اخبار فناوری

اسنپدراگون 8 نسل دوم تا 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل هشتم 1 ارائه می دهد

کوالکام تراشه پرچم‌دار مورد استفاده در گوشی‌های اندرویدی پیشرفته را عرضه خواهد کرد. اسنپدراگون 8 نسل 2، سال آینده آماده می شود. قبلا گزارش داده بودیم که این تراشه بهره وری انرژی بیشتر در مقایسه با اسنپدراگون 8 پلاس، نسل اول خواهد بود. اکنون به گفته یکی از افشاگران، اسنپدراگون 8 نسل 2 از نظر عملکرد 20 درصد بهتر از اسنپدراگون 1 نسل خواهد بود.

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2

از آنجایی که کوالکام از فرآیند ۴ نانومتری TSMC برای اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده خواهد کرد، یوگش برار او معتقد است که این تراشه جدید باید عملکردی مشابه نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس از خود نشان دهد. او همچنین ادعا می‌کند که چیپست خنک کار می‌کند، اما هیچ اطلاعات حرارتی را به اشتراک نمی‌گذارد، بنابراین نمی‌توانیم در مورد عملکرد آن در شرایطی که برای مدت طولانی تحت فشار است، اظهار نظر کنیم.

توجه داشته باشید که Snapdragon 8 Gen 1’s Cortex-X2 با همان فرکانس هسته Cortex-X3 Snapdragon 8 Gen 2 اجرا می شود.اما Cortex-X3 مبتنی بر معماری بهبود یافته است. به طور مشابه، کوالکام از جدیدترین هسته های ARM Cortex-A715 استفاده می کند، بنابراین ترکیب هسته دوم و Cortex-X3 احتمالاً منجر به افزایش عملکرد خواهد شد.

در خصوص مشخصات این چیپست گفته می شود که جزئیات آن به شرح زیر است:

یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.20 گیگاهرتز

دو هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز

دو هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز

سه Cortex-A510 با فرکانس 2.00 گیگاهرتز

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2

براساس شایعات قبلی، یوگش برار اشاره ای نکرد که آیا کوالکام در حال آماده شدن است یا خیر دو نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 در حال حاضر، اولین برداشت ما این است که کوالکام حرکتی هوشمندانه انجام داده و برای فرآیند 4 نانومتری خود به TSMC نزدیک شده است. اثبات برتری این فرآیند نسبت به فناوری 4 نانومتری سامسونگ، تست بنچمارک بازی است که در آن نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس تراشه A15 Bionic اپل را شکست می دهد. با نگاهی به این تست، ما هیجان زده هستیم که ببینیم اسنپدراگون 8 نسل 2 چگونه عمل خواهد کرد.

از آنجایی که کوالکام به طور رسمی این تاریخ را برگزار کرده است نشست سالانه اسنپدراگون اعلام کرد، به زودی خواهیم دید که این شرکت چه چیزی برای ما در نظر گرفته است.

نظر شما در مورد عملکرد بهبود یافته اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا