اخبار فناوری

اسنپدراگون آینده کوالکام از فناوری 3 نانومتری سامسونگ و TSMC استفاده خواهد کرد

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است، اما این امکان وجود دارد که این شرکت در همکاری با سامسونگ برای چیپست‌های پیشرفته آینده خود، از فناوری 3 نانومتری شرکت کره‌ای درکنار TSMC استفاده کند. شایعه‌ای ادعا می‌کند که هر دو فرآیند پیشرفته 3 نانومتری N3E و GAA به‌ترتیب از TSMC و Samsung ممکن است برای دستیابی به این هدف استفاده شوند.

فناوری 3 نانومتری سامسونگ و TSMC در مدل‌های آینده اسنپدراگون

با توجه به اینکه سامسونگ پیشرفت فناوری 3 نانومتری GAA خود را در آخرین درآمد سه‌ماهه خود اعلام کرده است، Revegnus گزارش می‌دهد که خروجی ویفر این شرکت ظاهراً در موقعیت مطلوبی قرار دارد. این افشاگر معتقد است که به‌همین دلیل کوالکام و غول کره‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند تا تنوعی از چیپست‌های رده‌بالای اسنپدراگون 8 آینده را ایجاد کنند. به‌عنوان‌مثال، با فرض اینکه این طرح در ابتدای سال 2024 محقق شود، اسنپدراگون 8 نسل 4 در فرآیند N3E TSMC ارائه خواهد شد که تکرار بهبودیافته معماری 3 نانومتری این شرکت است.

ننسل بعدی این چیپست اما، بر اساس فرآیند 3 نانومتری GAA سامسونگ ساخته خواهد شد و احتمالاً Snapdragon 8 Gen 5 for Galaxy نام‌گذاری می‌شود و برای سری Galaxy S25 رزرو شده است. پیش از این شایعه شده بود که کوالکام به گزینه‌ای با منبع دوگانه روی می‌آورد زیرا از دیدگاه تجاری، هوشمندانه‌ترین انتخاب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. طبق گزارش‌ها، امسال تنها اپل است که چیپست‌های خود را در فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید می‌کند که نشان می‌دهد قیمت بالای ویفر، کوالکام و مدیاتک را از ثبت سفارش آن منصرف کرده است.

فناوری 3 نانومتری سامسونگ و TSMC در مدل‌های آینده اسنپدراگون

فناوری 3 نانومتری سامسونگ و TSMC در مدل‌های آینده اسنپدراگون

بااین‌حال، این بدان معنا نیست که فرآیند N3E TSMC ارزان‌تر خواهد بود، بنابراین تغییر به فناوری 3 نانومتری GAA سامسونگ راه مناسبی برای گذراندن این وضعیت است. متأسفانه، برای امسال، به‌نظر نمی‌رسد که کوالکام برنامه‌هایی برای استفاده از نسل بعدی فناوری 3 نانومتری GAA سامسونگ داشته باشد. درعوض، گفته می‌شود که اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده در فرآیند N4P TSMC تولید انبوه خواهد شد و بازده انرژی کمی بهتر را برای مدل‌های آینده گلکسی S24 به‌ارمغان می‌آورد.

نسخه‌های قبلی اسنپدراگون 8 نشان دادند که فرایند تولید تراشه TSMC در مقایسه با سامسونگ در جایگاه برتری قرار داد، بنابراین جای تعجب نیست که کمپانی کره‌ای بر روی بهبود عملکرد تراشه خود تمرکز کند.

نظر شما درباره استفاده از فناوری 3 نانومتری سامسونگ و TSMC در مدل‌های آینده اسنپدراگون چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/30/%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-3-%D9%86%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا