اخبار فناوری

۲ برابر شدن هزینه رجیستری گوشی بالای ۶۰۰ دلار با واردات مسافری

شاید بازار نباید هیچ‌وقت روی خوش به خود ببیند. با کاهش نسبی نرخ ارز و کاهش اندک قیمت برخی موبایل‌ها در بازار، این بار گمرک به برهم‌زدن آرامش بازار دست شده و با خبر ۲ برابر شدن هزینه رجیستری گوشی بالای ۶۰۰ دلار با واردات مسافری همه راه شوک زده می‌کند.

هزینه رجیستری گوشی بالای ۶۰۰ دلار با واردات مسافری

با بررسی قیمت آیفون ۱۴ پرو که در ایران رجیستر نمی‌شود و آیفون ۱۳ پرو به راحتی می‌توان متوجه شد که هزینه‌های واردات و رجیستری یک آیفون پرچمدار چقدر سنگین است. هزینه‌ای که مستقیما از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود.

در حالی که هنوز گمرک اطلاعیه رسمی برای تغییرات جدید ارائه نکرده است، کاربران گزارش می‌دهند که هزینه رجیستری گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل به روش مسافری، از مبلغ حدودا ۱۰ میلیون‌تومانی سابق به بیش از ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این یعنی ۲ برابر بیشتر‌ از قبل.

بر اساس برخی شنیده‌ها هزینه گمرکی ۳۰ درصدی برای یک موبایل ۷۵۰ دلاری مسافری اعلام شده که چیزی حدود ۱۱.۵ میلیون‌تومان می‌شود.

بر اساس شنیده‌ها این افزایش بیشتر مربوط به موبایل‌هایی با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار است. البته هنوز اطلاعیه رسمی نداریم و باید منتظر آن باشیم.

پیشنهادی که انجام واردکنندگان موبایل دادند؟

گفته شده که پیشنهاد افزایش تعرفه وارد کردن به شیوه مسافری چندی پیش توسط انجمن واردکنندگان موبایل داده شد. این انجمن باور دارد که تعرفه مشابه برای واردات گوشی توسط واردکنندگان و مسافران باعث ایجاد مزیت رقابتی از طرف مسافران شده و بسیاری از واردکنندگان به وارد کردن گوشی به شیوه مسافری روی آوردند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید چنین تصمیمی مطقی است؟ آیا یک مسافر باید همان تعرفه یک واردکننده تجاری را بپردازد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/14/%DB%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%DB%B6%DB%B0/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا