. مهندسان اپل، از جمله اعضای تیم سیری، طبق گزارش‌ها، مفاهیم تولید زبان را «هفتگی» در پاسخ به ظهور ربات‌های چت مانند ChatGPT آزمایش می‌کنند.

این گزارش توضیح می‌دهد که نسل جدید فناوری‌های هوش مصنوعی نشان داده‌اند که چگونه سیری، الکسا و سایر دستیارهای صوتی برتری خود را در مسابقه هوش مصنوعی از دست داده‌اند. سیری، به ویژه، با موانع زیادی برای پیشرفت معنادار مواجه شده است. جان بورکی، مهندس سابق اپل، که روی سیری کار می‌کرد و مسئول بهبود آن در سال 2014 بود، به نیویورک تایمز گفت که این دستیار صوتی بر اساس “کد تقریبی که چند هفته طول می‌کشید تا ویژگی‌های آن ارائه شود، ساخته شده است.” .

«طراحی حجیم» این دستیار صوتی، افزودن ویژگی های جدید به آن را برای مهندسان بسیار دشوار کرده بود. به عنوان مثال، پایگاه داده سیری شامل فهرستی طولانی از عبارات در نزدیک به دوازده زبان است که آن را به “یک گلوله برفی بزرگ” تبدیل می کند. برکی اضافه کرد که اگر کسی بخواهد کلمه ای را به پایگاه داده سیری اضافه کند، آن کلمه به حجم انبوه وارد می شود.

هوش مصنوعی اپل مشابه ChatGPT

هوش مصنوعی اپل مشابه ChatGPT

این بدان معناست که به روز رسانی های ساده مانند افزودن عبارات جدید به مجموعه داده ها نیازمند بازسازی کل پایگاه داده سیری است که می تواند تا شش هفته طول بکشد. افزودن ویژگی های پیچیده تر مانند ابزارهای جستجوی جدید نیز می تواند تا یک سال طول بکشد.

در نتیجه، برکی استدلال می‌کند، هیچ راهی برای سیری وجود نداشت که مانند ChatGPT به یک «دستیار خلاق» تبدیل شود. اوایل این هفته، OpenAI از GPT-4، موتور هوش مصنوعی نسل بعدی خود که پاسخ‌های ChatGPT پیشرفته‌تری را امکان‌پذیر می‌کند، رونمایی کرد.

هفته گذشته، DigiTimes گزارش داد که علاقه فزاینده به هوش مصنوعی مولد که توسط ChatGPT کاتالیز می شود، باعث شده است تا نحوه توسعه این فناوری در شرکت های بزرگی مانند اپل، متا و آمازون مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. ظاهرا این شرکت ها در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که مایکروسافت پیشتازی خود را در زمینه هوش مصنوعی حفظ نکند. گفته می شود که اپل و تسلا به طور خاص در حال تجدید نظر در رویکرد خود نسبت به هوش مصنوعی هستند.

نظر شما در مورد امکان ارائه هوش مصنوعی مشابه ChatGPT به اپل چیست؟

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا