اخبار فناوری

نکات مهم در انتخاب بهترین سی پی یو برای رندرینگ

اگر شما دوستان گرامی به دنیای دیجیتال علاقمند باشید، احتمالاً می‌دانید که رندرینگ چیست. به فرایند تولید یک تصویر دو بعدی یا سه بعدی از یک مدل با استفاده از برنامه‌های گرافیکی کاربردی رندر می‌گویند. از رندرینگ در طراحی‌های معماری، انیمیشن‌سازی، بازی‌های ویدئویی، طراحی تجسمی، جلوه‌های ویژه و… استفاده می‌شود. از آنجا که رندرینگ یا همان رندرگیری یکی از سنگین‌ترین فعالیت‌هایی است که کامپیوترها انجام می‌دهند، برای انجام این کار نیاز به یک سیستم بسیار قدرتمند با سخت‌افزار قوی داریم.

بدیهی است که سیستمی که از آن برای رندرینگ استفاده می‌شود، باید دارای قدرت پردازش بسیار بالایی باشد تا بتواند در زمان کوتاه و با عملکرد مطلوب، عملیات رندرینگ را انجام دهد. بنابراین یکی از عوامل بسیار مهم در عملکرد رندرینگ، وجود سی پی یو قدرتمند می‌باشد. به همین علت است که همواره به افرادی که از کامپیوتر خود برای رندرینگ استفاده می‌کند توصیه می‌شود که در خرید CPU دقت بسیار زیادی داشته باشند. فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه نکات مهم در انتخاب بهترین سی پی یو برای رندرینگ را به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های مهم پردازنده

پیش از آنکه برای خرید پردازنده اقدام نمایید، باید ویژگی‌های مهم آن را بدانید. تعداد هسته‌های پردازشی، فرکانس پردازشی، حافظه کش، تکنولوژی ساخت و سازگاری با کارت گرافیک مشخصات مهمی از سی پی یو هستند که باید هنگام خرید پردازنده به آنها دقت کنید. کاملاً مشخص است که بهترین پردازنده برای رندرینگ باید با توجه به نیاز کاربر و نوع کاربردی که دارد، انتخاب شود. در حالت کلی برای انتخاب و خرید یک پردازنده برای سیستم رندرینگ باید از توانایی پردازش تصاویر سه بعدی، سرعت و البته سازگاری آن با سایر قطعات مطمئن شوید.

تعداد هسته‌های پردازشی

پردازنده دارای تعداد هسته‌های پردازشی مشخصی است. تعداد این هسته‌های پردازشی در زمان رندر گرفتن بسیار مهم خواهد بود زیرا هر هسته فعالیت مستقلی را انجام می‌دهد. تعداد هسته‌های بالاتر پردازنده، باعث می‌شود که رندرینگ سه بعدی با قدرت و سرعت بیشتری انجام شود. بنابراین هرچه تعداد هسته‌های پردازشی CPU بیشتر باشد، بهتر است. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که در برخی از نرم‌افزارهای رندرینگ مانند V-Ray پشتیبانی از تعداد بیشتری هسته پردازشی وجود دارد. این یعنی برخی از نرم‌افزارها قابلیت تنظیم تعداد هسته‌های برای فرایند رندرینگ را دارند. در حالت کلی باید بدانید که CPU با تعداد هسته‌های پردازشی بالا، گزینه بسیار مناسبی برای فرایند رندرینگ با برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف است.

فرکانس پردازشی

ممکن است فرکانس پردازشی را با نام کلاک اسپید نیز بشناسید. فرکانس پردازشی به معنای تعداد چرخش‌های هر هسته پردازشی در یک ثانیه می‌باشد. نکته مهم این است که هر چه فرکانس پردازشی بیشتر باشد، سرعت پردازش نیز بیشتر می‌شود و همین موضوع است که برای رندرینگ اهمیت زیادی دارد. فرکانس پردازشی می‌تواند یکی از عوامل اصلی و مهم برای انتخاب بهترین پردازنده برای رندرینگ محسوب شود.

هنگام خرید یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای رندرینگ همواره به شما توصیه می‌شود که دستگاهی را انتخاب نمایید که پردازنده آن دارای تعداد هسته‌های زیاد و سرعت کلاک بالایی باشد. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که پردازنده‌هایی که دارای تعداد هسته‌های پردازشی زیاد و سرعت کلاک بالا هستند، گرمای بیشتری تولید می‌کنند و انرژی مورد نیاز آنها نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که در برخی مواقع پردازنده‌های بسیار قدرتمند از مادربردهای خاص برای تأمین برق مورد نیازشان بهره می‌برند.

حافظه کش

حافظه کش پردازنده، یک نوع حافظه موقت است که برای ذخیره‌سازی اطلاعاتی که به صورت مداوم نیاز به دسترسی به آنها وجود دارد، استفاده خواهد شد. کاربرد حافظه کش در فرایند رندرینگ برای بالا بردن سرعت پردازش اطلاعات و داده‌های سنگین می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که هرچه حافظه کش بیشتر باشد، پردازش در زمان کمتری انجام می‌شود. بدیهی است که در این صورت پردازنده و رم نیاز به تعامل کمتری دارند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که وقتی سرعت پردازش اطلاعات و داده‌ها بالا می‌رود، سرعت رندرینگ در نرم‌افزارها نیز بیشتر خواهد شد. درست است که حافظه کش سرعت مستقیمی روی پردازش و نرخ فریم رندرینگ ندارد اما می‌تواند به صورت غیر مستقیم در ارتقای سرعت کلی سیستم تأثیرگذار باشد. پس هنگام انتخاب یک سی‌پی یو برای رندریگ به حافظه کش بالای آن نیز دقت کنید. شما دوستان گرامی می‌توانید برای تهیه سایر اجزای کیس مانند هارد، کارت گرافیک، خرید فن کیس، مادربرد و… به وب‌سایت بروزکالا مراجعه نمایید.

تکنولوژی ساخت

تکنولوژی ساخت یکی از فاکتورهای دیگر پردازنده است که برای فرایند رندرینگ مهم خواهد بود. اما تکنولوژی ساخت چیست؟ به فرایند ساخت اجزای سیستم پردازشی، تکنولوژی ساخت می‌گویند. این فناوری شامل ساخت اجزایی مانند تراشه‌های CPU و تکنولوژی تولید آنها می‌باشد. اندازه این تراشه‌ها، طراحی بخش‌های مختلف CPU، مصرف انرژی پردازنده، تعداد ترانزیستورها و… با توجه به تکنولوژی ساخت متغیر هستند و به همین دلیل است که این فاکتور روی عملکرد پردازنده در رندرینگ تاثیرگذار است. فناوری‌هایی مانند 3D Transistor مستقیماً روی سرعت و عملکرد پردازنده در رندرگیری موثر خواهد بود. تکنولوژی ساخت جدیدترین پردازنده‌ها ۱۰ نانومتر می‌باشند که برای فرایند رندرگیری، رایج است.

سازگاری با کارت گرافیک

اگر می‌خواهید سیستم شما کاربران گرامی برای رندرینگ عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، حتماً باید به سازگاری CPU با کارت گرافیک توجه کنید. همان‌طور که متوجه شدید، رندرینگ فرایندی پردازشی می‌باشد که برای اجرای درست احتیاج به قدرت پردازشی بالا دارد اما به غیر از آن باید سرعت انتقال اطلاعات و داده‌ها بین پردازنده و کارت گرافیک نیز بالا باشد. این یعنی ترکیب یک پردازنده که تعداد هسته‌های بالایی دارد و از تکنولوژی ساخت حافظه کش و فرکانس مناسبی برخوردار است، با یک کارت گرافیک با توان پردازشی بالا می‌تواند بهترین عملکرد را برای رندرینگ به شما ارائه دهد. شما هنگامی که می‌خواهید بهترین سی‌پی‌یو برای رندرینگ را تهیه کنید، باید آن را با توجه به کارت گرافیک سیستم خود انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید بهترین عملکرد در رندرینگ را داشته باشید بهتر است که هر دو قطعه شما ساخت یک تولید کننده باشد. اگر پردازنده منتخب شما از شرکت اینتل است، تهیه یک کارت گرافیک NVidia می‌تواند بهترین ترکیب برای انجام رندرینگ محسوب شود.

توجه به سیستم خنک کننده

هنگامی که تمامی این مراحل را پشت سر گذاشتید یعنی به تعداد هسته‌های پردازشی، فرکانس، حافظه کش، تکنولوژی ساخت و سازگاری با کارت گرافیک توجه کردید، باید به سیستم خنک کننده نیز دقت کنید زیرا این سیستم نیز در بهبود عملکرد پردازنده برای رندرینگ موثر است. در حقیقت وقتی پردازنده بیش از حد گرم شود، سرعت و عملکرد کلی آن کاهش پیدا می‌کند بنابراین برای بهبود عملکرد و پایداری آن برای فعالیت رندرینگ باید به سیستم خنک کننده توجه زیادی کنید.

توجه به سایر قطعات برای رندرینگ

همان‌طور که در طول این مقاله متوجه شدید، برای فعالیت رندرینگ به یک پردازنده قدرتمند نیاز دارید اما قوی‌ترین پردازنده هم به تنهایی برای فعالیت رندرینگ کافی نخواهد بود. این بدان معنا است که شما دوستان گرامی باید به تمامی سخت‌افزارهای به کار رفته در سیستم خود توجه زیادی کنید‌. این سخت‌افزارها شامل رم، فضای ذخیره سازی و کارت گرافیک است.

حافظه رم

این را می‌دانید که حافظه کوتاه مدت کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما رم نام دارد. اطلاعات پردازش شده توسط پردازنده مرکزی، به صورت موقتی روی رم ذخیره می‌شود. سپس این داده‌ها یا به صورت کامل یا از سیستم حذف خواهند شد و یا به فضای ذخیره سازی انتقال پیدا می‌کنند. مهمترین وظیفه رم در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز CPU می‌باشد. نکته مهم این است که سرعت بالا و قدرت رم بر عملکرد پردازنده در حین فعالیت برای رندرینگ موثر خواهد بود. سریع‌ترین رم‌های امروزی از نوع DDR5 هستند که سرعت بالا و تأخیر کمی دارند.

فضای ذخیره سازی

از آنجا که همه داده‌ها و اطلاعات موجود روی سیستم در فضای ذخیره سازی ذخیره خواهند شد، می‌توان گفت حافظه ذخیره سازی بر عملکرد رندرینگ تأثیرگذار است. حافظه‌های داخلی با دو نوع SSD و HDD تولید می‌شوند. حافظه HDD به تنهایی پاسخ‌گوی سرعت مورد نیاز برای فعالیت رندرینگ نیست اما SSD می‌تواند به تنهایی برای ذخیره تمامی اطلاعات موجود با سرعت بالا گزینه مطلوبی برای رندرینگ باشد.

خرید پردازنده برای رندرینگ از بروزکالا

همان‌طور که متوجه شدید، عوامل بسیاری بر فعالیت رندرینگ تأثیرگذار هستند. یکی از عوامل مهم و موثر در رندرینگ، پردازنده است. پردازنده در انواع مختلفی تولید می‌شود اما شما هنگام انتخاب و تهیه این قطعه باید حتماً به تعداد هسته‌های پردازشی، فرکانس، حافظه کش، تکنولوژی ساخت و سازگاری با کارت گرافیک و سیستم خنک‌کننده آن توجه کنید و البته برای سیستم خود رم، کارت گرافیک و حافظه داخلی مناسبی را انتخاب نمایید. فروشگاه اینترنتی بروزکالا یکی از برترین و بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان انواع قطعات کامپیوتر است.

به وب‌سایت این فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه نمایید و از انواع پردازنده، رم، مادربرد، کارت گرافیک و… دیدن کنید. شما دوستان گرامی می‌توانید تمامی اطلاعت این محصولات را نیز به همراه قیمت آن در وب‌سایت این مجموعه مشاهده نمایید. شما دوستان عزیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت پردازنده، قیمت خمیر سیلیکون، خنک کننده سی پی یو و… با کارشناسان بروزکالا نیز تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه همواره پاسخ‌گوی سوالات شما عزیزان هستند. با خرید از فروشگاه اینترنتی بروزکالا از مزایای بی‌نظیر این مجموعه مانند خرید اقساطی بهره‌مند می‌شوید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/03/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%DB%8C%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا