اخبار فناوری

مدیر اینستاگرام: Threads جایی برای اخبار و مسائل سیاسی نیست

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، به‌تازگی در گفتگو با The Verge بیان داشت که برنامه جدید Threads آن‌ها به‌دنبال ورود به دنیای سیاست و اخبار خشونت‌آمیز نیست.

Threads برای اخبار سیاسی ساخته نشده است

موسری بیان می‌کند: «بررسی دقیق، جنبه منفی و خطرات یکپارچگی که با سیاست و اخبار همراه است، ارزش «درگیری یا درآمد افزایشی» را ندارد. بخش‌های شگفت‌انگیز دیگری ازجمله ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی و غیره برای ایجاد یک پلتفرم پرجنب‌وجوش بدون نیاز به ورود به سیاست یا اخبار وجود دارد.»

در سال‌های اخیر، متا از اخبار و سیاست، ازجمله کاهش میزان محتوای سیاسی که کاربران در فیس‌بوک می‌بینند، فاصله گرفته است. این شرکت حتی “News” را از نام فید فیس‌بوک در سال گذشته حذف کرد. این شرکت همچنین در پاسخ به قانون جدید کانادا که آن‌ها را ملزم به پرداخت هزینه برای انتشار اخبار محلی می‌کند، گفت که اخبار را از فیس‌بوک و اینستاگرام در این کشور حذف می‌کند.

رئیس اینستاگرام بعداً پاسخ اولیه خود را شفاف‌سازی کرده و اظهار داشت که اگرچه Threads اخبار یا سیاست به‌طور کلی کنار نمی‌گذارد، اما مانند فیس‌بوک در دوران گذشته به‌سراغ آن‌ها نمی‌رود.

درحالی‌که Threads مطمئناً برداشتی از توییتر است، موسری ظاهراً این‌طور فکر نکرده و برنامه‌های بزرگتری در سر دارد. موسری اظهارات مارک زاکربرگ در مورد یافتن یک “مسیر روشن برای یک میلیارد نفر” را بار دیگر تکرار کرده و بیان داشت:

«هدف جایگزینی توییتر نیست. هدف ایجاد یک میدان عمومی برای جوامعی در اینستاگرام است که هرگز واقعاً توییتر را نپذیرفته‌اند و برای جوامعی در توییتر (و سایر پلتفرم‌ها) که به‌دنبال مکانی هستند که خشونت کمتری در آن یافت می‌شود.»

Threads برای اخبار سیاسی ساخته نشده است

Threads برای اخبار سیاسی ساخته نشده است

Threads هفته گذشته منتشر شد و تا همین لحظه نیز ثابت شده است که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. این برنامه درحال‌حاضر از 70 میلیون ثبت‌نام فراتر رفته است. اما تا اینجای کار، این اپلیکیشن قطعاً شبیه آنچه در توییتر با آن آشنا هستید، نیست و تنها فید موجود، الگوریتمی است که مملو از افراد مشهور و برندها می‌باشد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که سیاست و اخبار به‌نوعی در Threads نفوذ پیدا خواهند کرد، به‌خصوص اگر سیاستمداران و روزنامه‌نگاران از این پلتفرم در چرخه رویدادهای خود استفاده کنند.

نظر شما درباره هدف از انتشار Threads برای چیزی جز اخبار و مسائل سیاسی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/08/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-threads-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%B3/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا