اخبار فناوری

سگ رباتیک شیائومی CyberDog 2 معرفی شد

در سخنرانی سالانه مدیرعامل شیائومی، این شرکت علاوه‌بر معرفی نسل جدید گوشی تاشو MIX Fold 3، تبلت Pad 6 Max، دستبند Band 8 Pro و گوشی هوشمند Redmi K60 Ultra، از نسخه دوم سگ رباتیک خود با نام CyberDog 2 نیز رونمایی کرد که اکنون ظاهر و برخی عملکردهای مشابه یک سگ واقعی را به خود گرفته است. لازم به یادآوری است که CyberDog اصلی دو سال پیش معرفی شده بود و این شرکت اکنون نسل دوم آن را با بهبودهای مختلف و قیمت 1790 دلار رونمایی کرده است.

سگ رباتیک شیائومی CyberDog 2

CyberDog 2 با پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت‌به نسل قبلی خود، به‌خصوص در بخش اندازه و وزن که آن را بیشتر به یک سگ کوچک واقعی شبیه کرده، معرفی شده است. طراحی جدید با الهام از نژاد سگ Doberman، شامل کاهش 16 درصدی اندازه و کاهش قابل‌توجه 40 درصدی وزن است. این تغییر به سمت واقع‌گرایی، بیشتر در توانایی آن برای شخصی‌سازی با رویکرد DIY نیز منعکس می‌شود.

در داخل، CyberDog 2 از میکرو موتور خلاقانه CyberGear استفاده می‌کند که نه‌تنها قدرت بالایی را ارائه داده، بلکه قابلیت‌های حرکتی اولیه آن را نیز افزایش می‌دهد. این سگ چهارپا می‌تواند مجموعه‌ای از حرکات چابک، از پرش‌های جلو و عقب گرفته تا تعظیم را انجام داده و حتی کارهای چالش‌برانگیزتری مانند تلنگرهای روبه‌جلو، اسکیت‌برد و برداشتن گام‌های فضایی را نیز انجام دهد. با گنجاندن یک کنترل از راه دور UWB جمع‌وجور، صاحبان این سگ رباتیک می‌توانند کنترل یکپارچه بر روی آن ازجمله توانایی شبیه‌سازی پیاده‌روی آرام سگ را تجربه کنند.

سگ رباتیک شیائومی CyberDog 2

سگ رباتیک شیائومی CyberDog 2

بااین‌حال، قابل‌توجه‌ترین جنبه CyberDog 2 در تعامل آن با انسان‌ها نهفته است. برخلاف نسل قبلی خود، سایبرداگ جدید از یک توله‌سگ واقعی تقلید کرده، به‌طور شهودی نیازها و احساسات صاحبش را درک می‌کند، پاسخ می‌دهد و حتی پیش‌بینی می‌کند. این حس تشدیدشده همدلی به واکنش‌های طبیعی‌تر و شبیه به انسان، ازجمله بیان فیزیکی خلق‌وخوی آن تبدیل می‌شود. اگر صاحبش خوشحال باشد، CyberDog 2 با شادی باسن خود را تکان می‌دهد و از این طرف به آن طرف می‌پرد.

پشتوانه این پیشرفت‌ها اما، سخت‌افزاری پیشرفته است. تراشه NX و دو پردازنده کمکی به قدرت محاسباتی خیره‌کننده این سگ کمک کرده و تعاملات پیچیده و هوشمند آن را تسهیل می‌کنند. CyberDog 2 با پشتیبانی از 19 حسگر شامل لیزر، عمق‌سنج، بینایی، شنوایی، اولتراسونیک و قابلیت‌های لمسی، محیط خود را به‌طور دقیق‌تری تفسیر می‌کند. این ربات هوشمند مجهز به سیستم تشخیص چهره، صوت و همچنین تشخیص احساسات است که امکان تعامل عمیقاً انسانی را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، سایبرداگ 2 به‌عنوان یک مرکز کنترل قوی برای خانه‌های هوشمند عمل کرده و امکان کنترل صوتی بر روی دستگاه‌های Mi Home را نیز فراهم می‌کند.

درحالی‌که سگ رباتیک شیائومی در درجه اول برای توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به فناوری‌های نوین طراحی شده است، اما این شرکت آن را برای عموم مردم نیز در دسترس قرار می‌دهد، مشروط بر اینکه آن‌ها مایل به سرمایه‌گذاری در این فناوری قابل‌توجه باشند. CyberDog 2 با قیمت 12999 یوان (حدود 1800 دلار)، فصل جدیدی را در همراهی ربات با انسان باز می‌کند و شکاف مکانیکی و احساسی بین آن‌ها را پر می‌کند. در کنار خود ربات، میکرو موتور CyberGear نیز با قیمت 499 یوان موجود است که نویدبخش ترکیبی یکپارچه از قدرت و دقت است.

سگ رباتیک شیائومی CyberDog 2

سگ رباتیک شیائومی CyberDog 2

در چشم‌انداز همیشه درحال تکامل رباتیک، CyberDog 2 شیائومی به‌عنوان شاهدی بر نوآوری این حوزه است که مرزهای تعامل انسان و ربات را بازتعریف کرده و عصر جدیدی از همراهی با تکنولوژی را آغاز می‌کند.

نظر شما درباره سگ رباتیک شیائومی CyberDog 2 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/14/%D8%B3%DA%AF-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-cyberdog-2-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا