اخبار فناوری

چرا به آنکارا سفر کنیم؟

در بین تمامی کشورهای همسایه که مقصد اصلی سفرهای خارجی ما ایرانیان است، ترکیه مخاطب بیشتری دارد. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که از جمله آنها می توان به فرهنگ مشترک، مرز و نزدیکی، وجود زیرساخت های مناسب گردشگری و هزینه کم سفر در ترکیه اشاره کرد.

برخلاف بسیاری که فکر می کنند استانبول پایتخت ترکیه است، آنکارا این موقعیت را دارد. گردشگران زیادی هر ساله بلیط تهران-آنکارا را خریداری کرده و از این شهر دیدن می کنند. اما تا زمانی که استانبول و سایر شهرهای توریستی در ترکیه هستند، چرا به آنکارا سفر کنید؟ در این متن قصد داریم به برخی از دلایل انتخاب آنکارا به عنوان مقصد سفر در ترکیه بپردازیم.

معرفی آنکارا، پایتخت ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه است و به همین دلیل مرکز سیاسی، اداری و تجاری ترکیه نیز می باشد. بسیاری از کسانی که به ترکیه سفر می کنند برای مقاصدی غیر از گردشگری این کار را انجام می دهند. از آنجایی که بسیاری از ادارات دولتی و ساختمان های مهم ترکیه در این شهر قرار دارند، انجام سفرهای زیادی در این شهر بی دلیل نخواهد بود.

حضور سفارتخانه های خارجی در آنکارا

سفارتخانه های بسیاری از کشورهای خارجی در آنکارا واقع شده است که باعث می شود مسافران زیادی به خصوص ایرانیان به این شهر سفر کنند تا بتوانند مراحل مهاجرت، پذیرش دانشگاه و کار خود را به پایان برسانند.

آنکارا یک شهر دانشجویی است

برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه در آنکارا قرار دارند که هر ساله تعداد زیادی دانشجو به این شهر می آورند. به همین دلیل جمعیت جوان این شهر بسیار زیاد است و جوانان زیادی را در شهر خواهید دید. دانشگاه فنی خاورمیانه که بسیاری آن را بهترین دانشگاه فنی ترکیه می دانند نیز در آنکارا و منطقه کانکایا واقع شده است.

جاذبه های گردشگری آنکارا

علاوه بر مواردی که تاکنون در مورد آنکارا و ویژگی های آن بیان کردیم، این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری نیز می باشد که مسافران زیادی به همین دلیل و برای بازدید به این شهر می آیند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این جاذبه ها می پردازیم.

آرامگاه آتاتورک یا آنیت کبیر

مقبره آتاتورک با آنیت کبیر شاید مهمترین بنای معاصر واقع در این شهر باشد. آنیت کبیر توسط دو معمار ترک طراحی شده است. امروزه این بنا گردشگران زیادی را برای بازدید و ادای احترام به اولین رئیس جمهور ترکیه به خود جذب می کند.

قلعه آنکارا

در مورد یکی از جاذبه های معاصر آنکارا صحبت کرده ایم، حال به سراغ یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری آنکارا می رویم. قلعه معروف آنکارا در قرن هفتم پس از میلاد ساخته شد و در طول تاریخ توسط سلسله های بسیاری استفاده شده است. از امپراتوری روم باستان تا امپراتوری عثمانی، همه از این قلعه استفاده کردند تا جایی که دولت آن را به موزه تبدیل کرد و در معرض دید عموم قرار داد. در سفر به آنکارا پیشنهاد می کنیم برنامه خود را هماهنگ کنید تا فرصت بازدید از این قلعه را داشته باشید.

حمام های رومی

ترکیه در قرون گذشته زیر سلطه رومیان بود و آثار شاهنشاهی زیادی از آن دوران در شهرهای این کشور به چشم می خورد. یکی از این آثار حمام رومی است. این حمام ها در قرن سوم پس از میلاد به دستور امپراتور روم ساخته شده و بناهای آن تا به امروز باقی مانده است و از بقایای آنها می توان فهمید که از سه قسمت اصلی حمام گرم، حمام آب گرم و حمام سرد تشکیل شده است.

موزه فضای باز آلتینکوی

برای کسانی که دوست دارند شیوه زندگی ساکنان هر کشور را در سال های دور بدانند، بازدید از این موزه بسیار جذاب خواهد بود. در این موزه در هر قسمت خانه هایی با ویژگی های دوره های مختلف تاریخی ترکیه ساخته و با ابزار و وسایل همان دوران تجهیز و در معرض دید همگان قرار گرفت. این موزه در فضای باز قرار دارد و برای بازدید از آن در روزهای بارانی باید این را در نظر داشته باشید.

موزه تمدن آناتولی

این موزه علاوه بر موزه آلتینکوی، آثاری از دوران نوسنگی تا دوران مدرن ترکیه را نیز در خود جای داده است. بازدید از این موزه می تواند شما را با تاریخ آناتولی آشنا کند. بد نیست بدانید موزه تمدن آناتولی در سال 1997 به عنوان موزه سال انتخاب شد.

جشنواره های آنکارا

در این شهر هر ساله جشنواره های معتبری برگزار می شود که برای سفر به آنکارا می توانید برنامه ریزی سفر خود را داشته باشید تا همزمان با برگزاری این جشنواره ها در این شهر نیز حضور داشته باشید. یکی از این جشنواره ها جشنواره بین المللی فیلم آنکارا است که شهرت جهانی دارد و از سال 1988 شروع به کار کرد. جشنواره دیگر جشنواره موسیقی آنکارا است که در ماه آوریل برگزار می شود و موسسات و آکادمی های موسیقی، نوازندگان، آهنگسازان و هنرمندان از سراسر جهان برگزار می شود. اروپا و جهان برای شرکت در این جشنواره به آنکارا و ترکیه سفر می کنند.

ارزان ترین بلیط هواپیما به آنکارا را در فلای تودی بخرید

با توضیحاتی که تا اینجا در مورد آنکارا توضیح دادیم احتمالا به فکر سفر به آنکارا افتاده اید. برای این کار کافیست به سایت فلای تودی مراجعه کنید و در قسمت پروازهای خارجی با وارد کردن اطلاعات درخواستی، بلیط هواپیما آنکارا را در تاریخ مورد نظر جستجو کنید. در کمترین زمان ممکن تمامی پروازهای آنکارا در تاریخ انتخابی با انواع خطوط هوایی نمایش داده می شود. با استفاده از ابزارها و فیلترهای سایت به راحتی می توانید بلیط هواپیما آنکارا را با بهترین قیمت خریداری کنید. در صورت داشتن هر گونه مشکل یا سوال می توانید با پشتیبانی 24 ساعته Fly Today تماس بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا