اخبار فناوری

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ رسما معرفی شد

رویداد Galaxy Unpacekd 2023 سامسونگ در کره‌جنوبی در حال برگزاری است و به راحتی می‌توان گفت که گوشی‌های تاشو جدید این برند، از مهم‌ترین موضوعات آن محسوب می‌شوند. سامسونگ Galaxy Z Fold 5 به عنوان جدیدترین گوشی تاشو این برند رونمایی شده است. گلکسی زد فولد ۵ با بهبودهایی در لولا تلاش دارد تا تجربه کاربری بهتری را ارائه کند.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

گلکسی Z Fold 5 سامسونگ در بخش نمایشگر تفاوت خاصی با نسل قبلی خود یعنی گلکسی Z Fold 4 ندارد. نمایشگر داخلی منعطف همان پنل ۷.۶ اینچی است که با رزلوشن دقیق 2176×1812 پیکسل، نسبت تصویر 21.6 به 18 را ارائه می‌کند.

روشنایی نمایشگر گلکسی Z Fold 5 تا 1750 نیت یعنی بیش از 30 درصد افزایش یافته است و بدین ترتیب تجربه تماشای بهینه در فضای باز حتی در زیر نور شدید خورشید نیز به راحتی و باکیفیت بالا میسر می‌شود.

گلکسی زد فولد ۵

گلکسی زد فولد ۵

این پنل با چگالی تصویر مناسب ۳۷۴ پیکسل در هر اینچ مربع عرضه می‌شود. رفرش‌ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز برای ارائه تصویر روان و همزمان ذخیره انرژی در این پنل نمایشگر در دسترس خواهد بود.

نمایشگر بیرونی که در حالت بسته بودن دستگاه استفاده می‌شود هم دقیقا مشخصات نسل قبلی خود را دارد. یک پنل ۶.۲ اینچی با رزلوشن +HD یا دقیقا ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل در دسترس شماست که رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. با این حال اینجا رفرش‌ریت بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود.

بزرگترین پیشرفتی که در بخش طراحی Galaxy Z Fold 5 و Z Flip 5 اتفاق افتاده، در بخش لولا خودنمایی می‌کند. لولای منعطف (Flex Hinge) جدید، تجربه‌ای متوازن از گوشی‌های تاشو ارائه می‌دهد که در عین داشتن طراحی زیبا، مستحکم و پایدار هم هست.

این لولای منعطف با ساختار ریلی دوگانه‌ای که دارد، ضربات وارد شده خارجی را توزیع می‌کند تا از آسیب به بدنه جلوگیری شود.

به لطف این لولا، وقتی گلکسی زد فولد ۵ بسته باشد، تقریبا کاملا تخت بوده و برخلاف نسل‌های قبلی دیگر فاصله‌ای بین دو نمایشگر و در بخش لولا وجود نخواهد داشت.

وزن گلکسی Z Fold 5 نسبت به Z Fold 4 کاهش یافته و حالا ۲۵۳ گرم (در مقایسه با ۲۶۳ گرم نسل قبلی) است. ضخامت این دستگاه در حالت بسته به ۱۳.۴ میلی‌متر کاهش یافته و در حالت باز نیز به ۶.۱ میلی‌متر رسیده است.

گوشی‌های گلکسی Z Flip 5 و گلکسی Z Fold 5 به مانند نسل قبلی خود استاندارد IPX8 را ارائه می‌کنند. این یعنی در مقابل آب مقاومت بسیار خوبی دارند اما در برابر خاک مقاومتی ارائه نمی‌کنند. البته این موضوع با توجه به تاشو بودن دستگاه کاملا قابل تامل است.

فریم آلومینیومی Armor و محافظ صفحه Corning GorillaGlass Victus2 بر روی صفحه تاشو و پنل پشتی اعمال شده حفاظت لازم را برای هرکاربری فراهم می‌کند. این سطح از حفاظت همچنین با اضافه شدن لولای منعطف (Flex Hinge) بهبود هم یافته است.

قلم S Pen و گلکسی زد فولد ۵

قلم S Pen و گلکسی زد فولد ۵

قلم S Pen که در نسل سوم گوشی‌های سری فولد در سال 2021 معرفی شد نیز برای ارائه تجربه نوشتاری برتر در گلکسی Z Fold5 به خوبی تنظیم و سازگار شده است.

قلم S Pen در نسخه جدید و اختصاصی فولد خود (S Pen Fold Edition) باریک‌تر و فشرده‌تر شده است. بنابراین حاشیه‌نویسی و ایده‌پردازی را برای شما بسیار آسان می‌کند و در عین حال می‌تواند راحت‌تر نیز در جیب شما جای بگیرد.

قاب S Pen طراحی شده برای این گوشی نیز به همان اندازه باریک است. این قاب در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه شده تا کاربران از قلم‌هایی شیک و خاص بهره‌مند باشند.

گلکسی زد فولد ۵

گلکسی زد فولد ۵

در بخش دوربین باید گفت که تقریبا با نسل قبل تفاوتی وجود ندارد. این گوشی تاشو دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱ میکرومتری است. این اندازه پیکسل‌ها در هنگام ثبت عکس‌های حدودا ۱۲ مگاپیکسلی به ۲ میکرومتر افزایش پیدا می‌کند که از طریق ادغام ۴ در ۱ پیکسل ممکن است. لرزشگیر اپتیکال تصویر یا OIS و فوکس دوال پیکسل نیز اینجا حضور دارند.

دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی به‌لطف بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر و زوم دیجیتالی 30 برابری، همه‌چیز را به شما نزدیک‌تر می‌کند. دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی تغییر چندانی نسبت‌به نسل‌های پیشین ندیده است.

دوربین روی نمایشگر کاور شامل یک سنسور 10 مگاپیکسلی (f/2.2) بوده و دوربین سلفی زیر نمایشگر داخلی همچنان یک 4 مگاپیکسلی (f/1.8) است.

در بخش سخت افزار ما تراشه آشنای Snapdragon 8 gen 2 For Galaxy را اینجا هم داریم. این تراشه قبلا در سری گلکسی اس ۲۳ استفاده شده بود. گلکسی زد فولد ۵ با ترکیب‌های حافظه رم و حافظه داخلی زیر عرضه خواهد شد:

  1. ۱- ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  3. ۳- ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی

باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری آن دارای ۲ سلول مجزا است. با شارژر سیمی ۲۵ وات در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ خواهد شد. همچنین از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌شود.

سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1.1 برای این دستگاه به صورت پیش فرض نصب خواهد شد. همچنین در ۳ رنگ آبی یخی، مشکی و کرم در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره Galaxy Z Fold 5 سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/26/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D8%AF-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%DB%B5-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%85/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا