اخبار فناوری

موتور جستجوی OpenAI یک روز پیش از رویداد Google I/O معرفی خواهد شد

پیش از این شایعه شده بود که OpenAI قصد دارد یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی کند و طبق گزارش جدید، این شرکت قصد دارد این موتور جستجو را تنها یک روز قبل از رویداد راه اندازی کند. Google I/O 2024 واسطه

موتور جستجوی OpenAI

در روز سه‌شنبه، 14/25 می، گوگل کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود را میزبانی می‌کند، که عموماً شاهد بزرگ‌ترین اعلامیه‌های سال این شرکت در طول این رویداد است. انتظار داریم جزئیات جدیدی در مورد برنامه های گوگل با هوش مصنوعی و ادغام آن با موتور جستجوی این شرکت اعلام کنیم.

اما ممکن است گوگل مجبور شود با یکی از بزرگترین رقبای خود در زمینه هوش مصنوعی مقابله کند. رویترز OpenAI قصد دارد رقیب Google Search خود را که یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است، در روز دوشنبه، 13 مه راه اندازی کند.

اوایل این هفته، بلومبرگ گزارش داد که موتور جستجوی OpenAI برای رقابت با گوگل و Perplexity طراحی خواهد شد. در این گزارش ادعا شده است که محصول جدید OpenAI به طور موثر به کاربران اجازه می‌دهد تا یک سوال از ChatGPT بپرسند و ربات چت با پاسخی که شامل نقل قول‌هایی از منابع آنلاین مانند اخبار، پست‌های وبلاگ، ویکی‌پدیا و غیره است، پاسخ می‌دهد. بدیهی است که این موتور می تواند در مواقعی که سوال کننده بخواهد از تصاویر نیز استفاده کند.

موتور جستجوی OpenAI

موتور جستجوی OpenAI

منابع متعدد اشاره کرده اند که Search.chatgpt.com اخیراً با استناد به برنامه های OpenAI به آرامی نشانه هایی از حضور خود را نشان می دهد. البته، عملکرد جستجو از نظر فنی در حال حاضر در دسترس کاربران ChatGPT است، اما فقط برای کسانی که هزینه کامل این سرویس را پرداخت می کنند.

در همین حال، گوگل به سرعت در حال بهبود مدل‌ها و ربات‌های چت هوش مصنوعی Gemini خود و همچنین آزمایش تجربه جستجوی تولیدی خود (SGE) است.

نظر شما در مورد موتور جستجوی OpenAI چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/10/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C-openai-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-google-i-o-%D9%85%D8%B9/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا