اخبار فناوری

مجموع فروش ایکس باکس سری X و S به ۲۱ میلیون دستگاه رسیده است؟

مایکروسافت ظاهراً به طور تصادفی تعداد فروش ایکس باکس سری X و S و همچنین اعداد فروش Xbox One را اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات جدید باید گفت که مجموع فروش ایکس باکس سری X و S به ۲۱ میلیون دستگاه می‌رسد.

مجموع فروش ایکس باکس سری X و S

مایکروسافت در جریان جشنواره بزرگ امسال در برزیل که (از سه روز پیش آغاز و تا فردا ادامه دارد) برگزار می شود، یک ارائه برگزار کرد. جالب اینجاست که در طول این ارائه، مایکروسافت اسلایدی را نشان داد که اعداد فروش کنسول Xbox، از جمله اعداد فروش سری X و S را در آن می‌دیدیم.

میزان فروش ایکس باکس سری X و S

میزان فروش ایکس باکس سری X و S

بر اساس این اسلاید، فروش ترکیبی Xbox Series X|S از ۲۱ میلیون دستگاه در سراسر جهان فراتر رفته است. متأسفانه، این اطلاعات اشاره‌ای نمی‌کند که آیا این عدد به مجموع محصولات تولید شده یا فروش واقعی به کاربر نهایی اشاره دارد.

این اسلاید همچنین اعداد فروش ترکیبی ایکس باکس سری و ایکس باکس وان را بیش از ۷۹ میلیون دستگاه ذکر کرده است.

بر اساس این آمار، می توانیم فرض کنیم که مایکروسافت در کل موفق به فروش بیش از 58 میلیون کنسول Xbox One شده است. از آنجایی که کنسول‌های ایکس باکس وان از سال ۲۰۲۰ دیگر فروش ندارند، احتمالاً این عدد به فروش نهایی اشاره دارد.

طبق ارائه مایکروسافت، 48 درصد از کاربران Xbox Series S در واقع کاربران جدید Xbox هستند. پیش از این فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس، در مورد رشد قوی کنسول ایکس باکس در آسیا صحبت‌هایی کرده بود.

اسپنسر در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ گفت:

«در این نسل کنسول، ما از کاربران جدید بیشتری نسبت به قبل در آسیا پذیرایی می‌کنیم، عمدتاً به خاطر [Xbox] Series S، جایی که بیش از نیمی از فروش به کاربران جدید Xbox انجام شده است».

همانطور که بیشتر شما می دانید، مایکروسافت مدت زیادی است که اعداد فروش کنسول ایکس باکس را به اشتراک نمی‌گذارد، اما در طول سال ها، شرکت‌های تحقیقاتی مختلفی داشته ایم که اعداد فروش کنسول های ایکس باکس را تخمین می زنند.

مایکروسافت گفته بود:

“ما همچنان به عنوان معیار کلیدی خود برای موفقیت به تعامل نگاه می کنیم و دیگر از فروش کل کنسول گزارش نمی دهیم.”

در سال 2018، تحقیقات IHS Markit تخمین زد که تا مارس 2018 بیش از 39.1 میلیون کنسول ایکس باکس وان فروخته شده است.

فروش ۱.۸ برابر پلی استیشن ۵ نسبت به ایکس باکس سری X و S

به عنوان مقایسه، در آوریل سال جاری، رقیب اصلی این شرکت یعنی سونی گزارش داد که در اولین سه ماهه مالی خود در سال جاری، 6.1 میلیون کنسول PS5 دیگر را در سراسر جهان فروخته است.

همانطور که توسط سونی نیز گزارش شده است، تا 31 مارس 2023، فروش جهانی پلی استیشن 5 از 38.4 میلیون فراتر رفته است. نتایج مالی سه ماهه دوم مالی سونی در ماه آینده اعلام خواهد شد و ما علاقه مند هستیم که ببینیم سونی در سه ماه چند کنسول PS5 دیگر را به فروش رسانده است.

نظر شما درباره عملکرد سونی و مایکروسافت در کنسول‌های نسل جدید چیست؟ سونی حدودا ۱.۸ برابر بیشتر از مایکروسافت فروش داشته است.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/01/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-x-%D9%88-s-%D8%A8%D9%87-%DB%B2%DB%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا