اخبار فناوری

رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ رسما معرفی شد

روند سامسونگ کمی عجیب به نظر می‌رسد. ابتدا برنامه آزمایشی رابط‌کاربری جدید خود را آغاز و چندین نسخه بتا ارائه می‌کند و سپس کنفرانس توسعه‌دهندگانش برگزار می‌شود! کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ یا SDC23 برگزار شده و بزرگترین خبر آن رونمایی از رابط کاربری جدید مبتنی بر اندروید ۱۴ است. رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ با تغییرات بصری و بهبودهای عملکردی همراه می‌شود.

رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ

سامسونگ به‌روزرسانی One UI 6.0 را با شعار «آماده‌سازی گلکسی شما، به روش شما» (معادل “Enabling your Galaxy, your way.”) معرفی کرد. برخی از ویژگی‌های جدیدی که این شرکت روی صحنه در SDC23 به آن اشاره کرد عبارتند از:

  1. ۱- Quick Panel اصلاح‌شده
  2. ۲- فونت انحصاری جدید به نام One UI Sans
  3. ۳- ابزارهای ویرایش ویدئو و عکس با هوش مصنوعی جدید

یکی از ویژگی‌های جدید One UI 6.0 به نام استودیو سامسونگ یا “Samsung Studio” عرضه می‌شود. این نرم‌افزار ویرایش ویدئو اختصاصی به کاربران امکان ویرایش چند لایه ویدیو را می‌دهد.

با ابزار نرم‌افزار Studio سامسونگ، کاربران One UI 6.0 می‌توانند از چندین لایه برای اضافه کردن متن، استیکر و موسیقی به ویدئو استفاده کنند.

Samsung Studio

Samsung Studio

اگرچه سامسونگ در SDC23 در مورد همه موارد جدید One UI 6.0 صحبت نکرد، اما به لطف برنامه بتا سری گلکسی S23 برخی از این ویژگی‌ها را پیش‌تر تجربه کردیم.

برخی از این موارد را اینجا مرور می‌کنیم:

۱- ایموجی‌های جدید

۲- پیش نمایش تصویر و ویدئو در منو اشتراک‌گذاری

۳- گزینه‌های اشتراک‌گذاری بیشتر

۴- بهبودهای چندوظیفه ای – یک پنجره بازشو می تواند پس از ورود به صفحه برنامه‌های اخیر باز بماند.

۵- شخصی‌سازی بیشتر در صفحه قفل

۶- نوشته‌های خلاصه برای نمایش زیر نرم‌افزارها در صفحه اصلی

۷- ویجت جدید آب و هوا و اطلاعات بیشتر درون آن

۸- طیف وسیعی از بهبودهای دوربین، از جمله ویجت جدید، گزینه‌های تراز بیشتر برای واترمارک، دسترسی سریع به تنظیمات رزلوشن، فیلترها و افکت‌ها با قابلیت اعمال آسان و موارد دیگر.

۹- بهبودهایی در اپ یادآور، تقویم و اینترنت سامسونگ

۱۰- میانبر انجام یک عملکرد خاص برنامه‌ها در نتایج جستجوی Finder

۱۱- توصیه‌هایی در برنامه My Files برای کمک به خالی کردن حافظه داخلی

۱۲- حالت هواپیمای هوشمندتر

۱۳- قابلیت Auto Blocker – یک لایه حفاظتی اضافی که از نصب برنامه‌های ناشناس جلوگیری می‌کند، به بررسی بدافزارها می‌پردازد و مسدود کردن دستورات مخرب از طریق اتصال USB را انجام می‌دهد.

و …

آپدیت One UI 6.0 چه زمانی عرضه می‌شود؟

متاسفانه سامسونگ زمان عرضه One UI 6.0 را اعلام نکرده است. دور از انتظار نیست که روند ارائه آپدیت از اواسط پاییز با سری گلکسی S23 آغاز شود و به سرعت به دیگر مدل‌های واجد شرایط برسد.

نظر شما درباره آپدیت وان‌یو‌ای ۶ سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/06/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-one-ui-6-0-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا