اخبار فناوری

تعامل با دستگاه های هوشمند از طریق فکر راه خود را به دنیای واقعی باز می کند

ایده تعامل با ابزارهای هوشمند بدون استفاده از دست، چیزی است که می توان آن را در یک دنیای فانتزی یافت. اما به نظر می رسد که انسان ها این افکار فانتزی را وارد دنیای واقعی کرده اند. به گزارش گویا نیوز، تعامل با دستگاه های هوشمند از طریق فکر راه خود را به دنیای واقعی باز خواهد کرد. با مایفون مگ بیا

یک راه حل پزشکی جدید در آیپدها به بیماران این امکان را می دهد تا از طریق فکر با دستگاه تعامل داشته باشند

شاید با خواندن عنوان ابتدا فکر می کردید که ما در مورد یک فیلم ابرقهرمانی یا علمی تخیلی صحبت می کنیم، اما به نظر می رسد دانشمندان راهی را کشف کرده اند که افراد می توانند پیام هایی را از مغز خود به آیفون یا آی پد ارسال کنند. به شرکتی به نام Synchron توسط FDA چراغ سبز برای انجام آزمایشات بالینی داده شده است. هدف این است که افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، که بیشتر به عنوان بیماری لو گهریگ شناخته می‌شود) بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

ALS از حرکت دادن داوطلبانه ماهیچه های افراد جلوگیری می کند و در نهایت مانع از تنفس، صحبت کردن، نوشتن، راه رفتن یا خوردن می شود. اما با استفاده از ایمپلنت مغزی و دستگاهی به نام Synchron Switch، افراد مبتلا به این بیماری می توانند پیام هایی را به آیفون یا آی پد ارسال کنند. این دستگاه با حسگرهایی به نام استنترود کار می کند که با استفاده از یک رگ خونی در قسمت فوقانی مغز قرار می گیرند. این را می توان با استفاده از یک روش ساده تر به جای جراحی مغز و اعصاب گسترده تر انجام داد.

تعامل با دستگاه های هوشمند از طریق فکر

بنابراین، تفکر و مهر بیمار کارآزمایی بالینی Synchron به او اجازه می دهد تا با صفحه نمایش iPad تعامل داشته باشد. پس از وارد کردن، حسگرها به صورت بی سیم با استفاده از دستگاهی به نام سوئیچ Synchron که روی قفسه سینه بیمار قرار می گیرد، کنترل می شوند. قطعات ساخته شده توسط Synchron به‌عنوان بخش‌های دائمی در بدن بیمار هستند و تاکنون چهار مورد از آنها بیش از یک سال بدون هیچ مشکلی نصب شده‌اند. در مجموع، Synchron آن را روی شش بیمار آزمایش می کند، اگرچه رادنی گورهام، فروشنده بازنشسته نرم افزار در ملبورن، استرالیا، اولین کسی است که از آن با دستگاه اپل استفاده می کند.

به عنوان مثال، در حالی که گورهام از ALS رنج می‌برد، اگر به فکر ضربه زدن به پای خود باشد، آی‌پد او سیگنالی دریافت می‌کند که گویی انگشت خود را روی صفحه لمسی تبلت می‌زند. جیلیان هیز، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، می‌گوید که سینکرون به موفقیت بزرگی دست یافته است. پروفسور هیز گفت: «البته، چیزی که در مورد این پروژه واقعاً هیجان‌انگیز است این است که آن‌ها کاری فوق‌العاده نوآورانه انجام داده‌اند و آن را به یک دستگاه استاندارد متصل کرده‌اند.

تعامل با دستگاه های هوشمند از طریق فکر

تام آکسلی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Synchron گفت که در مورد محصولات iOS و اپل هیجان زده است زیرا آنها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در نهایت، بیمارانی که به دلیل ALS یا یک بیماری ناتوان کننده دیگر قادر به برقراری ارتباط با دستگاه ها نیستند، ممکن است بتوانند به آنچه می خواهند بگویند فکر کنند و آن فکر را به پیامی در iPhone یا iPad خود ترجمه کنند.

البته به نظر می رسد که این راه حل هنوز چندین سال تا تبدیل شدن به یک فرآیند روان و بدون دردسر فاصله دارد. Synchron این فناوری را با بلوتوث برای مغز مقایسه می کند. این شرکت همچنین امیدوار است به افراد مبتلا به ALS و سایر بیماری ها کمک کند تا افکار خود را با دیگران در میان بگذارند. حداقل، دانشمندان و مهندسان در مسیر درستی هستند زیرا امیدوارند زندگی افراد مبتلا به برخی از ظالمانه ترین بیماری های شناخته شده برای بشر را آسان تر کنند.

تعامل با دستگاه های هوشمند از طریق فکر

با توجه PhoneArenaبه عنوان مثال، ALS بر تفکر یا هوش تأثیر نمی گذارد. اما کاری که انجام می دهد این است که شخص را از به اشتراک گذاشتن یا برقراری ارتباط افکار خود با دیگران باز می دارد و به همین دلیل است که فناوری Synchron گام بزرگی به جلو است. تصور کنید که بتوانید فکر کنید اما به دلیل بیماری قادر به اشتراک گذاری آن افکار نیستید. آیا می توانید تصور کنید که چقدر ناامید کننده خواهد بود؟ در آینده، کار Synchron می تواند به بیماران اجازه دهد تا با انتقال افکار خود به iPhone یا iPad از شر این بیماری خلاص شوند.

این خبر روز شنبه توسط UNILAD، یک شرکت اینترنتی بریتانیایی منتشر شد. Synchron در نیویورک مستقر است و دارای 105 پتنت است. به گفته این شرکت، چشم انداز ما این است که بیماران ALS را با شکستن کد عصبی مغز به زندگی بازگردانیم. می توانید وب سایت این شرکت را در synchron.com یا با کلیک بر روی این پیوند مشاهده کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا