اخبار فناوری

ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو لو رفت + تصویر باتری دارای قاب فلزی

فاصله قابل توجهی تا معرفی سری iPhone 16 داریم با این حال این سبب نمی‌شود که قطعات مربوط به آن در حال توسعه نباشند. به تازگی اطلاعاتی درباره باتری این یکی از اعضای این خانواده منتشر شده است. بر این اساس ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو را حالا می‌دانیم و تصاویر منتشر شده باتری دارای قاب فلزی را برای این دستگاه به ما نشان می‌دهند.

باتری آیفون ۱۶ پرو

نسبت به مدل‌های پرو مکس و پلاس، اپل معمولاً از باتری‌های کوچک‌تری برای آیفون پرو خود استفاده می‌کند. آیفون 15 پرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این شرکت ممکن است تصمیم مشابهی برای آیفون 16 پرو داشته باشد. نمونه اولیه باتری آیفون ۱۶ پرو منتشر شده و ظرفیت ۳۳۵۵ میلی‌آمپر را نشان می‌دهد. این یعنی حدودا ۲.۵ درصد بزرگتر از آیفون ۱۵ پرو فعلی.

البته همانطور که در تصاویر پیداست، یک موضوع مهم دیگر هم اینجا وجود دارد. باتری iPhone 16 Pro احتمالا دارای یک پوسته فلزی مات و یک رابط بازطراحی شده است، اگرچه طراحی L شکل آن در مقایسه با آیفون 15 پرو بدون تغییر باقی مانده است.

حضور یک پوسته فلزی به این معنی است که آیفون ۱۶ پرو می‌تواند دفع گرمای بهتری را ارائه دهد. همین منبع قبلاً اشاره کرد که اپل در حال آزمایش یک “سیستم خنک‌کننده گرافن” برای سری آیفون ۱۶ است که شامل یک پوسته فلزی برای باتری نیز می شود. حالا تصاویر این باتری را منتشر کرده است.

آیفون ۱۶ اپل با سیستم خنک‌کننده گرافن همراه خواهد بود

هر چند اپل از پیشرفته‌ترین تراشه خود برای iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max استفاده کرده، اما وقتی تراشه ۳ نانومتری A17 Pro تحت دمای بالا قرار بگیرد و دستگاه نتواند دفع حرارت مناسبی ارائه کند، این تراشه کاربرد چندانی ندارد. متاسفانه چون اپل راه‌حل خنک‌کننده ویژه‌ای برای این محصولات پیش‌بینی نکرده، اگر پردازش سنگین و طولانی داشته باشید، توان پردازشی محصول افت می‌کند.

شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در حال آزمایش یک خنک‌کننده محفظه بخار برای آیفون‌های آتی است. این همان سیستم خنک‌کننده‌ای است که برندهای تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی برای کاهش دمای چیپست‌های ]ود استفاده می کنند. متأسفانه، ما هیچ اخبار جدیدی از زنجیره تأمین اپل در مورد این سیستم خنک‌کننده دریافت نکرده‌ایم.

با این حال این تصاویر منسبت به باتری آیفون ۱۶ پرو به ما امیدواری می‌دهد که خنک‌کننده این محصول بتواند جذاب‌تر باشد.

نظر شما چیست؟ اپل می‌تواند در سری آیفون ۱۶ و به‌خصوص مدل‌های پرو، بر گرمای تولیدشده توسط دستگاه غلبه کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/20/%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B6-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D9%84%D9%88-%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا