اخبار فناوری

آیا تتر امن است؟ | پاسخ کوتاه و مفید به یک سوال متداول

آیا تتر امن است؟ آیا خرید تتر خوب است؟ آیا تتر معتبر است؟ این سوالات تنها بخشی از سوالات بسیاری از افراد علاقه مند به خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و استیبل کوین است. در این مقاله تصمیم داریم به این سوالات پاسخ دهیم و مزایا و معایب Tether را بسنجیم. اگر شما هم می خواهید درباره ارز دیجیتال تتر بیشتر بدانید، این مقاله می تواند اطلاعات مهمی در مورد اعتبار تتر در اختیار شما قرار دهد.

تتر چیست؟

تتر (USDT) یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین است اما نوسانات آن مانند بیت کوین نیست و نرخ آن مانند دلار و سایر ارزهای فیات ثابت و پایدار است و ارزش آن برابر با یک دلار است. بنابراین به تتر استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار نیز می گویند. علاوه بر تتر، استیبل کوین های دیگری نیز وجود دارد، اما تتر به عنوان بزرگترین و مهم ترین استیبل کوین جهان از نظر ارزش بازار شناخته می شود.

قیمت تتر برابر با دلار است و به همین دلیل به آن دلار دیجیتال نیز می گویند. به طور کلی، ویژگی استیبل کوین ها این است که توسط یک دارایی واقعی مانند ارز فیات یا فلزات گرانبها پشتیبانی می شوند و بنابراین دارای ارزش ثابت و پایدار هستند. مهمترین وسیله تتر برای اطمینان از ایمنی و اعتبار این ارز، دلار آمریکا است.

آیا تتر امن است؟

یکی از سوالات مهمی که در مورد ارز دیجیتال تتر مطرح می شود این است که آیا تتر ایمن است؟ وقتی فناوری این ارز دیجیتال را بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که تتر کاملا امن و قابل اعتماد است.

البته توجه داشته باشید که در صورت کاهش ارزش دلار، ارزش تتر نیز کاهش می یابد. درست است که تتر از نظر فناوری قابل اعتماد و امن است، اما وابستگی آن به ارزش دلار می تواند با کاهش ارزش دلار، قدرت خرید کاربران تتر را کاهش دهد.

آیا تتر در ایران امن است؟

سوال دیگری که مدام مطرح می شود این است که با توجه به اتکای تتر به دلار آمریکا، آیا این ارز دیجیتال در ایران امن است؟ قرارداد هوشمند تتر به گونه ای نوشته شده است که شرکت ارز دیجیتال در صورت لزوم می تواند تترهای ما را تحریم کند و این قدرت را داشته باشد که به ما اجازه انتقال آنها را ندهد. شرکت حامی Tether یک لیست سیاه دارد که از آن برای مسدود کردن ارزهای خود استفاده می کند.

درست است که مسدود کردن تتر به عنوان یک بلاک چین کار آسانی نیست، اما این بدان معنا نیست که شرکت تتر نمی تواند دارایی های ما را مسدود کند. به طور کلی، شرکت پشتیبانی تتر، عملکرد لیست سیاه را به منظور جلوگیری از پولشویی و فعالیت های غیرقانونی اتخاذ کرده است.

وقتی می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا تتر ایمن است یا خیر، باید احتمال دیگری را در نظر بگیریم. تتر در سال 2019 اعلام کرد که این استیبل کوین توسط ارزهای فیات و معادل های نقدی پشتیبانی می شود. برخی کارشناسان معتقدند عدم شفافیت برای حمایت از تتر با دلار ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند. مطالعات کارشناسان نشان می دهد که تنها 75.9 درصد از تتر توسط ذخایر نقدی پشتیبانی می شود. وام های تضمین شده، اوراق قرضه شرکتی و سایر سرمایه گذاری ها نیز توسط این ارز دیجیتال پشتیبانی می شوند.

از آنجایی که تتر 100٪ توسط دلار پشتیبانی نمی شود، می توانیم شاهد کاهش ارزش توکن های USDT باشیم. تتر 74 درصد از دلار حمایت می کند و ارزش واقعی آن 74 سنت برآورد شده است.

اگر تتر با مسئولیت محدود ورشکست شود یا دلارهای سپرده شده با آن را از دست بدهد، تتر به شدت سقوط می کند و حتی می تواند کل صنعت ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا می توان تتر را فریب داد؟

متأسفانه طی چند سال گذشته، تتر اطلاعاتی را در اختیار کاربران و مخاطبان خود قرار داده است که چندان واضح به نظر نمی‌رسد و بسیاری از بازبین‌ها اعتقاد چندانی به امنیت این استیبل کوین ندارند. البته در نظر داشته باشید که حجم معاملات روزانه این ارز زیاد است بنابراین امکان تقلب در تتر وجود ندارد.

بررسی مزایا و معایب Tether

مانند سایر ارزهای دیجیتال، تتر نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این قسمت از مقاله، تصمیم داریم به برخی از برجسته ترین مزایا و معایب Tether بپردازیم. اگر تصمیم به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال دارید، اطلاعات زیر ممکن است برای شما مفید و ارزشمند باشد:

مزایای تتر استیبل کوین

  • • از آنجایی که ارزش دلار در کشور ما هر روز در حال افزایش است، مطمئنا ارزش تتر افزایش خواهد یافت و با خرید این ارز رمزنگاری شده می توانیم از کاهش ارزش دارایی های خود جلوگیری کنیم.
  • • وقتی در یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری می کنیم و ارزش این ارز به 30000 تا 40000 دلار می رسد، می توانیم به سرعت دارایی های خود را به Tether تبدیل کنیم تا از کاهش ارزش آن جلوگیری کنیم. زیرا تتر همیشه برابر با یک دلار است.
  • • اگر فردی بخواهد در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند، می تواند تتر را خریداری کند تا از نوسانات این صنعت محافظت کند و متحمل خسارت و از دست دادن سرمایه نشود.
  • • در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار تتر حدود 67 میلیارد دلار است و از نظر ارزش بازار، رتبه سوم را در بین ارزهای دیجیتال دارد.
  • • تتر یکی از ارزهایی است که می توانید برای خرید آنلاین از آن استفاده کنید و بسیاری از فروشگاه ها این ارز را می پذیرند.

معایب تتر

  • • تتر از نظر شفافیت ضعیف عمل کرده است و هنوز مشخص نیست که کدام ابزارها و دارایی ها از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند. این موضوع سوالاتی را در ذهن کاربران ایجاد کرده است که آیا تتر ایمن است؟ آیا خرید تتر خوب است؟ آیا تتر معتبر است؟
  • • امکان استفاده از تتر در فعالیت های غیرقانونی و خرابکاری وجود دارد و اتهاماتی نیز علیه این ارز رمزنگاری شده مطرح شده است.
  • • درست است که هیچ مدرکی دال بر تقلب در تتر وجود ندارد، اما عدم شفافیت در این ارز باعث می شود سرمایه گذاران بزرگ سرمایه گذاری روی آن را متوقف کنند.
  • • برخلاف بیت کوین، ماهیت تتر متمرکز است و نمی توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامید. این بدن متمرکز، آن را از اهداف و آرمان‌های صنعت کریپتو دور می‌کند.

آیا تتر نابود خواهد شد؟

بسیاری از کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در تتر هستند این سوال را مطرح می کنند که آیا احتمال سقوط تتر وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که تتر با وجود تمام ایراداتی که دارد، تاکنون در برابر سقوط و نابودی مقاومت کرده است. خوشبختانه، تتر از مکانیزم عالی برای متعادل کردن عرضه و تقاضا استفاده می کند.

در صورت از بین رفتن پشتیبانی تتر، احتمال سقوط آن وجود دارد و سقوط این استیبل کوین می تواند آسیب جدی و قابل توجهی به سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین وارد کند. با توجه به عامل تمرکز و عدم شفافیت این استیبل کوین، احتمال سقوط آن در بسیاری از انجمن های تخصصی مطرح شده است.

بیت کوین بخریم یا تتر؟ کدام سودآورتر است؟

در دنیای امروز افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری در صنعت کریپتو هستند و می خواهند سرمایه گذاری سودآور و سودآوری در این صنعت داشته باشند. مشکل بسیاری از سرمایه گذاران این است که دانش و آگاهی کافی از این بازار ندارند و نمی دانند کدام ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

ارزش بازار بیت کوین به عنوان سلطان ارزهای دیجیتال و امنیت بالای آن، بسیاری از سرمایه گذاران را به فکر خرید بیت کوین و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال انداخته است. البته استیبل کوین تتر نیز طرفداران خاص خود را دارد. زیرا نوسان زیادی ندارد و سرمایه گذاری در آن می تواند از کاهش ارزش دارایی جلوگیری کند. البته، عدم شفافیت شرکت پشتیبان تتر باعث شده است که بسیاری از خود بپرسند که آیا تتر برای سرمایه گذاری امن و مطمئن است یا خیر.

می توانید قیمت امروز Tether را اینجا ببینید.

در این مقاله سعی شده است از زوایای مختلف به این سوال که آیا تتر ایمن است یا خیر پاسخ دهیم. امنیت این استیبل کوین معروف را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا تتر نابود خواهد شد؟ به نظر شما خرید بیت کوین بهتر است یا تتر؟ به نظر شما مزایا و معایب تتر چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر اعضای سری X-New در قسمت نظرات (زیر این پست) به اشتراک بگذارید.

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا