اخبار فناوری

رندر گلکسی اس ۲۴ اولترا را ببینید: اولین پرچمدار پریمیوم سامسونگ با نمایشگر تخت پس از ۱۰ سال

اولین پرچمدار پریمیوم سامسونگ که به نمایشگر لبه خمیده و با نام تجاری Edge مجهز شد، گلکسی Note Edge بود. این دستگاه همراه با Galaxy Note 4 در سال ۲۰۱۴ به بازار راه پیدا کرد. حالا و در سال ۲۰۲۴ احتمالا این ترند به صورت کامل توسط سامسونگ کنار گذاشته خواهد شد. رندر گلکسی اس ۲۴ اولترا منتشر شده و پس از ۱۰ سال، نگاهی به اولین پرچمدار پریمیوم سامسونگ با نمایشگر تخت می‌دهد.

رندر گلکسی اس ۲۴ اولترا

روندی که سامسونگ به نمایشگر دولبه خمیده علاقه نشان داد، جالب بود. یک آغاز ملایم با Galaxy Note Edge به عنوان دستگاهی در کنار پرچمدار اصلی انجام شد. سپس با مجهز شدن تمام محصولات پرچمدار به نمایشگر دولبه خمیده با سری Galaxy S8 این علاقه به اوج خود رسید.

همین فرمان تا سه نسل بعد و گلکسی اس ۲۰ ادامه داشت. سپس مدل‌های پایه سری گلکسی S21 به نمایشگر تخت و حتی با رزلوشن‌ پایین‌تر مجهز شدند. حالا دیگر فقط مدل اولترا سری Galaxy S به نمایشگر دولبه خمیده مجهز است که آن هم سال‌به‌سال خمیدگی کمتری دارد.

در نهایت به نظر می‌رسد که با عرضه سری گلکسی S24 حتی مدل اولترا هم دیگر نمایشگر لبه خمیده نخواهد داشت.

این رندر غیررسمی توسط ONLEAKS منتشر شده است. منبعی با درصد پیش‌بینی صحیح بالا که می‌توان گزارش آن را جدی گرفت. همچنین همین امروز بود که رندر گلکسی S24 نسخه پایه را نیز منتشر کرد.

در این گزارش آمده در حالی که گلکسی اس 24 اولترا همچنان از صفحه نمایش 6.8 اینچی قابل توجهی برخوردار است، سامسونگ گام‌های قابل توجهی در کاهش حاشیه نمایشگر برداشته است. نتیجه یکی از باریک‌ترین حاشیه‌هایی است که در هر گوشی هوشمندی دیده می‌شود و ظاهری متقارن و زیبا را به همراه دارد.

در قاب پشتی، یک مجموعه دوربین چهارگانه بدون جزیره مستقل دیده می‌شود که چندین دوربین به صورت مستقل از آن بیرون زده‌اند. قابل توجه است که S-Pen فضای اختصاصی خود را حفظ می کند و برای کاربرانی که برای عملکرد قلم ارزش قائل هستند، خبر خوبی است.

سامسونگ Galaxy S24 Ultra دارای ابعاد حدودی 162.3 در 79در 8.7 میلی‌متر خواهد بود که کمی کوتاه‌تر اما عریض‌تر از نسل قبلی خود یعنی Galaxy S23 Ultra است.

احتمال استفاده از فریم تیتانیومی منجر به تولید دستگاهی با وزن 233 گرم شود که 1 گرم سبک‌تر است. شایان ذکر است، اندازه باتری احتمالاً 5000 میلی آمپر ساعت باقی می‌ماند و با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی ارائه خواهد شد.

انتظار می رود Galaxy S24 Ultra دارای یک پنل 6.8 اینچی LTPO AMOLED با وضوح QHD+ باشد. همانطور که بالاتر گفتیم این گوشی احتمالا یک نمایشگر تخت دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته، حداکثر روشنایی 2200 نیت است که ارتقای قابل توجهی نسبت به 1750 نیت S23 Ultra خواهد بود. پیش‌بینی می شود این دستگاه در تمام بازارها از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy استفاده نماید.

شایعات حاکی از یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی است که احتمالا توسط حسگر تصویر ISOCELL HP25X پشتیبانی می‌شود. این یک سنسور پیشرفته با اندازه 1/1.3 اینچی خواهد بود. انتظار می‌رود این حسگر ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار Super Quad Phase Detection و ادغام پیکسل (۴ در ۱ و ۱۶ در ۱) داشته باشد. علاوه بر این، یک دوربین تله فوتو 3 برابر که شایعه شده رزلوشن 50 مگاپیکسل دارد، نوید افزایش قابل‌توجهی در کیفیت تصویر را می دهد.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی S24 Ultra هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/29/%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B2%DB%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا