اخبار فناوری

پخش آنلاین کانال های تلویزیونی در یوتیوب امکان پذیر است

سرویس های پخش آنلاین ویدیو خدمات مختلفی را ارائه می دهند. یوتیوب یکی از قدیمی ترین ها در این زمینه است و حتی به جرات می توان گفت که «با کیفیت ترین» سرویس برای هر سرعت اینترنت در زمینه پخش آنلاین محسوب می شود. با این حال، جامع ترین بسته را ارائه نمی دهد. به عنوان مثال، حتی برخی از سرویس های ایرانی کانال های تلویزیونی را به صورت آنلاین پخش می کنند، اما یوتیوب نه. در همین راستا گفته می شود پخش آنلاین کانال های تلویزیونی در یوتیوب امکان پذیر است.

پخش آنلاین کانال های تلویزیونی در یوتیوب

همانطور که گفتیم، یوتیوب قدیمی ترین سرویس پخش آنلاین ویدیو است. از این رو، تمام تلاش خود را می کند تا جایگاه های پیشرو خود را در بسیاری از بخش ها حفظ کند. شاید فکر کنید که این سرویس ممکن است بازی را به دست رقبایی مانند نتفلیکس بیاندازد، اگرچه فضای این سرویس ها با یکدیگر بسیار متفاوت است، اما به نظر می رسد گوگل رقابت با این سرویس ها را جدی خواهد گرفت.

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که یوتیوب در حال مذاکره با رسانه های مختلف است تا برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و کل کانال های تلویزیونی را روی پلتفرم خود بیاورد. احتمالا استفاده از این سرویس رایگان و مبتنی بر تبلیغات برای کاربران خواهد بود. این سرویس در حال حاضر در حال آزمایش این ایده است و اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توانیم آن را تا پایان سال جاری برای آزمایش عمومی کاربر داشته باشیم.

همانطور که گفته شد، یوتیوب در حال حاضر در حال آزمایش سرویس جدید با تعداد کمی از کاربران است. سخنگوی یوتیوب گفت:

ما همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای ارائه فضایی متمرکز هستیم که پیدا کردن، تماشای و اشتراک‌گذاری محتوایی را که برایشان مهم‌تر است برای بینندگان آسان‌تر می‌کند. یوتیوب آزمایشی را با مشارکت Lionsgate، A+E Networks و FilmRise راه اندازی کرد.

در حال حاضر، یوتیوب از پخش فیلم در ازای ارائه تبلیغات پشتیبانی می کند. بنابراین پخش جریانی کانال های تلویزیونی گام منطقی بعدی برای غول پخش محتوای ویدیویی است.

در واقع، یوتیوب پایگاه کاربری عظیمی دارد. علاوه بر این، بیشترین سهم زمان تماشا را در بین سرویس‌های پخش آنلاین در ایالات متحده دارد. بنابراین، زمانی که این سرویس پخش تلویزیونی راه اندازی شود، یوتیوب از هر فرصتی برای شکست دادن رقبای خود برخوردار خواهد بود.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید کاربران از این ایده استقبال می کنند؟ آیا شبکه های تلویزیونی به این سرویس اضافه خواهند شد؟ شایعه شده است که یوتیوب احتمالاً 45 درصد از درآمد تبلیغات را از آنها خواهد گرفت.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا