اخبار فناوری

وجود پورت USB C در آیفون 15 اپل ممکن است تفاوت زیادی با لایتنینگ نداشته باشد

پورت USB-C آیفون 15 اپل تقریباً در این مورد مطمئن است و خبر خوبی برای کاربران خواهد بود. با این حال به نظر می رسد وجود پورت USB C در آیفون 15 اپل تفاوت چندانی با لایتنینگ ندارد.

پورت USB C در اپل آیفون 15

طبق گزارش های اخیر، سری آیفون 15 از پورت سنتی لایتنینگ آیفون ها به پورت USB-C تغییر خواهد کرد. این تغییر برای محصولات فروخته شده در اتحادیه اروپا تا پایان سال 2024 اجباری است. با این حال، طبق آخرین گزارش ها، این شرکت فقط از برخی لوازم جانبی USB-C موجود پشتیبانی می کند.

لوازم جانبی iPhone 15 USB C به گواهی MFi نیاز دارد

پورت لایتنینگ از سال 2012 در آیفون های اپل استفاده می شود و حالا با فشار اتحادیه اروپا، اپل به این استفاده سرسختانه از پورت خود پایان خواهد داد. با این حال، به نظر می رسد که حتی با USB-C، سازندگان لوازم جانبی همچنان نیاز به دریافت گواهی MFi از اپل دارند.

اما MFi چیست؟ در واقع این عبارت مخفف Made For iPhone است. این گواهینامه ای است که سازندگان لوازم جانبی باید از آن استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که لوازم جانبی آنها به طور یکپارچه با دستگاه های اپل کار می کنند. این برنامه سالهاست که وجود دارد و به کاربران کمک می کند تا از بین طیف گسترده ای از لوازم جانبی با کیفیت بالا انتخاب کنند.

طبق گزارش های اخیر، تنها لوازم جانبی دارای گواهی MFi در آیفون 15 به پورت USB-C دسترسی کامل خواهند داشت. این بدان معناست که لوازم جانبی که مراحل صدور گواهینامه را طی نکرده اند از نظر انتقال داده و سرعت شارژ محدود خواهند بود.

یعنی نمی توانید از کابل های USB C موجود یا لوازم جانبی که با این پورت کار می کنند در آیفون 15 استفاده کنید!

اگرچه این ممکن است برای برخی از کاربران ناامید کننده باشد، اما توجه به این نکته مهم است که فرآیند صدور گواهینامه برای اطمینان از ایمنی و قابلیت اطمینان لوازم جانبی شخص ثالث طراحی شده است.

لازم به ذکر است که هزینه صدور گواهینامه MFi احتمالاً به کاربر نهایی منتقل می شود، به این معنی که لوازم جانبی گواهی شده ممکن است گرانتر از موارد غیر تایید شده باشد. با این حال، باید توجه داشته باشید که برخی از لوازم جانبی دارای گواهی MFi ممکن است همچنان قیمت کمتری نسبت به لوازم جانبی مارک اپل داشته باشند.

از نقطه نظر زیست محیطی، نیاز به گواهی MFi را می توان به عنوان یک عقب نشینی در نظر گرفتزیرا کاربران نیاز به خرید کابل ها یا لوازم جانبی جدید دارند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این تصمیم اپل درست است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا