اخبار فناوری

سامسونگ پس از ۷ سال به این قابلیت اپل دست یافت

علاوه براین‌که تنظیم خودکار روشنایی آیفون‌های اپل به شکل بی‌نظیری تقریبا بی‌نقص عمل می‌کند و هنوز هم جلوتر از رقابت ایستاده است، اپل با عرضه آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ قابلیت True Tone را هم معرفی کرد. هدف این قابلیت تنظیم گرمای رنگ سفید نمایشگر براساس نور محیط است. خبر خوب این‌که بالاخره با قابلیت Adaptive Color Tone در One UI 6.1 سری گلکسی اس ۲۴، سامسونگ پس از ۷ سال به این قابلیت اپل دست یافته است.

قابلیت Adaptive Color Tone در One UI 6.1 سری گلکسی اس ۲۴ 

به‌روز رسانی One UI 6.1 برای پرچمداران نسل جدید سامسونگ گزینه جدیدی را روی میز می‌آورد. نام این ویژگی Adaptive Color Tone است و می‌توانید آن را نسخه ارتقا یافته ویژگی Eye Comfort Shield موجود در نظر بگیرید. یا می توانید آن را جایگزین سامسونگ برای True Tone اپل بنامید که در آیفون، آیپد،مک‌بوک یا … موجود است.

تناژ رنگ تطبیقی سامسونگ چیست؟

قابلیت قبلی سامسونگ به نام Eye Comfort Shield در حقیقت یک فیلتر رنگ گرم را ارائه می‌دهد که بسته به زمان روز فعال می شود. قابلیت جدید Adaptive Color Tone از دوربین‌های جلو و عقب در سری گلکسی S24 برای تنظیم رنگ‌ها و تعادل رنگ سفید متناسب با شرایط نوری محیط استفاده می کند.

هدف این قابلیت آن است که تصویر روی صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X در محیط های مختلف طبیعی‌تر به نظر برسد. در شب و در شرایط نوری کمتر، صفحه نمایش ممکن است تنظیم شود تا رنگ‌های گرم‌تری داشته باشد. برعکس، صفحه نمایش گلکسی اس 24 می تواند در طول روز یا زیر نور مستقیم خورشید رنگ‌های سردتری را ارائه کند.

اینکه آیا سامسونگ این گزینه جدید Adaptive Color Tone را از طریق به‌روزرسانی One UI 6.1 در دسترس گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی قرار می‌دهد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

مقایسه حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا

مقایسه حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا

نمایشگر Galaxy S24 Ultra سامسونگ به صورت سخت‌افزاری روشن‌تر بوده و تا مرز ۲۶۰۰ می‌تواند برسد. در نتیجه وقتی به مقایسه حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا بپردازید، تفاوتی که در تصویر بالا مشخص است را خواهید دید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تجربه بصری شما با نمایشگر تخت گلکسی اس ۲۴ اولترا که به لطف شیشه محافظ گوریلا آرمور کورنینگ بازتاب کمتری (در حدود ۷۵ درصد کمتر) هم دارد، ارتقا خوبی خواهد داشت؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/20/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%DB%B7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B3/

Updated: 2024-02-17 09:30:42

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا