اخبار فناوری

وان پلاس ابزار هوش مصنوعی AI Eraser را به‌زودی برای گوشی‌های منتخب خود ارائه می‌کند

وان پلاس به‌تازگی از ارائه یک ویژگی کاملاً جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی با نام AI Eraser برای گوشی‌های هوشمند خود خبر داده است. این اولین تلاش وان پلاس برای استفاده از هوش مصنوعی مولد می‌باشد که توسط مدل زبانی بزرگ اختصاصی این شرکت طراحی شده است. وان پلاس همچنین به مجموعه گسترده‌تری از ابزارهای هوش مصنوعی در دست ساخت اشاره می‌کند و نوید می‌دهد که ویژگی‌های بیشتر مبتنی‌بر AI در آینده ارائه می‌شود.

ابزار هوش مصنوعی AI Eraser وان پلاس

گوگل برای اولین بار این نوع ویرایش مبتنی‌بر هوش مصنوعی را با ویژگی Magic Eraser خود معرفی کرد که در ابتدا منحصر به دستگاه‌های پیکسل بود اما اکنون برای کاربران با اشتراک Google One نیز در دسترس است.

سامسونگ همچنین قابلیت ویرایش عکس مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را با مجموعه Galaxy AI که همراه با سری Galaxy S24 معرفی شده بود، در اختیار کاربران خود قرار داد.

اکنون، ویژگی AI Eraser وان پلاس نیز به‌طور مشابه کار می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا عناصر ناخواسته مانند افراد، اشیاء یا لکه‌های عکس‌های خود را در برنامه Photo Gallery شناسایی کنند. سپس هوش مصنوعی آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و به‌طور هوشمندانه آن را با پس‌زمینه مناسب جایگزین می‌کند.

ابزار هوش مصنوعی AI Eraser وان پلاس

ابزار هوش مصنوعی AI Eraser وان پلاس

قابلیت AI Eraser به‌تدریج در ماه جاری منتشر خواهد شد و درحال‌حاضر در دستگاه‌های منتخب وان پلاس ازجمله محصولات زیر ارائه خواهد شد:

  1. ۱- OnePlus 12
  2. ۲- OnePlus 12R
  3. ۳- OnePlus 11
  4. ۴- OnePlus Open
  5. ۵- OnePlus Nord CE 4

هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی ازطریق به‌روزرسانی Oxygen OS ارائه می‌شود یا به‌روزرسانی ویژه برای برنامه Photo Gallery.

همچنین مشخص نیست آیا AI Eraser یک ویژگی هوش مصنوعی روی دستگاه (آفلاین) است یا به اتصال اینترنت نیاز دارد.

با این وجود، ازآنجایی‌که تولیدکنندگان بیشتری برای ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در تلفن‌هایشان رقابت می‌کنند، این سؤال اساسی را مطرح می‌کند که آیا ما در آستانه آینده‌ای هستیم که مدل‌های اشتراکی برای بازکردن پتانسیل کامل گوشی‌های هوشمند ضروری هستند؟

نظر شما درباره ابزار AI Eraser وان پلاس چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/04/%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-ai-eraser-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا