اخبار فناوری

اپل برای خرید مودم 5G آیفون 16 با کوالکام وارد مذاکره نشده است

می دانیم که اپل سخت کار می کند تا در تامین قطعات به خودکفایی برسد. این مشکل قرار بود از همان ابتدای ظهور فناوری 5G برای مودم های مورد نیاز اجرا شود، اما نشد. به نظر می رسد سال 2024 و آیفون 16 شروع استفاده از مودم 5G اپل خواهد بود، زیرا در آخرین اعلام رسمی می بینیم که اپل برای خرید مودم 5G آیفون 16 با کوالکام وارد مذاکره نشده است.

آیا مودم 5G آیفون 16 توسط اپل ساخته خواهد شد؟

در کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلون، مدیرعامل کوالکام گفت:

ما برنامه ای برای سال 2024 نداریم، فرض برنامه ریزی من این است که در سال 2024 [اپل] ما آن را ارائه نمی دهیم، اما این تصمیم آنهاست.”

او فاش نکرد که آیا اپل همچنان قصد دارد برای تراشه مودم اختصاصی خود هزینه مجوز فناوری به کوالکام بپردازد، اما خاطرنشان کرد که درخواست پرداخت حق امتیاز مستقل از ارائه تراشه است.

طبق گزارش ها، اپل از مودم 5G خود در آیفون های 2023 استفاده خواهد کرد

در سال 2019، اپل بیشتر تجارت مودم گوشی های هوشمند اینتل را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت در تلاش بود اولین آیفون 5G را در سال 2020 با مودم خود معرفی کند. اما مودم 5G اختصاصی اپل به آیفون 12 نرسید. این شرکت برای عقب نماندن از رقبا با کوالکام به توافق رسید و قصد داشت مودم 5G خود را به سری آیفون 15 بیاورد. تولید نمی شود و این سری نیز تولید خواهد شد. با مودم 5G کوالکام ارائه می شود.

با تایید رسمی مدیرعامل کوالکام مبنی بر اینکه اپل مودم های 5G را برای سال 2024 سفارش نمی دهد، پروژه ساخت مودم 5G انحصاری این شرکت احتمالاً نتایج خوبی را شاهد بوده است.

چندی پیش و در گزارش جدید در آیفون SE 4 شنیده ایم که این دستگاه که برای سال 2024 در نظر گرفته شده است، احتمالاً با مودم 5G اختصاصی اپل عرضه خواهد شد. البته گفته شده که متاسفانه اتصال 5G آن محدود به شبکه های زیر 6 گیگاهرتز است و اتصال mmWave ندارد. این ممکن است محدودیتی برای مدل اقتصادی باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید مودم 5G اپل به سال 2024 برسد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا