اخبار فناوری

قرارداد همکاری هواوی و اریکسون برای استفاده متقابل از پتنت‌های 5G

شاید بسیاری از شما هواوی و اریکسون را به‌خاطر گوشی‌هایی که تولید می‌کنند یا زمانی تولید می‌کردند، بشناسید. بااین‌حال، این دو شرکت یک اشتراک قابل‌توجه دیگر نیز دارند. هواوی و اریکسون، علاوه‌بر ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، شرکت‌های فناوری مخابراتی نیز هستند و هر دوی آن‌ها تخصص و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه دارند. متأسفانه، همواره تنش‌های مداوم بین این دو غول فناوری به‌دلیل اختلافات ثبت اختراع وجود داشته است. خوشبختانه اما، هواوی و اریکسون به‌تازگی یک قرارداد همکاری طولانی‌مدت برای استفاده از مجوز فناوری‌های 3G ،4G و 5G یکدیگر امضا کرده‌اند.

قرارداد همکاری هواوی و اریکسون

در سال 2019، هواوی و اریکسون بر سر مجوز ثبت اختراعات مربوط به فناوری‌های سلولار 2G ،3G ،4G و 5G با یکدیگر به اختلاف خوردند. این اختلاف تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت جهانی ارتباطات از راه دور داشته است و دریافت مجوزهای لازم برای فروش محصولات خود در برخی بازارها را برای هواوی دشوارتر کرده است.

اکنون این دو شرکت با امضای قراردادی بلندمدت برای به اشتراک گذاشتن این پتنت‌های مهم، مشکلات خود را حل کرده‌اند. این قرارداد، فروش مربوط به زیرساخت‌های شبکه و دستگاه‌های مصرفی شرکت‌ها را پوشش می‌دهد و به هر دو طرف دسترسی جهانی به فناوری‌های استانداردشده و ثبت‌شده یکدیگر را می‌دهد.

آلن فن، رئیس بخش مالکیت معنوی هوآوی، بیان می‌کند: «ما از رسیدن به یک توافق‌نامه بین‌المللی طولانی‌مدت با اریکسون خوشحالیم. شرکت‌ها به‌عنوان مشارکت‌کنندگان اصلی پتنت‌های ضروری استاندارد (SEP) برای ارتباطات سیار، ارزش مالکیت معنوی یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند و این توافق‌نامه یک محیط ثبت اختراع قوی‌تری ایجاد می‌کند. این نشان‌دهنده تعهدی است که هر دو طرف به آن پایبند هستند مبنی بر اینکه مالکیت معنوی باید به‌درستی مورداحترام و محافظت قرار گیرد.»

قرارداد همکاری هواوی و اریکسون

قرارداد همکاری هواوی و اریکسون

در طول 20 سال گذشته، هواوی یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی استانداردهای ICT ازجمله استانداردهای تلفن همراه، Wi-Fi و کدک‌های چندرسانه‌ای بوده است. در سال 2022، هواوی با 4505 درخواست در صدر رتبه‌بندی متقاضیان اداره ثبت اختراع اروپا ازنظر تعداد درخواست‌های ثبت‌شده بوده است.

فن افزود: «تعهد ما به اشتراک‌گذاری نوآوری‌های تکنولوژیکی پیشرو باعث توسعه صنعت سالم و پایدار خواهد شد و محصولات و خدمات قوی‌تری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.»

هواوی هم دارنده و هم مجری SEP می‌باشد و به دنبال رویکردی متعادل برای صدور مجوزها است. از طریق امضای این قرارداد، این شرکت هم به فناوری‌های کلیدی دسترسی پیدا می‌کند و هم فناوری خود را در اختیار اریکسون می‌گذارد. فن در انتها افزود: «این توافق نتیجه بحث‌های فشرده‌ای است که منافع دارندگان و مجریان اختراع را به‌طور عادلانه تأمین می‌کند.»

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/26/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا