اخبار فناوری

معاون ارشد اپل: آیفون هیچ‌گاه با باتری قابل تعویض آسان ارائه نخواهد شد

چندی پیش صدور یک لایحه در اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی مانند اپل را ملزم کرد تا دستگاه‌هایی را به مشتریانی که خواهان باتری‌های قابل تعویض آسان هستند، ارائه دهند. بااین‌حال، علی‌رغم اجرای این قوانین، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل در یک مصاحبه اشاره می‌کند که چنین تغییری برای آیفون های این شرکت ارائه نخواهد شد زیرا باتری قابل تعویض می‌تواند یکپارچگی داخلی دستگاه را به‌خطر بیندازد و دوام کلی آن را کاهش دهد.

باتری قابل تعویض آیفون

جان ترنوس، مدیر اجرایی اپل، در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوبی ORBIT، در مورد امکان آوردن باتری‌های قابل تعویض به آیفون‌های آینده صحبت کرد. اگرچه بیشتر زمان مصاحبه بر تلاش‌های زیست‌محیطی اپل که لیزا جکسون آن را رهبری می‌کند متمرکز بود، ترنوس معتقد است که اگر مصرف‌کنندگان واقعاً خواهان جایگزینی باتری برای دستگاه‌های خود هستند، باید راه مطمئن‌تری برای این کار وجود داشته باشد.

به‌عبارت‌دیگر، SVP مهندسی سخت‌افزار این شرکت معتقد است که دارندگان آیفون در هنگام انجام فرآیند تعویض باتری، به‌طور ناخواسته به دستگاه خود آسیب می‌رسانند. درحالی‌که ممکن است مدیر اجرایی این را به دلیل نگرانی برای رفاه مردم گفته باشد، احتمالاً این بیانیه برای اطمینان از قطع نشدن یکی از جریان‌های درآمدی اپل بیان شده است.

علی‌رغم اینکه غول فناوری میلیون‌ها آیفون را در طول یک سال عرضه می‌کند، این شرکت تنها از طریق تعویض باتری درآمد زیادی کسب می‌کند، درصورتی‌که مشتریان آمریکایی باید 99 دلار برای تعویض باتری آیفون 14 پایه بپردازند، اگر +AppleCare را انتخاب نکرده باشند. ترنوس بیان می‌کند که تعمیرپذیرتر کردن یک قطعه داخلی می‌تواند یک نقطه خرابی بالقوه را در آن قسمت اضافه کند و دوام دستگاه‌ها را کمتر کند.

باتری قابل تعویض آیفون

باتری قابل تعویض آیفون

او همچنین اشاره می‌کند که ساخت باتری‌هایی که به‌راحتی قابل تعویض هستند، استفاده از قابلیت‌های مقاومت در برابر آب و گردوغبار در آیفون‌ها را دشوار می‌کند. ترنوس همچنین می‌گوید که اپل می‌خواهد محصولاتی بسازد که ماندگاری داشته باشند و درعین‌حال اشاره می‌کند که آیفون‌ها در طول سال‌ها به لطف دوام بهبودیافته، ارزش فروش مجدد خود را به‌خوبی حفظ کرده‌اند.

در پایان، علی‌رغم ارائه تجربه ممتاز به مشتریان هنگام خرید آیفون خود، اپل شرکتی است که بر کسب سود متمرکز شده است، بنابراین با فرض اینکه اتحادیه اروپا اجازه هرگونه «انحراف قوانین» را ندهد، سازنده آیفون به‌جای اینکه مجبور شود طراحی خود را تغییر دهد، از بازارهایی که تحت اتحادیه اروپا هستند خارج می‌شود. حتی اگر ترنوس به‌صراحت این را در مصاحبه اعتراف نکرده بود، اکثر ما می‌دانستیم ذهن او کجاست.

خوشبختانه، حتی اگر اپل راه‌حل آسانی برای تعویض باتری‌ها در آینده به مشتریان ارائه ندهد، به این معنا نیست که این شرکت تعمیرپذیری خانواده آیفون 15 را دشوار خواهد کرد، زیرا گفته می‌شود سری آینده به‌راحتی قابل تعمیر است.

دیدگاه شما پیرامون نظرات معاون ارشد اپل و عدم ارائه ویژگی باتری قابل تعویض آسان برای آیفون های این شرکت چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/04/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D9%87%DB%8C%DA%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا