اخبار فناوری

مهم ترین نکات برای خرید صندلی کامپیوتر

زندگی امروز زندگی کارمندی است که پشت میز نشسته است. متأسفانه بسیاری از صندلی های کارمندان غیر استاندارد هستند و باعث درد گردن، کمر و ستون فقرات می شوند. همچنین، بسیاری از دانش‌آموزان برای انجام تکالیف خود و یا خواندن کتاب بی‌حرکت روی صندلی می‌نشینند. خرید یک صندلی اداری استاندارد (یا به اصطلاح صندلی کامپیوتر یا صندلی ارگونومیک) یکی از مهم ترین کارهایی است که هر کارفرمای دلسوز برای کارمندان خود انجام می دهد. ما به سلامتی شما اهمیت می دهیم؛ به همین منظور راهنمای خرید صندلی کامپیوتر مناسب برای کار و تحصیل در مطب را برای شما آماده کرده ایم. اگر شما هم به دنبال یک صندلی کامپیوتر مناسب هستید، ادامه این مقاله را حتما بخوانید.

ارتفاع صندلی قابل تنظیم؛ نکته مهم در انتخاب صندلی کامپیوتر استاندارد

قد افراد مختلف متفاوت است. اگر ارتفاع صندلی کامپیوتر ثابت باشد، قطعا برای بسیاری از افراد مناسب نخواهد بود. اگر به دنبال راهنمای خرید صندلی کامپیوتر هستید، ویژگی تنظیم ارتفاع آن را فراموش نکنید. افرادی که قد آنها بین 150 تا 190 است باید ارتفاع صندلی خود را بین 38 تا 55 سانتی متر قرار دهند. قبل از شروع کار، حتماً ارتفاع صندلی را تنظیم کنید تا از مشکلات ستون فقرات، گردن و کمر جلوگیری کنید.

تنظیم صحیح و معقول صندلی باعث کاهش فشار روی زانو و پشت می شود. در تنظیم صندلی خود دقت کنید. زمانی که نشسته اید، زانوهایتان باید پایین تر از باسن، ران ها موازی زمین و پاهایتان باید صاف روی زمین باشد. ارتفاع میزها ثابت است. بنابراین باید صندلی را روی میز تنظیم کنید تا بتوانید به راحتی پشت میز بنشینید. برای خرید صندلی ارگونومیک مناسب حتما به ارتفاع قابل تنظیم آن توجه کنید.

برای انتخاب بهترین صندلی کامپیوتر، نشیمنگاه صندلی باید قابل تنظیم باشد

برخی از صندلی ها دارای دسته ای هستند که پشتی صندلی را به داخل یا خارج می کند. علاوه بر این، زمانی که روی صندلی نشسته اید، استفاده از لغزنده اهرمی می تواند صندلی را به داخل یا خارج هدایت کند. اگر عمق صندلی مناسب نباشد، فشار قوی به پشت زانو وارد می شود.

عمق صندلی کامپیوتر برای افرادی که ران های بلند دارند باید بیشتر و برای افرادی که ران های کوتاه تری دارند کمتر باشد. اگر در حال حاضر روی یک صندلی ارگونومیک نشسته اید، لبه صندلی و پشت زانوی شما چند انگشت است؟ بین لبه صندلی و پشت زانو باید 2 تا 3 انگشت فاصله باشد و انحنای پشتی صندلی باید به پشت شما بچسبد.

ارتباط اندازه صندلی در انتخاب بهترین صندلی کامپیوتر

اگر برای خرید صندلی کامپیوتر به راهنمایی نیاز دارید حتما به سایز مناسب صندلی دقت کنید. بالشتک صندلی باید به گونه ای باشد که از ران ها محافظت کند، اما به زانوها برخورد نکند. عرض صندلی نیز باید حدود 3 سانتی متر بیشتر از عرض لگن شما باشد. اگر این مقدار خیلی کم یا زیاد باشد، روی صندلی احساس راحتی نخواهید کرد و دچار کمردرد خواهید شد. در انتخاب صندلی کامپیوتر مناسب حتما به وزن و ابعاد خود توجه کنید.

بسیاری از علاقه مندان به بازی های رایانه ای به دنبال صندلی مناسب هستند. اگر شما هم یک گیمر حرفه ای هستید و ساعت ها جلوی صفحه نمایش بازی می کنید، خرید صندلی مخصوص بازی را به شما توصیه می کنیم، با خرید صندلی مناسب بازی از درد و آسیب های جدی ستون فقرات جلوگیری می کنید.

بهترین صندلی کامپیوتر باید دارای پشتیبان قابل تنظیم کمر باشد

حالت طبیعی ستون فقرات و پشت به شکل S است. بهترین صندلی اداری باید از شکل S ستون فقرات نیز پشتیبانی کند تا از فشار بر روی باسن، گردن، زانو و پشت جلوگیری شود. آناتومی بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل انتخاب صندلی اداری مناسب باید قابلیت تنظیم تکیه گاه پشتی را داشته باشد.

پایه فلزی چرخان و چرخ های متحرک؛ یکی از ویژگی های صندلی کامپیوتر مناسب است

صندلی های ثابت برای کارهای اداری مناسب نیستند. شما می توانید بیش از 7 ساعت در روز روی صندلی بنشینید. پایه های فلزی صندلی کامپیوتر معمولا دارای 5 میله یا 5 پر هستند. اگر تعداد این میله ها کمتر از 5 باشد، صندلی کامپیوتر ممکن است واژگون شود. علاوه بر این، چرخ های صندلی اداری باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. نداشتن پایه چرخان و چرخ های متحرک مشکل بسیار بزرگی برای صندلی کامپیوتر خواهد بود.

به عنوان راهنمای خرید صندلی ارگونومیک، استفاده از صندلی هایی با پایه گردان را توصیه می کنیم. با پایه چرخان صندلی می توانید به نقاط مختلف میز یا حتی نقاط مختلف اطراف آن دسترسی داشته باشید. هنگام خرید به چرخ های صندلی توجه کنید. زیرا ممکن است چرخ های آن برای نوع کف محل کار یا منزل شما مناسب نباشد.

دارای دسته های قابل تنظیم؛ نکته مهم در راهنمای خرید صندلی کامپیوتر استاندارد

اگر از نزدیک به صندلی اداری خود نگاه کنید، در هر دو طرف تکیه گاه دست وجود دارد. اگر به دنبال بهترین صندلی کامپیوتر هستید، مطمئن شوید که ارتفاع تکیه گاه آن قابل تنظیم است. بهترین ارتفاع تکیه گاه 17 تا 26 سانتی متر بالاتر از صندلی خواهد بود. بسیار مطلوب است که کف دست دارای موقعیت چرخشی باشد. زیرا به پشتیبانی از دست و بازوی کاربر در هنگام تایپ کمک می کند. وجود دسته های قابل تنظیم باعث می شود که بدن در موقعیت مناسب قرار گیرد و شانه ها راحت باشند.

با استفاده از با کیفیت ترین مواد، راز یک صندلی کامپیوتر استاندارد

یک صندلی کامپیوتر خوب از بهترین مواد با بالاترین کیفیت ساخته شده است. این کیفیت بالا باعث گران شدن قیمت صندلی می شود. اگر به سلامت ستون فقرات خود اهمیت می دهید، حتما یک صندلی استاندارد با مواد اولیه مرغوب بخرید که دارای استحکام بالا و قابلیت جذب رطوبت باشد.

برای جلوگیری از تعریق بهتر است روکش صندلی با چرم یا مخمل با کیفیت بالا داشته باشید. در برخی از صندلی ها از فوم بی کیفیت استفاده می شود که پس از مدتی به پودر تبدیل می شود. اطمینان حاصل کنید که صندلی کامپیوتر دارای گارانتی معتبر است. به علاوه ارتفاع صندلی باید متناسب با ارتفاع میز باشد.

بهترین و با کیفیت ترین صندلی کامپیوتر را از گروه بلژ خریداری کنید

در این مقاله در مورد استانداردهای خرید یک صندلی کامپیوتر خوب صحبت کردیم. بسیاری از دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان ساعات طولانی می نشینند و متأسفانه حرکت نمی کنند. بنابراین راهنمای خرید استاندارد صندلی کامپیوتر برای کارمندان و دانشجویان بسیار مفید خواهد بود. گروه تولیدی بلژ با 30 سال سابقه درخشان محصولات خود را به طرق مختلف عرضه می کند.

در فروشگاه بلژ می توانید محصولات را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید. ضمنا فروشگاه بلژیک برای خریدهای بالای 3 میلیون تومان امکان ارسال رایگان به سراسر کشور را فراهم کرده است. اگر قصد خرید بهترین صندلی کامپیوتر و محصولات چوبی را دارید به سایت فروشگاه بلج به آدرس bolej.ir مراجعه کنید. همچنین برای ارتباط با کارشناسان بلژیکی می توانید با شماره 02153138 تماس بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا