اخبار فناوری

هواوی HarmonyOS را برای کامپیوترهای شخصی توسعه می‌دهد

آنطور که پیداست برنامه Huawei برای استقلال در بخش نرم‌افزاری کاملا جدی است. پس از آن که اعلام شد سیستم عامل HarmonyOS Next هواوی از فایل‌های APK پشتیبانی نمی‌کند، حالا این برند چینی به فکر تعمیم‌دادن این پلتفرمبه کامپیوترهای شخصی هم هست. به تازگی گزارش شده که هواوی HarmonyOS را برای کامپیوترهای شخصی توسعه می‌دهد.

هواوی HarmonyOS برای کامپیوترهای شخصی

به تازگی گزارش شده که هواوی در حال کار بر روی سیستم عامل HarmonyOS برای کامپیوترهای شخصی است و به زودی برای لپ‌تاپ و رایانه‌های خانگی عرضه می‌شود.

سه ماه از رونمایی HarmonyOS 4 هواوی می‌گذرد. این سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، روترها و سایر دستگاه‌های هوشمند عرضه شد. این شرکت همچنین سیستم کابین هوشمند خودرو را با این نسخه جدید HarmonyOS توسعه می‌دهد.

هواوی HarmonyOS برای کامپیوتر

هواوی HarmonyOS برای کامپیوتر

در حال حاضر هواوی به فروش رایانه‌های شخصی و لپتاپ‌های خود با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت ادامه می‌دهد. اگرچه امریکا هواوی را تحریم کرد اما برای مایکروسافت، اینتل و کوالکام استثنای ویژه‌ای در زمینه عرضه نرم‌افزار جدید و سخت‌افزار 4G قائل شد. بنابراین هواوی می تواند لپتاپ‌های جدیدش را با چیپست‌ها و نرم افزارهای جدید عرضه کند.

در رابطه با تاریخ عرضه سیستم‌عامل هارمونی برای کامپیوترهای شخصی، گفته شده که ممکن است سال آینده رونمایی شود. این احتمال وجود دارد که کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی ۲۰۲۴ برای این رونمایی انتخاب شود.

یک سوال بزرگ در مورد اکوسیستم نرم‌افزاری این سیستم عامل وجود دارد. این‌که آیا می‌توان از نرم‌افزارهای ویندوز روی آن استفاد کرد یا خیر. در این مورد، گزارش می‌گوید که هواوی می‌تواند از یک موتور شبیه‌ساز چند پلتفرمی برای رفع چنین نگرانی‌هایی استفاده کند.

نظر شما چیست؟ آیا توسعه سیستم‌عامل اختصاصی برای رایانه‌های شخصی یک تصمیم منطقی است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/16/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-harmonyos-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا