اخبار فناوری

آمار فروش ساعت هوشمند سه ماهه سوم 2022: 50 درصد سهم اپل واچ سری 8

طبق آخرین آمار پژوهشکده نقطه مقابلفروش جهانی ساعت‌های هوشمند در سال 2022 افزایش می‌یابد و اپل به لطف فروش بالای اپل واچ سری 8، نزدیک به نیمی از کل عرضه را به خود اختصاص می‌دهد.

آمار فروش ساعت های متصل در سه ماهه سوم سال 2022

آخرین تجزیه و تحلیل Counterpoint نشان می دهد که اپل نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 48 درصدی فروش قوی اپل واچ سری 8 است که در ماه سپتامبر منتشر شد. این مدل همچنین حدود 56 درصد از کل تعداد ساعت های هوشمند عرضه شده را به خود اختصاص داده است.

این شرکت تقریباً نیمی از بازار ساعت‌های سیستم‌عامل ممتاز (HLOS) را در سه ماهه سوم 2022 در اختیار دارد. این ساعت‌ها دارای سیستم عامل WatchOS هستند و قادر به نصب برنامه‌های شخص ثالث هستند. با این حال، این نشان دهنده کاهش جزئی نسبت به سهم 54 درصدی است که در سه ماهه دوم سال 2022 به دلیل کاهش سرعت در آمریکای شمالی و اروپا مشاهده شد.

با عرضه سری جدید گلکسی واچ 5، سامسونگ فروش خود را 62 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش داد، در حالی که سهم بازار آن 5 درصد افزایش یافت.

آمار فروش ساعت های متصل در سه ماهه سوم سال 2022

آمار فروش ساعت های متصل در سه ماهه سوم سال 2022

نویز نسبت به سال قبل 218 درصد افزایش یافت تا دوباره جایگاه اول را در بازار هند به دست آورد و رتبه سوم را در بازار جهانی کسب کند. سهم بازار Fire-Bott در مقایسه با سه ماهه قبل ثابت ماند و در هند پس از نویز در رتبه دوم قرار گرفت.

هوآوی که در رتبه پنجم جهانی قرار دارد، نسبت به سال قبل 65 درصد رشد داشته است، اما برای اولین بار از سال 2018 شاهد فروش صفر در هند بود. Oat با هدف قرار دادن بازار ساعت‌های هوشمند سطح پایه، مشابه Noiz و Firebolt، در رتبه ششم قرار گرفت و از دو میلیون محموله در این سه ماهه گذشت.

در پایان، عرضه گارمین در مقایسه با سال 2021 ثابت ماند، اما به لطف میانگین قیمت فروش بالاتر در حدود 365 دلار، 11 درصد افزایش یافت.

هند شاهد افزایش شدید فروش بود و در سه ماهه سوم با رشد 171 درصدی نسبت به سال گذشته به بزرگترین بازار ساعت هوشمند جهان تبدیل شد.

با این حال، این کشور همچنان در رتبه دوم جهان پس از آمریکای شمالی قرار دارد، که از سه ماهه چهارم سال 2020 تا سه ماهه دوم سال 2022 همچنان بزرگترین بازار باقی مانده است. عرضه ساعت های هوشمند برای این بازار نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است.

به دلیل تداوم سیاست «کووید صفر» و رکود اقتصادی متعاقب آن، چین نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد سقوط کرده است. علاوه بر این، اندازه کلی بازار آن برای چهارمین سه ماهه متوالی کوچک شد.

در سطح جهانی، بازار ساعت‌های هوشمند سالانه 30 درصد رشد کرد، اما این به جای دستگاه‌های HLOS مانند اپل واچ، توسط ساعت‌های هوشمند اولیه هدایت می‌شد.

نظر شما درباره آمار فروش ساعت های متصل در سال 2022 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا