اخبار فناوری

هواوی پیشتاز بازار گوشی های هوشمند تاشو در چین است

سرانجام، رشد گوشی های هوشمند تاشو در بازار چین آغاز شده است. بر اساس گزارش های CINNO Research، سهم بازار تلفن های هوشمند تاشو در مقایسه با سال گذشته، ۷۲ درصد افزایش یافته است. مشاهده این روند مثبت در فروش گوشی های تاشو زمانی که فروش کلی تلفن های هوشمند برای یازده فصل متوالی کاهش یافته، بسیار شگفت آور است. هم اکنون، هواوی پیشتاز بازار گوشی های هوشمند تاشو در چین است.

سامسونگ سومین برند پرفروش بازار گوشی های تاشو چین است

عرضه آخرین گوشی تاشو هواوی، این غول فناوری چینی را در صدر جدول فروش قرار داده است. میت ایکس ۳ به لطف مشخصات و طراحی هیجان انگیز خود، فروش خوبی را در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به دست آورده است. نرم افزار هواوی نیز به فروش هر چه بیشتر Mate X3 کمک کرده است. اوپو نیز در جایگاه دوم قرار گرفته و سامسونگ در جایگاه سوم دیده می‌شود. فروش سامسونگ عمدتاً به دلیل گوشی های هوشمند تاشو نسل قبل خود (یعنی Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4) است. این غول فناوری کره ای، به تازگی گوشی های تاشو جدید خود را معرفی کرده است. ویوو، آنر و شیائومی از نظر فروش در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به ترتیب در جایگاه های ۴، ۵ و ۶ قرار گرفته اند.

هواوی پرفروشترین برند گوشی های تاشو بازار چین است

همان طور که در تصویر دوم قابل مشاهده است، در میان تمام سازندگان گوشی های هوشمند، هواوی موفق شده که نیمی از سهم کلی بازار گوشی های تاشو را در اختیار بگیرد. مطابق با گزارش وب‌سایت Gizmochina، در همین حال، سامسونگ با حدود ۴۰ درصد از سهم کلی بازار به دنبال رقابت با هواوی است. سهم سایر تولیدکنندگان نیز با فروش خوب در ماه های اخیر افزایش می‌یابد.

هواوی ۵۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است

گوشی های تاشو Flip خریداران بیشتری را جذب می‌کنند یا Fold؟

اگرچه سهم گوشی های دارای صفحه نمایش عمودی تاشو همچنان در حال افزایش است؛ اما تلفن های همراه با صفحه نمایش افقی تاشو همچنان سهم مهمی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند. به نظر می‌رسد که گوشی های تاشو فرم Fold، خریداران بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند. گوشی های تاشو به شکل فولد (که به طور افقی تا می‌شوند) حدود ۵۵ درصد از سهم فروش بازار را به خود اختصاص داده اند. البته، فروش تلفن های هوشمند تاشو فرم Flip نیز به آرامی در حال افزایش است. هواوی گوشی های هوشمند تاشو پیشرفته ای را با قیمت بالای ۱۰,۰۰۰ یوآن (معادل ۱۳۸۳ دلار) در بازار چین عرضه می‌کند.

فروش قوی هواوی P60 Pro و Mate X3 در بازار چین

نظر شما چیست؟ آیا هواوی به شکوه سابق باز خواهد گشت؟ آیا هواوی به جز در بازار گوشی های تاشو چین، می‌تواند در سایر بازار ها نیز پیشتاز باشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/21/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا