اخبار فناوری

پیکسل 8a با اندروید ۱۴ و تراشه آندرکلاک شده Tensor G3 در Geekbench مشاهده شد

انتظار می‌رود که در اواخر سال جاری میلادی گوشی های Pixel 8 و Pixel 8 Pro معرفی شوند. این سری از تلفن های هوشمند گوگل شامل پیکسل 8a نیز می‌شود. انتظار می‌رود که این دستگاه در رویداد Google I/O 2024 رونمایی شود. Pixel 6a و Pixel 7a نیز در رویداد Google I/O رونمایی شدند. با وجود آنکه هنوز زمان رونمایی Pixel 8a مشخص نیست، اما این دستگاه در میان داده های بنچمارک Geekbench مشاهده شده است.

ممکن است که پیکسل 8a هیچوقت عرضه نشود

بر اساس داده های بنچمارک Geekbench، گوگل پیکسل ۸ ای (Akita) از نسخه آندرکلاک شده تراشه تنسور G3 نیروی پردازشی مورد نیاز خود را تأمین خواهد کرد. این تراشه به پردازنده گرافیکی Mali-G715 مجهز شده است. لیست بنچمارک مذکور نشان می‌دهد که این تلفن هوشمند حداکثر از ۸ گیگابایت حافظه رم برخوردار خواهد بود. این دستگاه به طور پیش‌فرض از چهاردهمین نسخه اندروید بهره می‌برد. پیکسل 8a پس از گذراندن تست های تک هسته ای موفق به دریافت امتیاز ۱۲۱۸ شده است. این دستگاه در تست های چند هسته ای نیز امتیاز ۳۱۷۵ را کسب کرده است.

داده های گیک بنچ

مطابق با گزارش Mysmartprice، متاسفانه جزئیات زیادی درباره این تلفن هوشمند اقتصادی آینده گوگل منتشر نشده است. در دسامبر ۲۰۲۲ فاش شد که این تلفن هوشمند دارای اسم رمز «akita» است. برخی معتقدند که این تلفن هوشمند بر اساس فروش پیکسل 7a، کنار گذاشته خواهد شد، و گوگل احتمالا هر دو سال یک بار مدل a جدیدی را عرضه خواهد کرد. افشاگر معروف اطلاعات یعنی یوگش برار، در ماه می فاش کرده بود که به نظر می‌رسد سری A رو به پایان است و اصلاً Pixel 8a وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است که لیست Geekbench فوق می‌تواند فیک باشد و در حال حاضر نمی‌توانیم صحت آن را تأیید کنیم. همان طور که احتمالا به خاطر دارید، پیکسل 7a در ماه می سال جاری میلادی معرفی شد. این تلفن هوشمند دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با وضوح FullHD+ و رفرش ریت ۹۰ هرتزی است. این نمایشگر به وسیله Corning Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. این گوشی، نیروی پردازشی مورد نیاز خود را از طریق تراشه Tensor G2 گوگل به همراه حداکثر ۸ گیگابایت رم، تأمین می‌کند.

گوگل پیکسل 7a با تراشه Tensor G2 و قیمت ۴۹۹ دلار معرفی شد

نظر شما چیست؟ آیا طرفدار گوشی های گوگل هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/24/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-8a-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B4-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%A2%D9%86%D8%AF%D8%B1%DA%A9%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا