اخبار فناوری

عدم تمرکز روی هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ اپل می‌تواند به کاهش قیمت سهام این شرکت منجر شود

“هوش مصنوعی” واقعا موضوع جدیدی نیست. تقریباً هر تلفن همراهی که دارید از چنین مفهومی استفاده می کند. شاید یکی از مهم ترین قسمت هایی که در گوشی های موبایل بر هوش مصنوعی تکیه دارد، قسمت دوربین باشد. بخشی که اپل در آن کاملا می درخشد. با این حال، “تمرکز بر این بخش” برای مدتی بسیار مهم بوده است. به همین دلیل، گزارش شده است که عدم تمرکز بر هوش مصنوعی در آیفون 16 اپل می تواند منجر به کاهش قیمت سهام این شرکت شود.

عواقب عدم تمرکز بر هوش مصنوعی در آیفون 16 اپل

اوایل بهار است و شایعات در مورد سری آیفون 16 قوت می گیرند. اما این دسته از محصولات زمانی در شهریور 1403 هجری قمری رونمایی خواهند شد. این افشاگری مطمئنا یکی از مهمترین رویدادهای دنیای فناوری است.

با توجه به تمرکز گوگل و سامسونگ بر روی هوش مصنوعی در محصولات موبایلی خود، انتظار می رود اپل نیز از این پیشرفت در باغ سبز سرپوشیده خود که دارای دیوارهای بلند (!) نیز می باشد بهره مند شود. با این حال، اپل ممکن است تمرکز خاصی روی هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی در سری آیفون 16 نداشته باشد.

گفته می شود تمرکز اصلی اپل ارائه ویژگی های متمرکز بر هوش مصنوعی در این سری است آیفون 17 پدیدار خواهد شد. این فاصله زمانی زیاد بین پیشنهاد اپل و سایر رقبا تاثیر قابل توجهی بر … قیمت سهم مال آنها باشد

وقتی صحبت از تجارت می شود، سود تنها عدد مهم نیست. یک عدد مهم دیگر قیمت سهام است. سرمایه گذاران پول زیادی را در سهام شرکت ها سرمایه گذاری می کنند و انتظار دارند بالاترین بازده ممکن را برای آنها برنامه ریزی کنند. روند فعلی اپل کاملا برعکس به نظر می رسد.

در حال حاضر، شرکت سرمایه گذاری JPMorgan نسبت به جهت گیری اپل برای تمرکز بر هوش مصنوعی چندان خوشبین نیست. بر اساس یادداشتی، جی پی مورگان پیش بینی آب و هوا قیمت سهام اپل از 225 دلار به 210 دلار کاهش یافت. باید توجه داشته باشید که این فقط یک پیش بینی است و باید منتظر ماند و نتیجه را دید.

اگرچه به نظر می رسد اپل تنها هر چند سال یک بار یک ارتقاء اساسی در محصولات خود انجام می دهد، و احتمالاً تا 2 تا 3 سال آینده شاهد تغییر عمده ای در آیفون (یا سایر محصولات) نخواهیم بود، اما تاخیر در تمرکز بر هوش مصنوعی که در حال حاضر وجود دارد. … یک روند بسیار رایج این است که ممکن است برای آنها گران تمام خواهد شد.

به هر حال، ما باید آن اپل را ببینیم هوش مصنوعی ابتدا در کدام محصولات و سیستم عامل ها پیاده سازی می شود. تصمیم گرفته شده است ابتدا آزمایش اولیه بر روی پلتفرم های محدودتری مانند سیستم عامل مک برنامه ریزی شود. البته اینها فقط حدس و گمان است.

چیزی که تقریباً مسلم است این است که در سری آیفون 16 تمرکز خاصی روی قابلیت های هوش مصنوعی نخواهد بود. به نظر شما این برای کاربران چقدر مهم است؟ دلیلش را بکن کاهش فروش اپل آیا آنها به سراغ رقبایی مانند سامسونگ و گوگل خواهند رفت یا کاربران وفادار اپل طبق معمول منتظر خواهند بود تا طعم کار شرکت محبوب خود را بچشند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/14/%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B6-%D8%A7%D9%BE%D9%84/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا