اخبار فناوری

گوگل Bard Advanced براساس Gemini Ultra را معرفی کرد: استفاده از Gemini Nano در پیکسل 8 پرو

گوگل اوایل امروز چندین محصول مهم را معرفی کرد؛ ازجمله Pixel Feature Drop و معماری جدید هوش مصنوعی چندوجهی‌اش با نام Gemini. مورد دوم دارای سه نسخه با نام‌های Gemini Nano ،Gemini Pro و Gemini Ultra است. هر سه مدل، نسل بعدی هوش مصنوعی گوگل هستند اما برای وظایف مختلف طراحی شده‌اند. در ادامه، گوگل نسخه پیشرفته‌تر چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام Bard Advanced را نیز معرفی کرد که براساس مدل Gemini Ultra بوده و قرار است سال آینده در دسترس قرار گیرد. این شرکت همچنین اعلام کرد گوشی پیکسل 8 پرو اولین دستگاه اندرویدی میزبان مدل Gemini Nano خواهد بود.

گوگل Bard Advanced

اگر می‌خواهید Gemini Nano را امتحان کنید، می‌توانید این کار را در Pixel 8 Pro با آخرین به‌روزرسانی ماه دسامبر انجام دهید. به‌طور مشابه، مدل پیشرفته‌تر Gemini Pro برای آزمایش با Google Bard در دسترس است. اما Gemini Ultra، قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی گوگل که برای کارهای بسیار پیچیده طراحی شده است، سال آینده به Google Bard خواهد آمد. با ورود این مدل، بارد به “Bard Advanced” تبدیل می‌شود و به کاربران امکان دسترسی به یک هوش مصنوعی را می‌دهد که می‌تواند به‌سرعت انواع مختلف اطلاعات ازجمله متن، تصویر، صدا، ویدئو و کد را درک کند و روی آن‌ها عمل کند.

گوگل می‌گوید Bard Advanced همچنین یکی از اولین راه‌هایی است که مردم می‌توانند Gemini Ultra را امتحان کنند. این شرکت درحال‌حاضر درحال تکمیل “بررسی‌های ایمنی گسترده” است و قصد دارد تا قبل از باز کردن Bard Advanced برای کاربران بیشتری در اوایل سال 2024، یک “برنامه آزمایش‌کننده مورد اعتماد” را به‌زودی راه‌اندازی کند.

گوگل در پست وبلاگی خود بیان می‌کند:

«این مدل زبانی هوش مصنوعی با رویکرد جسورانه و مسئولانه‌ای که از زمان راه‌اندازی بارد اتخاذ کرده‌ایم، همسو است. ما ایمنی را بر اساس اصول هوش مصنوعی خود در Bard ایجاد کرده‌ایم، ازجمله اضافه کردن کمک‌های متنی، مانند دکمه Google it Bard برای بررسی آسان‌تر پاسخ‌های آن. همان‌طور که ما به تنظیم دقیق Bard ادامه می‌دهیم، بازخورد شما به ما کمک می‌کند تا بهبود پیدا کنیم.»

گوگل Bard Advanced

گوگل Bard Advanced

گوگل می‌گوید که Gemini Pro در شش معیار از هشت معیار، ازجمله Massive Multitask Language Understanding (MMLU)، که یکی از استانداردهای ضروری برای اندازه‌گیری مدل‌های هوش مصنوعی است، از مدل GPT 3.5 Open AI بهتر عمل می‌کند. این مدل حتی در استدلال ریاضی دبیرستانی بهتر از GPT عمل می‌کند.

بنابراین با Gemini Pro، بارد اکنون باید در کارهایی مانند درک، خلاصه کردن، استدلال، کدنویسی و برنامه‌ریزی توانایی بیشتری داشته باشد.

گوگل ادعا می‌کند در ارزیابی‌های تصادفی با رتبه‌دهندگان شخص ثالث، Bard اکنون ترجیح داده‌شده‌ترین چت‌بات رایگان در مقایسه با جایگزین‌های پیشرو است.

اکنون می‌توانید Gemini Pro را در Google Bard برای درخواست‌های مبتنی‌بر متن امتحان کنید. گوگل می‌گوید پشتیبانی از سایر روش‌ها به‌زودی اضافه خواهد شد. این تجربه به زبان انگلیسی در بیش از 170 کشور در دسترس خواهد بود تا در آینده نزدیک به زبان‌ها و مناطق بیشتری مانند اروپا بیاید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/07/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-bard-advanced-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3-gemini-ultra-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا