اخبار فناوری

ژست‌های حرکتی Universal Gestures گلکسی واچ سامسونگ را بشناسید

همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت (IDPD)، سامسونگ می‌خواهد به ما یادآوری کند که ساعت‌های گلکسی آن به لطف ژست‌های به اصطلاح جهانی یا Universal Gestures برای همه مناسب هستند. این ویژگی راحتی استفاده را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد بدون نیاز به لمس صفحه نمایش یا قاب چرخان (یا قاب مجازی) از ساعت هوشمند سامسونگ استفاده کنید. بیایید ژست‌های حرکتی Universal Gestures گلکسی واچ سامسونگ را با هم بیشتر بشناسیم.

Universal Gestures گلکسی واچ

شما می توانید ویژگی Universal Gestures را در منوی تنظیمات در زیر منوی Accessibility فعال کنید. دو ژست اصلی عبارتند از “مشت کردن” و اصطلاحا “نیشگون گرفتن”.

ژست اول یک گزینه را در حالی که دو بار دست خود را مشت می‌کند انتخاب می‌کند. همچنین می‌تواند Action Menu را باز کرده یا Universal Gestures را فعال کند.

 

با ژست نیشگون گرفتن (پینچ) به آیتم هایلایت شده بعدی منتقل می شوید در حالی که دوبار پینچ برای برجسته کردن مورد قبلی استفاده می‌شود.

همانطور که می بینید، Action Menu بسته به برنامه یا منوی فعال، اقدامات مختلفی را نشان می دهد. این ژست‌ها بسیار کارا هستند و حتی افراد بدون معلولیت نیز ممکن است آنها را مفید بدانند.

با این حال، یک محدودیت عجیب وجود دارد. اساساً نمی‌توانید از ژست‌های جهانی استفاده کنید و Google Wallet را در Galaxy Watch خود فعال داشته باشید. چرا که فقط در صورت استفاده نکردن از قفل صفحه می‌توانید ژست‌های مذکور را فعال کنید، در حالی که استفاده از Google Pay به دلایل امنیتی واضح به قفل صفحه نیاز دارد.

همچنین شایان ذکر است که Universal Gestures با ژست‌های موجود در منوی ویژگی‌های پیشرفته متفاوت است. آنها به شما این امکان را می دهند که به تماس پاسخ دهید، هشدارها را رد کنید یا یک برنامه را در حال حرکت با سایر حرکات دست باز کنید. حتی با روشن بودن قفل صفحه نیز می توان از این ها استفاده کرد.

نظر شما درباره این ژست‌های حرکتی ساعت‌های هوشمند سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/28/%DA%98%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C-universal-gestures-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%86-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا