اخبار فناوری

پورشه ماکان برقی ۲۰۲۴ با سیستم عامل Android Automotive عرضه می شود

صنعت خودرو در حال تحول بوده و به سمت خودروهای برقی پیش می‌رود. همزمان تعامل بین غول‌های فناوری نرم افزاری با آنها بیشتر شده تا یک بازی برد-برد-برد (!) برای خودشان، خودروسازها و کاربران ایجاد شود. برای مثال خودروی جدید پورشه ماکان برقی ۲۰۲۴ با سیستم عامل Android Automotive عرضه می شود.

پورشه ماکان برقی ۲۰۲۴ با سیستم عامل Android Automotive

پورشه به تازگی ماکان ۲۰۲۴ برقی خود را به عنوان یک مدل تمام الکتریکی بر اساس پلت فرم 800V PPE فولکس واگن معرفی کرد. این یک خودروی برقی نوآورانه با باتری 100 کیلووات ساعتی بوده که باتری در قسمت زیرین خودرو تعبیه شده است. این باتری با شارژ 270 کیلوواتی DC ارائه می‌شود که 10 تا 80 درصد باتری را فقط در ۲۱ دقیقه شارژ می‌کند. دو موتور الکتریکی با مجموع توان خروجی تا ۶۳۹ اسب بخار و برد ۶۱۳ کیلومتر ارائه می‌شوند.

در داخل هم این خوردو نسبت به نسل قبل هوشمندتر است. این یکی از اولین خودروهایی است که با سیستم عامل Android Automotive گوگل ارائه می‌شود. این یک سیستم عامل مستقل است و بر خلاف Android Auto که از موبایل شما قدرت می‌گیرد و روی نمایشگر خودرو نمایش داده می‌شود، روی خود خودرو از قبل نصب شده است.

دستیار صوتی «Hey Porsche» در نسل جدید خودرو ماکان بخش عمده‌ای از سیستم‌عامل Android Automotive است. کاربر از این طریق می‌تواند مسیریابی کند و بخواهد که ایستگاه‌های شارژ هم در آن گنجانده شوند.

سیستم عامل اندروید اوتوموتیو فروشگاه برنامه خود را دارد و شامل نرم افزارهایی بوده برای گوش کردن به پادکست و حتی دیدن یوتوب مناسب است.

با نزدیک شدن به خودرو، مرکز برنامه داخلی پورشه، سیستم عامل Android Automotive را راه‌اندازی می‌کند و پس از ورود به داخل خودرو، از آماده بودن سیستم‌عامل مطمئن می‌شود. همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را در پس‌زمینه مدیریت می‌کند.

پورشه نشان عنوان نکرده که از کدام تراشه برای سیستم عامل Android Automotive استفاده می‌کند، اما وعده می دهد که مهم نیست چند برنامه نصب کنید، این سیستم عملکرد روان خود را از دست نخواهد داد.

و البته کاربران آیفون نگران نباشید! پشتیبانی از سیستم CarPlay در ماکان تعبیه شده است. هنگام استفاده از آن، نقشه Apple Maps در داخل دسته ابزارها نمایش داده می‌شود و برای مثال، نیازی به ترک‌کردن CarPlay برای تغییر وضعیت تهویه خودرو نخواهد بود، زیرا آنها در صفحه اصلی CarPlay تعبیه شده‌اند.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد صنعت خودرو نیز به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/26/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B4-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-android-automotive/

Updated: 2024-02-17 09:27:53

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا