اخبار فناوری

طراحی آیکون‌های نوار وضعیت اندروید ۱۵ مشابه گوشی‌های سامسونگ می‌شود؟!

برخی از تغییرات در طراحی UI بیشتر به دلیل تنوع اتفاق می افتد. به عنوان مثال ممکن است چند سال به همان شکل باقی بماند و سپس به شکل قبلی بازگردد، البته با کمی تغییر. به نظر می رسد اندروید 15 چنین تغییراتی داشته باشد. در واقع می توان گفت که طراحی آیکون های نوار وضعیت اندروید 15 مشابه گوشی های سامسونگ خواهد بود.

طراحی جدید برای اندروید 15

آخرین روزهای بهمن ماه سال گذشته بود پیش نمایش برنامه نویس اندروید 15 نسخه 1 رسما منتشر شد. پس از آن نسخه دوم منتشر شد و تغییرات ظاهری در آن مشاهده شد.

به عنوان مثال، طراحی مجدد صفحه تنظیم صدا و فضای خصوصی از جمله تغییرات این نسخه است. همچنین طراحی متفاوتی برای نمادهای نوار وضعیت وجود دارد.

بر اساس گزارش جدید Android Authority، دومین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 15 حاوی نمادهای جدید برای نوار وضعیت است.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، نسخه جدید این سیستم عامل به جای آیکون های با طراحی پیوسته و کاملا سیاه یا سفید در اندروید 14 دارای آیکون های مختلفی است.

این طراحی جدید دارد نماد تکه تکه شده رنگ ها سفید و خاکستری هستند. همانطور که متوجه شده اید، این آیکون ها بسیار شبیه به آیکون های ارائه شده توسط سامسونگ در One UI هستند.

بعلاوه، نماد باتری اکنون به جای عمودی افقی است و به گوگل امکان می دهد درصد باتری را در داخل نماد قرار دهد. این نماد باتری شبیه به چیزی است که در رابط های کاربری چینی یا حتی iOS می بینیم.

این آیکون ها همچنان به صورت پیش فرض در پیش نمایش اندروید 15 خاکستری هستند این با کنجکاوی توسط توسعه دهندگان مورد توجه قرار گرفت. این بدان معناست که ممکن است گوگل آیکون های جدید را به صورت پیش فرض در نسخه بتای بعدی سیستم عامل قرار دهد و در نهایت آنها را به نسخه پایدار سیستم عامل بیاورد. در ضمن احتمالا به این معناست که در نسخه نهایی اصلا پیاده سازی نمی شود!

شما چی فکر میکنید؟ چه طرحی برای شما جذاب تر است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/11/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B5/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا