اخبار فناوری

پیش نیاز های طراحی سایت

دنیای طراحی وب، دنیای وسیع و پیچیده‌ای است به این ترتیب برای یادگیری و همچنین ساخت سایت پیش نیازهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها شرایط برای ایجاد وب سایت فراهم خواهد شد. پیش نیازهای طراحی سایت بسیار متنوع و گسترده هستند و از مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ گرفته تا انواع کد نویسی و مهارت‌های ارتباطی جزء این پیش نیازها در نظر گرفته خواهند شد.

همچنین علاوه بر این موضوعات طراح باید فردی خلاق باشد و با منطق خود تلاش کند تا با استفاده از ابزار و تکنیک‌های مختلف بتواند به بهترین نحو سایت را خلق کند. این حرفه بسیار انعطاف پذیر بوده و آینده شغلی مناسبی را برایتان رقم خواهد زد. به این ترتیب بهتر است با پیش نیازهای طراحی سایت آشنا شوید تا به دید واضحی در مورد ساخت سایت دست یابید.

معرفی پیشنیاز های اصلی طراحی سایت

طراحی سایت نیز مانند سایر تخصص ها نیاز به رعایت و آموزش یک سری پیش نیاز ها دارد. در صورتی که نتوانید پیش نیاز های طراحی سایت را به درستی یاد بگیرید، خیلی زود در این شغل شکست خواهید خورد. در ادامه شما را با مهم ترین پیش نیاز های طراحی سایت آشنا خواهیم کرد:

شناخت UI و UX

تجربه کاری یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای انواع طراحی سایت از جمله طراحی سایت انگلیسی است که بسیاری از تازه کاران از آن هراس دارند. تجربه کاربری در اصل یعنی زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود و از امکانات و ویژگی‌هایی که در آن قرار دارد استفاده می‌کند چه احساسی پیدا خواهد کرد. آیا از سایت لذت برده و در آینده نیز مجددا به آن مراجعه خواهد کرد یا تنها کلافه شده و سریعا از سایت خارج خواهد شد؟ موضوع مهمی که باید در این زمینه بدانید این است که خود را جای کاربر قرار دهید تا بتوانید سایت را همان گونه که او می‌بیند ببینید. به این ترتیب می‌توانید با جایگذاری امکانات مختلف می‌توانید به بهترین نحو تجربه کاربری را ارتقا دهید.

طراحی بصری

این قسمت بخش بزرگی از پیش نیازهای طراحی سایت را در بر گرفته است. در این قسمت باید فرا گیرید که سایت باید با توجه به نوع کسب و کار و همچنین علایق کاربران به چه صورت طراحی شده و چه ظاهری داشته باشد. این اصول شامل موارد مختلفی همچون تایپوگرافی، تناسب، سیستم‌های گرید و تئوری رنگ خواهد بود. طراح باید بداند که هر کسب و کاری باید رنگ و ظاهر مناسب به خود را داشته باشد. همچنین کار با فونت‌ها و پالت‌های رنگی از کارهای مهم طراح به شمار می‌رود.

آشنایی با نرم افزارهای کاربردی

قدم بعدی پیش نیازهای طراحی سایت اختصاصی آشنایی با نرم افزارهای مختلف در نظر گرفته می‌شود، به این ترتیب باید بگوییم یک طراح باید با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای گوناگون بتواند گلیم خود را از آب بیرون کشیده و به کمک هوش مصنوعی سرعت کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بر این اساس ابزارها شرایطی را برایتان فراهم خواهند کرد تا به راحتی و در بازه زمانی کوتاه لوگو و برند خود را ثبت کرده و همچنین بتوانید به راحتی فرایند ویرایشگر کدنویسی را انجام دهید.

یادگیری اچ تی ام ال

یکی از اشتباهات رایج در بین افراد این است که کد نویسی را از پیش نیازهای طراحی سایت نمی‌دانند و به این ترتیب خیال می‌کنند می‌توانند بدون یادگیری کدنویسی به راحتی سایت را ایجاد کرده و به کارفرما تحویل دهند. با استفاده از HTML می‌توانید کلمات و جملات را به صورت تیتر، پاراگراف و فوتر در صفحه تبدیل کرده و محتواهای مختلفی چون عکس و ویدیو را در سایت قرار دهید. به این ترتیب این زبان به شما کمک خواهد کرد تا یک اسکلت مناسب برای وب سایت خود ایجاد کرده و دید مناسبی برای کاربران به وجود آورید.

آشنایی با سی اس اس

این زبان در اصل تکمیل کننده HTML محسوب شده و به این ترتیب شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا متون و سایر محتواهای دیگر در وب سایت قالبی مرتب و جذاب داشته باشند. با استفاده از این زبان می‌توانید به راحتی رنگ و فونت را تغییر داده و آن‌ها را تنظیم کنید. به این ترتیب با استفاده از خلاقیت و CSS در طراحی بصری سایت کاربران را به سوی وب سایت جذب خواهید کرد که این موضوع می‌تواند به نوعی امضای شما در طراحی وب سایت باشد.

شناخت جاوا اسکریپت

یکی از مهارت‌ها و پیش نیازهای اصلی برای طراحی سایت چند زبانه را باید یادگیری و شناخت جاوا اسکریپت در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید نسبت به رقبای خود دست بالاتر را داشته باشید بهتر است این مهارت برنامه نویسی را نیز به خوبی فرا گیرید. جاوا اسکریپت شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا بتوانید با استفاده از آن امکاناتی را ایجاد کنید که تعامل با کاربران را افزایش دهند.

شناخت الگوریتم‌های SEO

یکی از اصولی که تمامی برنامه نویسان باید با آن آشنایی داشته باشند الگوریتم‌های سئو در نظر گرفته خواهد شد. متخصصین باید این الگوریتم‌ها را بشناسند تا بتوانند سایت را بر اساس قوانین بهینه سازی سایت، طراحی کرده و در اختیار کارفرما قرار دهند. بر این اساس زمینه مناسبی برای رشد و توسعه وب سایت فراهم خواهد شد. جالب است بدانید که برخی از تغییرات در بهینه سازی وب سایت مربوط به اشتباهات کدنویسی است به این ترتیب در شرکت‌هایی همچون جاب تیم کارشناسان در تلاش هستند تا سایت را آماده برای دریافت خدمات seo به کارفرما تحویل دهند.

ثبت دامنه در اینترنت

انتخاب یک نام مناسب به عنوان اسم سایت یکی از پیش نیازهای طراحی سایت بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. کاربران برای اینکه بتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند باید یک آدرس مشخص را جستجو کنند. توجه داشته باشید که دامنه تنها باید به اسم شما ثبت شده باشد. همچنین تمدیدهای صورت گرفته برای دامنه به صورت ماهانه و سالیانه انجام خواهد گرفت که به این ترتیب در پایان ماه یا سال باید مبلغی را بپردازید. توصیه می‌شود که اسم دامنه کوتاه باشد تا در ذهن مخاطب بماند.

بهره مندی از هاست

هاست فضایی است که در دنیای اینترنت اجاره می‌کنید. هاست به نوعی فرایند هارد کامپیوتر یا رم گوشی را انجام خواهد داد. فضایی که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید اطلاعات خود را به راحتی در آن ذخیره کرده و فایل و محتواهای شما را حفظ خواهد کرد. هاست نیز با هزینه ماهانه و سالیانه در دسترس قرار خواهد گرفت. هزینه آن نیز بر اساس میزان فضا و کیفیت آن خواهد بود.

شناخت قالب‌های مناسب برای طراحی سایت

یکی از پیش نیازهای طراحی سایت را باید قالب در نظر بگیریم. در حقیقت قالب یا پوسته طرحی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده و به نوعی کاربران را به شما متصل خواهد کرد. قالب باید دو ویژگی اساسی داشته باشد، اول اینکه کاربردی باشد و کاربر را گیج نکند و دوم از لحاظ بصری زیبا باشد.

قالب‌ها در دو نوع به کارفرما عرضه خواهند شد. قالب‌های آماده شرایطی را فراهم خواهند کرد تا بتوانید آن‌ها را با توجه به نیاز خود ویرایش کنید که هزینه کمتری نیز دارند اما در برخی موارد محدودیت‌هایی برای سایت ایجاد خواهند کرد. قالب اختصاصی هزینه بیشتری دارد اما برای افرادی که به دنبال طراحی منحصر به فرد هستند نیز مناسب در نظر گرفته خواهد شد به این ترتیب امکانی را می‌دهد تا بتوانید با توجه به نیاز شخصی خود قالبی کارآمد تهیه و کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید.

یادگیری سیستم مدیریت سایت

یکی از پیش نیازهای طراحی سایت سیستم مدیریت آن است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید سایت خود را به طور کامل تحت کنترل گرفته و آن را ویرایش کنید. این سیستم به نوعی یک اسکلت است که قالب روی آن سوار خواهد شد. دو روش برای سیستم مدیریت سایت وجود دارد که دسته اول سایت سازها و فروشگاه سازها و هستند و دسته دوم سیستم مدیریت محتوا در نظر گرفته خواهد شد. از مزیت‌های سیستم مدیریت محتوا باید به امکان توسعه آن توسط شما اشاره داشته باشیم. با توجه به نظر کارشناسان و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌بایست سیستم مدیریتی سایت را به بهترین شکل ایجاد کرده و از آن استفاده کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/20/%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/

Updated: 2024-02-17 09:52:38

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا