اخبار فناوری

امکان هک گوشی با استفاده از مودم اگزینوس سامسونگ وجود دارد

بسیاری از گوشی ها و سایر دستگاه هایی که از مودم اگزینوس سامسونگ استفاده می کنند در معرض خطر هک شدن قرار دارند. به لطف تیم تحقیقاتی امنیتی Project Zero گوگل، اخیراً هجده آسیب‌پذیری در دستگاه‌های دارای چیپ‌ست Exynos کشف شده است. این آسیب‌پذیری‌ها، در صورت سوء استفاده، به هکرها امکان دسترسی کامل به تلفن شما و تمام اطلاعات موجود در آن را تنها با استفاده از شماره تلفن شما می‌دهد. تیم امنیتی یک وبلاگ همه دستگاه‌های آسیب‌دیده را منتشر و تأیید کرد.

هک کردن گوشی ها با استفاده از مودم اگزینوس سامسونگ

تاکنون 90 روز از کشف این نقص امنیتی می گذرد و تعداد گوشی هایی که تحت تأثیر این کشف قرار گرفته اند از دستگاه های سری Galaxy S، M و A متغیر است. حملات پیش از این، گوگل پیکسل 6 و پیکسل 7 نیز تحت تأثیر قرار گرفته بودند، اما از آن زمان به بعد، دستگاه های پیکسل 7 در آخرین به روز رسانی امنیتی مارس 2023 ایمن شدند، در حالی که کاربران پیکسل 6 هنوز منتظر هستند.

سامسونگ لیستی از دستگاه های بالقوه آسیب دیده را ارائه کرده است. می توانید لیست زیر را بررسی کنید:

هک گوشی با تراشه اگزینوس سامسونگ

هک کردن گوشی ها با استفاده از مودم اگزینوس سامسونگ

اکنون، برای کسانی که نگران گلکسی S22 سامسونگ هستند، این نقص امنیتی تنها به نوع Exynos این گوشی محدود می شود. اگر نسخه اسنپدراگون را دارید، نگران نباشید. همانطور که قبلا ذکر شد، گوشی های پیکسل 7 ایمن شده اند، در حالی که پیکسل 6 هنوز منتظر رسیدن به روز رسانی است. متأسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه به روز رسانی برای این دستگاه وجود ندارد.

خوشبختانه، در حال حاضر یک راه حل ساده برای کمک به جلوگیری از هکرهای احتمالی وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Wi-Fi Calling و همچنین VoLTE یا VoLTE را غیرفعال کنید.

مثل همیشه، اکیداً توصیه می‌کنیم که تماس Wi-Fi و VoLTE خود را تا زمانی که به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید خاموش کنید، و در حالت ایده‌آل بهتر است بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی در دستگاه شما منتشر شده است یا خیر. به محض رفع این آسیب پذیری ها به شما اطلاع خواهیم داد.

نظر شما در مورد هک کردن گوشی ها با استفاده از مودم اگزینوس سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا