اخبار فناوری

چرا مرورگر گوگل «کروم» نام گرفت؟

وقتی صحبت از نام یک مرورگر به میان می‌آید، معمولاً شرکت ها اسمی ساده انتخاب می‌کنند که نشان دهد این اپلیکیشن دقیقا چه کاری انجام خواهد داد. برای مثال به نام «اینترنت اکسپلورر» دقت کنید. اما چرا گوگل برای نام گذاری مرورگر خود به سراغ «Chrome» رفت؟ چرا باید اسم یک فلز براق را بر روی مرورگر گذاشت؟

کروم در ابتدا اسم رمز پروژه مرورگر اختصاصی گوگل بود

در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی، پروژه مرورگر اختصاصی کمپانی گوگل با نام «کروم» در حال توسعه بود. در گذشته از فلز کروم برای ماشین های عضلانی و سریع استفاده می‌شد. اپلیکیشن Chrome نیز به عنوان یک جایگزین سریع تر و کارآمدتر برای سایر مرورگرها طراحی شده بود.

همان طور که تزئیناتی از فلز کروم برای سپر خودرو های کلاسیک استفاده می‌شود، و یه نوعی دور تا دور ماشین را احاطه می‌کنند؛ مرورگر کروم نیز با تب ها و رابط کاربری خود، اطراف صفحات وب‌سایت های مختلف را احاطه می‌کند.

در حالی که کروم در ابتدا نام رمز بود، در نهایت به نام نهایی مرورگر نیز تبدیل شد. تیم توسعه یک مسابقه داخلی برای انتخاب نام نهایی پروژه برگزار کرد، اما به گفته توسعه دهنده گوگل، یعنی گلن مورفی، نام هایی که از این رقابت بیرون آمدند افتضاح بودند!

مرورگر کروم

استفاده از اسم «Chrome» برای یک مرورگر بسیار جالب است

از طرفی دیگر، «کروم» نامی جالب برای یک مرورگر است. مخصوصا اگر دوران کودکی خود را در نمایشگاه های خودرو گذرانده و یا علاقه مند به خودرو های کلاسیک باشید. همان طور که Howtogeek می‌نویسد، یکی از قابل توجه ترین موارد در مورد کروم، چه در زمان معرفی و چه تا به امروز، ظاهر بسیار مینیمال رابط کاربری این مرورگر است.

در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۵ با نیویورک تایمز، ساندار پیچای، مدیر عامل اجرایی گوگل، تاکید کرد که نام کنایه آمیز مرورگر این کمپانی در واقع هسته اصلی تجربه «کروم» است. وی می‌گوید:

«ما مرورگر خود را به گونه ای توسعه دادیم که کاربران روی محتوایی که در حال استفاده از آن هستند، تمرکز کنند.»

نوار کناری جدید مرورگر گوگل کروم کنترل‌های بیشتری را ارائه می‌کند

 

نظر شما چیست؟ آیا گوگل نام مناسبی را برای مرورگر خود انتخاب کرده است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/04/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%9F/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا