اخبار فناوری

پایان دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ بسیار محتمل است

مدت ها پیش، سامسونگ یک دستیار صوتی جدید به نام Bixby را معرفی کرد که به شما کمک می کرد با دستگاه خود تعامل بهتری داشته باشید. کره ای ها حتی روی چند سری از گوشی های گلکسی دکمه مخصوص این دستیار را قرار داده اند. با این حال به نظر می رسد شرایط آنطور که انتظار می رود نیست و پایان دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ بسیار محتمل است. با مایفون مگ بیا

دلایل قطع شدن دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ چیست؟!

یک گزارش اخیر از Android Police گزارش می دهد که نشانه هایی وجود دارد که سامسونگ سرویس دستیار صوتی Bixby خود را بازنشسته خواهد کرد. در مقایسه با دستیار گوگل، الکسای آمازون و سیری اپل، دستیار بیکسبی سامسونگ بسیار کند است و به درستی کار نمی کند. همچنین برای کاربران گوشی سامسونگ گلکسی چندان مفید نیست.

سرویس دستیار صوتی سامسونگ با S Voice در گلکسی S3 راه اندازی شد. این شرکت سپس دستیار صوتی بیکسبی را در گلکسی اس 8 معرفی کرد که در سال 2017 عرضه شد. در گذشته، سامسونگ یک دکمه سخت افزاری ویژه برای فعال کردن دستیار صوتی بیکسبی در تلفن های همراه خود قرار داده بود.

پایان دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ

البته بعداً سامسونگ دکمه اختصاصی بیکسبی را در مدل‌های گلکسی S20 حذف کرد و تنها کلیدهای صدا و پاور را باقی گذاشت. با این حال، کاربران اکنون می توانند با فشار طولانی دکمه پاور، بیکسبی را فعال کنند. سامسونگ ماژول Good Lock با نام RegiStar را در آپدیت OneUI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 معرفی کرد که می توانید دکمه پاور را از طریق این ماژول شخصی سازی کنید. کاربران همچنین می‌توانند یک برنامه را باز کنند یا آن را به عملکردهای سیستم، از جمله دستیار Google اختصاص دهند. با این حال، ماژول جدید از دستیار صوتی بیکسبی پشتیبانی نمی کند.

به گزارش خبرگزاری GizChina، سامسونگ Bixby Routines را در گلکسی S10 معرفی کرده است، اما برای استفاده از این برنامه باید Bixby را راه اندازی کنید، در غیر این صورت نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید. در OneUI 5.0، سامسونگ نام برنامه را به “Patterns and Routines” تغییر داد و دیگر نیازی به فعال کردن Bixby ندارد.

پایان دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ

سامسونگ همچنین توسعه AR BIXBY VISION را متوقف کرد. کره ای ها در سال 2020 اعلام کردند که دیگر قابلیت Bixby Vision AR را توسعه نمی دهند. این ویژگی به شما امکان می دهد آرایش، دکوراسیون منزل و موارد دیگر را امتحان کنید. ویژگی‌های اولیه جستجوی بصری و ترجمه هنوز وجود دارد، اما بسیاری از مواردی که این سرویس ارائه می‌کرد از بین رفته است. دو سال بعد، آن ویژگی اصلی هنوز وجود دارد، اما هیچ به روز رسانی یا بهبودی دریافت نکرده است.

فراتر از مشکل نرم افزاری، سامسونگ قصد دارد گوگل و آمازون را با اسپیکر هوشمند Galaxy Home خود به چالش بکشد. این محصول در سال 2018 معرفی شد اما راهی بازار نشد. در عوض، سامسونگ در نهایت گلکسی هوم مینی را عرضه کرد، اما هرگز برای تبلیغ آن یا حتی عرضه آن در بیشتر بازارها سرمایه‌گذاری نکرد. نظر کاربران مایفون مگ در مورد از بین رفتن احتمالی دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ چیست؟ آیا از این دستیار صوتی استفاده می کنید؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا