اخبار فناوری

چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟

استانبول که به عنوان یکی از شهرهای توریستی دنیا شناخته می‌شود، هر ساله و در فصول مختلف، گردشگران زیادی را جذب خود می‎کند. این شهر زیبا علاقمندان بسیاری در سر تاسر دنیا دارد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، در ابتدا باید هدفتان از این سفر را مشخص کنید تا ببینید چه فصلی برای شما مناسب‎تر است. در ادامه این متن با ما باشید تا در مورد اینکه چه زمانی برای خرید بلیط تهران به استانبول بهتر است، بیشتر بدانید.

بهترین زمان رزرو بلیط تهران استانبول

در ابتدا باید دید که انتظار شما از سفر به استانبول چیست؛ اگر به دنبال خرید و حراجی‎های فصل زمستان هستید باید در همان فصل بلیط پرواز تهران استانبول و بلیط هواپیما استانبول به تهران را تهیه کنید، اما اگر به دنبال بازدید از جاذبه‎های توریستی هستید و می‎خواهید از قدم زدن و دوچرخه سواری در شهر لذت ببرید باید در هوای معتدلی چون بهار و اواخر تابستان به این شهر سفر کنید. در ادامه به طور دقیق‎تر درمورد زمان‎های مناسب برای تهیه بلیط و بهترین قیمت بلیط تهران استانبول می‎گوییم.

مناسب ترین زمان سفر برای سفر به استانبول

بهترین و مناسب‌ترین زمان سفر برای گردشگران از سرتاسر دنیا به استانبول در فصل بهار است، به این علت که هم هوا معتدل بوده و هم طبیعت بسیار زیباست، در اواخر تابستان و اوایل فصل پاییز نیز می‎توانید از هوایی مطبوع با مناظری تماشایی لذت ببرید. از مزایای دیگر سفر در این فصل می‎توان به کم بودن توریست‎ها اشاره کرد. معمولا در این زمان‎ها شاهد جمعیت کمتری از گردشگران هستیم، به همین خاطر می‎توانید از خلوتی شهر بدون ترافیک‎های سنگین نهایت استفاده را بکنید. همچنین شاهد رویدادها و برنامه‎های تفریحی جذابی در این فصول هستیم که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

سفر به استانبول در زمان برگزاری جشنواره ها

هر ساله جشنواره‎های زیادی در شهر استانبول برگزار می‎شود. یکی از آنها جشنواره گل لاله است که در اردیبهشت ماه شاهد این رویداد هستیم و در پارک‎های معروف استانبول مثل پارک امیرگان دایر است.

فستیوال جاز استانبول نیز در ماه ژوئیه برگزار می‎شود که شامل اجرای موسیقی جاز، بلوز و فولکور به همراه موزیسین‎های پرطرفدار حهان است. جشن رنگ استانبول نیز یک رویداد هیجان‎انگیز است که خیلی از افراد به آن علاقه دارند و امسال در ماه سپتامبر مصادف با شهریور ماه برگزار شد. از دیگر جشنواره‏های معروف می‎توان به فستیوال مولانا اشاره کرد که مشهورترین جشنواره ترکیه است و هر ساله در ماه دسامبر شاهد آن هستیم. البته این جشنواره در شهر قونیه برگزار می‎شود که حدود 8 ساعتی با استانبول فاصله دارد، اما چنین رویدادی ارزش وقت گذاشتن دارد.

بهترین زمان برای خرید در استانبول

در شهر استانبول تنوع زیادی از برندهای مختلف با کیفیت خوب را شاهد هستیم. پاساژها و مغازه‎های زیادی در استانبول وجود دارد. همچنین فروشگاه‎های اوت لت که همیشه در تخفیف هستند در استانبول بسیار است. اگر به قصد خرید به این شهر سفر می‎کنید می‎توانید خریدهای به صرفه و باکیفیتی داشته باشید. بهترین زمان برای خرید حراجی‏های تابستانه اوایل ماه آگوست است. در اواسط دسامبر و اوایل ماه ژانویه نیز شاهد حراجی‎های زمستانه هستیم. همچنین در فصل زمستان می‎توانید بلیط ارزان استانبول به تهران را تهیه کرده و سفری لذت بخش را تجربه کنید.

در کدام فصل می‎توانیم سفری ارزان به استانبول داشته باشیم؟

بهترین زمان برای آنکه بتوانید سفری ارزان به ترکیه را تجربه کنید، از اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر و اوایل ژانویه تا اواسط مارس است. در این زمان‎ها مراکز خرید و فروشگاه‎ها تخفیف‎های قابل توجهی دارند. کاهش قیمت‎های رزرو هتل و اقامتگاه را نیز در ژانویه و فوریه شاهد هستیم. همچنین می‎توانید بلیط لحظه آخری استانبول به تهران را در این فصل از سال با قیمت خیلی مناسب تهیه کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن برای سفر به استانبول

اپلیکیشن فلای‌تودی یک مرجع کامل برای سفر به هر کجای دنیاست. با استفاده از این اپلیکشین، پکیج کاملی برای سفر به استانبول خواهید داشت. شما علاوه بر خرید بلیط هواپیما می‎توانید رزرو آنلاین هتل را نیز انجام دهید و بیمه مسافرتی و ترانسفر هم برای خود بگیرید و به این ترتیب با قیمتی مناسب سفری لذت بخش را تجریه کنید. در فلای‌تودی همیشه می‎توانید ارزان‎ترن بلیط‎ها را تهیه نمایید. از دیگر مزایای این پلتفرم تهیه بلیط تمام قطارهای داخلی به همه جای ایران است.

ابزار جالبی به نام « کِی کُجا» نیز از امکانات دیگر این اپلیکیشن است که برای اولین بار در ایران ارائه شده و به شما این امکان را می‎دهد تا هر زمان که بخواهید به هر کجای دنیا سفری ارزان داشته باشید. پشتیبانی فلای‎تودی نیز به صورت شبانه‎روزی و 24 ساعته پاسخگوی کاربران است. اپلیکیشن فلا‌ی‎تودی برای تمام کاربران گوشی همراه در دسترس است و می‎توانید به راحتی نسخه اندروید و IOS (نسخه وب اپلیکیشن) را از طریق وبسایت به صورت مستقیم و یا از بازار و مایکت دریافت کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/19/%DA%86%D9%87-%D9%81%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا