اخبار فناوری

آمار فروش جهانی گوشی های هوشمند؛ سامسونگ بر بازار جهانی اندروید تسلط دارد

اخیراً بازار جهانی گوشی های هوشمند به دلیل بحران اقتصادی دچار مشکلات زیادی شده و شرکت ها نیز مجبور به کاهش تولید شده اند. اکنون، آمار فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان نشان می دهد که سامسونگ بر بازار جهانی اندروید تسلط دارد. با مایفون مگ با

آمار فروش جهانی گوشی های هوشمند؛ سامسونگ بر بازار جهانی اندروید تسلط دارد

در سراسر جهان، اکثر مردم یک گوشی اندرویدی در دست دارند. بر اساس آمار Statcounter، اندروید ۷۱.۳ درصد از سهم جهانی همه گوشی‌های هوشمند در این ماه را به خود اختصاص داده است، در حالی که این رقم در ماه مشابه سال گذشته ۷۱.۱ درصد بود. در حالی که سال گذشته بیش از یک میلیارد گوشی اندرویدی ارسال شد، در مجموع 2.8 میلیارد کاربر فعال اندروید وجود دارد. طبق گزارش SportsLens.com، حدود 7.4 درصد از این گوشی ها مدل های گلکسی سامسونگ هستند و سامسونگ نیز 34.6 درصد از بازار جهانی اندروید را در این ماه در اختیار دارد.

احتمالاً جای تعجب نیست که برند گلکسی محبوب ترین سری گوشی های اندرویدی در جهان است. به هر حال، سامسونگ هر سال بیشترین گوشی های هوشمند را عرضه می کند. تسلط سامسونگ در بازار اندروید احتمالا یکی از دلایل خروج ال جی از این تجارت بزرگ بوده است. البته این را هم باید گفت که مشکلات این شرکت ناشی از انتخاب ها و سیاست هایی بود که در رقابت با سامسونگ انجام داد.

آمار فروش جهانی گوشی های هوشمند

داده های AppBrain نشان می دهد که سامسونگ در این ماه 34.6 درصد از بازار جهانی اندروید را در اختیار دارد. پس از این سازنده کره جنوبی، شیائومی با 14.3 درصد سهم بازار و پس از اوپو با 10.3 درصد سهم بازار قرار دارند. ویوو با 9.8 درصد و هواوی با 6.7 درصد در رتبه پنجم قرار دارند. در سال 2019، هواوی با سهم 17.6 درصدی از بازار جهانی تلفن همراه، دومین شرکت بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان بود و با 21.8 درصد پس از سامسونگ قرار داشت.

اما بین سال‌های 2019 تا 2022، ایالات متحده عملاً با اعمال تحریم‌ها علیه این شرکت و جلوگیری از تامین منابع آن از زنجیره تامین هوآوی در ایالات متحده و همچنین ممانعت از دستیابی این شرکت به تراشه‌های تولید شده توسط کارخانه‌های تولید تراشه که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کردند، ادامه داد. او بقای شرکت را دشوار کرد. این شرکت به سمت فروش برند فرعی Honor خود حرکت کرد، سپس سیستم عامل هارمونی خود را برای جایگزینی سرویس‌های موبایل گوگل اندروید توسعه داد و از تراشه‌های نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس استفاده کرد که فقط با 4G LTE کار می‌کنند.

اما محبوب ترین دستگاه اندرویدی جهان برای نیمه اول این ماه کدام است؟ طبق گزارش های مختلف، این دستگاه، گوشی میان رده سامسونگ یعنی گلکسی A12 است که 2.1 درصد از کل گوشی های اندرویدی این ماه را به خود اختصاص داده است. بعد از این مدل، سامسونگ A21s با 1 درصد سهم و گلکسی A10s با 1 درصد سهم. همه این گوشی‌ها بخشی از میان‌رده‌های سری گلکسی A هستند که با نمایشگرهای بزرگ، دوربین‌های مناسب و باتری‌های سنگین عرضه می‌شوند.

آمار فروش جهانی گوشی های هوشمند

با توجه PhoneArenaسامسونگ رهبر بازار گوشی های تاشو است. سال گذشته گلکسی زد فلیپ 3 محبوب ترین گوشی در این رده بود. در اوایل سال جاری، این شرکت گلکسی زد فولد 4 را با صفحه نمایش 7.6 اینچی که به اندازه یک تبلت وان باز می شود و گلکسی زد فلیپ 4 را با صفحه نمایش 6.7 اینچی معرفی کرد.

همچنین از سوی دیگر روند رشد بازار گوشی های هوشمند طی پنج سال اخیر به نفع iOS و در مقابل اندروید بوده است. لازم به ذکر است در حالی که سهم بازار اندروید در جهان حدود 71 درصد است، در کشورهایی مانند برزیل، هند، اندونزی، ترکیه و ویتنام، اندروید 85 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. در مورد iOS، سهم بازار جهانی آن حدود 28 درصد است و سال به سال ثابت مانده است. اما به نظر می رسد روند بلند مدت این رقابت به نفع اپل باشد. در طول پنج سال گذشته، سهم اندروید در بازار جهانی 1.8 درصد کاهش یافته است، در حالی که iOS نسبت به مدت مشابه شاهد بهبود 8 درصدی بوده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا