اخبار فناوری

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو با ۱۶ گیگابایت رم در بنچمارک Geekbench مشاهده شدند

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو در اواخر هفته جاری رسماً معرفی خواهند شد. هم اکنون، این دو تلفن هوشمند با ۱۶ گیگابایت حافظه رم در میان داده های بنچمارک Geekbench مشاهده شده اند‌. این دو دستگاه به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS شیائومی برخوردار خواهند بود.

عملکرد چند هسته ای شیائومی ۱۴ در مقایسه با نسل قبل پیشرفت ۲۰ درصدی داشته است

گوشی هوشمند Xiaomi 14 در میان داده های بنچمارک Geekbench 5 ظاهر شده است. نسخه پرو اما در Geekbench 6 مشاهده شده است. این دو بنچمارک بسیار متفاوت بوده و بنابراین نمی‌توان نتایج را با یکدیگر مقایسه کرد. با این وجود، می‌توانیم آن‌ها را با گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مقایسه کنیم تا ببینیم تراشه پرچمدار جدید کوالکام چه پیشرفتی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. عملکرد چند هسته ای Xiaomi 14 در مقایسه با شیائومی ۱۳ حدود ۲۰ درصد قوی‌تر است. البته که این تلفن هوشمند در بخش تک هسته ای پیشرفت ۵ درصدی داشته است.

Xiaomi 14

وب‌سایت GSMArena معتقد است که شیائومی ۱۴ پرو حدود ۲۰ درصد از نسل قبل سریعتر خواهد بود. لیست بنچمارک Geekbench بار دیگر جزئیات CPU تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را نشان می‌دهد. این چیپست از ۱ هسته قدرتمند Cortex-X4 با حداکثر فرکانس ۳.۳۰ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۱۵ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A720 با حداکثر فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز و ۲ هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز برخوردار خواهد بود. گفته شده که هسته های Cortex-A720 این تراشه در یک کلاستر بزرگ ۵ هسته ای قرار خواهد گرفت. البته که جزئیات نهایی و دقیق Snapdragon 8 Gen 3 را فردا، در رویداد اسنپدراگون خواهیم فهمید.

Xiaomi 14 Pro

انتظار می‌رود که Xiaomi 14 Pro دارای یک ماژول دوربین مربعی شکل بزرگ با چهار لنز باشد. تایید شده که این تلفن هوشمند از لنز Summilux لایکا استفاده خواهد کرد. گفته شده که این لنز بهتر از Summicron استفاده شده در مدل های قبلی است. این تلفن هوشمند از گواهینامه Dolby Vision، IP68 و Hi-Res برخوردار خواهد بود.

تاریخ معرفی رسمی شیائومی ۱۴ اعلام شد: ۴ آبان ۱۴۰۲

نظر شما درباره سری Xiaomi 14 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/23/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%DB%B1%DB%B4-%D9%88-%DB%B1%DB%B4-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%DB%B1%DB%B6-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%85-%D8%AF%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا