اخبار فناوری

سونی نمونه اولیه هدست XR فضایی خود را به‌نمایش گذاشت؛ عرضه در اواخر 2024

سونی در نمایشگاه CES 2024 از یک هدست XR با کنترلرهایی برای «ایجاد محتوای فضایی» رونمایی کرد. این هدست درحال‌حاضر در حالت نمونه اولیه است، بنابراین نام رسمی مانند Apple Vision Pro ندارد. بااین‌حال، برند ژاپنی تأیید کرده است که هدست این شرکت در اواخر سال 2024 در دسترس خواهد بود.

نمونه اولیه هدست XR فضایی سونی

سونی در CES 2024 یک هدست جدید روی سر XR با کنترلر معرفی کرده است. این هدست برای «ایجاد محتوای فضایی» طراحی شده است و به کاربران امکان می‌دهد مدل‌های سه‌بعدی را درحالی‌که از هدست واقعیت مجازی (VR)/واقعیت ترکیبی (MR) استفاده می‌کنند، بسازند. در این رویداد، این شرکت برخی از مشخصات اصلی هدست خود را شرح داد.

هدست XR فضایی سونی

هدست XR فضایی سونی

هدست جدید XR سونی دارای تراشه Snapdragon XR2+ Gen 2 است که کوالکام آن را در ابتدای نمایشگاه CES 2024 معرفی کرد. این هدست همچنین از میکرو نمایشگرهای OLED دوگانه 4K بهره می‌برد و «ردیابی کاربر و فضا» را برای تجربه‌های واقعیت ترکیبی ارائه می‌کند.

همه این‌ها به این معنی است که هدست فضایی XR یک سیستم مستقل است که برای اجرا به رایانه نیاز ندارد. درحالی‌که می‌توان از آن مانند PlayStation VR برای بازی استفاده کرد، Kenichiro Yoshida، مدیرعامل سونی، بیان می‌کند که هدف از ارائه این هدست امکان «تجربه تماشای واضح» و «تعامل بصری برای طراحی سه‌بعدی» است.

در این حالت، مدیرعامل برند ژاپنی اشاره کرده است که هدف اصلی هدست واقعیت ترکیبی برای حرفه‌ای‌هایی است که با محتوای سه‌بعدی کار می‌کنند. این دستگاه همچنین دارای عملکرد «تصویر ویدیویی» است و از شش دوربین و سنسور بهره می‌برد. در مورد کنترلرها، سونی تصور می‌کند که سازندگان می‌توانند از آن‌ها برای دستکاری اشیاء سه‌بعدی استفاده کنند.

سونی همچنین در مورد طراحی هدست فضایی XR خود صحبت کرده است. این شرکت می‌گوید که تعادل مرکز ثقل به‌خوبی تنظیم شده است تا راحتی بیشتری را در هنگام استفاده از هدست ارائه دهد. یکی دیگر از جنبه‌های طراحی هدست این است که بخش نمایشگر می‌تواند به سمت بالا برگردد و به سازندگان اجازه می‌دهد تا به داخل و خارج از محیط واقعیت ترکیبی جابجا شوند.

از تمام آنچه سونی نشان داده است، به‌نظر می‌رسد هدست فضایی XR این شرکت در جایگاه پایین‌تری نسبت‌به ویژن پرو اپل ازنظر عملکرد قرار می‌گیرد. درعوض، این گجت بیشتر یک ابزار خلاقانه است، مانند هولولنز مایکروسافت. اما قطعاً با رقابتی از سوی Vision Pro روبرو خواهد شد که قرار است از ماه آینده عرضه شود.

نظر شما درباره نمونه اولیه هدست XR سونی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/09/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-xr-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87/

Updated: 2024-02-17 09:39:41

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا