اخبار فناوری

قابلیت Circle to Search گوگل احتمالا مدت زیادی در انحصار سامسونگ و گوگل خواهد بود

در ادامه همکاری نزدیک گوگل و سامسونگ، یکی از قابلیت‌های جدید این غول صنعت جستجو به نام Circle to Search با سری گلکسی اس ۲۴ رونمایی شد. پس از مدت اندکی این قابلیت به سری پیکسل ۸ گوگل نیز اضافه رسید. در حالی که به نظر نمی‌رسد محدودیت خاصی وجود داشته باشد اما گفته شده که قابلیت Circle to Search گوگل احتمالا مدت زیادی در انحصار سامسونگ و گوگل خواهد بود.

قابلیت Circle to Search گوگل

اگر انتظار داشتید Circle to Search به عرضه خود برای سایر دستگاه‌های اندرویدی از برندهای دیگر ادامه دهد، به نظر می‌رسد که ناامید خواهید شد. به گفته خود سامسونگ، Circle to Search حداقل تا مهر ۱۴۰۳ در انحصار دستگاه های گوگل و سامسونگ باقی خواهد ماند.

سامسونگ هلند می‌گوید:

قابلیت Circle to Search ممکن است از 5 اکتبر 2024 (مصادف با ۱۴ مهر ۱۴۰۳) در دستگاه‌های اندروید از برندهای دیگر در دسترس قرار گیرد، اما هیچ پیشرفت فعالی برای این موضوع در حال انجام نیست.

قابلیت Circle to Search سری پیکسل 8

قابلیت Circle to Search سری پیکسل 8

این رفتار پسندیده‌ای نیست و طبیعتا میلیون‌ها کاربر اندروید را برای مدت قابل توجهی از ویژگی مفید مذکور محروم می‌دارد. ما نمی‌دانیم که آیا گوگل و سامسونگ فکر می‌کنند که کاربران می‌خواهند سری گلکسی S24 یا Pixel 8 را به‌طور خاص برای این ویژگی بخرند یا نه. اگر اینطور فکر نمی‌کنند، پس هدف چیست؟

این رفتار قبلا هم تکرار شده بود. گوگل و سامسونگ به طور مشابه جدیدترین نسخه Wear OS را برای گجت‌های پوشیدنی خود در انحصار نگه می دارند. ما نمی توانیم هیچ تفسیر مثبتی از این رفتار داشته باشیم.

به هر حال، این احتمالا باعث عصبانیت سایر شرکای سازنده دستگاه اندرویدی می شود، اما چرا گوگل به این رفتار ادامه می دهد؟ شما چطور فکر می‌کنید؟ شاید گوگل تلاش دارد با شماره یک دنیای اندروید همکاری نزدیکی داشته باشد تا اپل را کنترل کند.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/03/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-circle-to-search-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86/

Updated: 2024-02-17 09:24:58

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا