اخبار فناوری

دفاع سامسونگ از هوش مصنوعی گلکسی اس 24: هیچ تصویر واقعی وجود ندارد

تاکنون بحث‌های زیادی در مورد استفاده از هوش مصنوعی و سایر الگوریتم‌ها برای ثبت تصاویر با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند وجود داشته است و این موضوع جدیدی نیست. از تصاویر ثبت‌شده از ماه با گوشی‌های هوشمند هواوی و سامسونگ گرفته تا تصاویر مصنوعی ویرایش‌شده با قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی‌های گوگل و باز هم سامسونگ، همواره بحث و جدل‌هایی وجود داشته است. اکنون، یکی از مدیران بلندپایه سامسونگ جنجال به راه انداخته و با دفاع از ویژگی‌های هوش مصنوعی سری گلکسی اس 24، می‌گوید که در عصر حاضر هیچ تصویر واقعی وجود ندارد!

دفاع سامسونگ از هوش مصنوعی گلکسی اس 24

پاتریک چومت، EVP سامسونگ، در مصاحبه با TechRadar بیان می‌کند که چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد. همه تصاویر با استفاده از حسگرها بازسازی می‌شوند و از الگوریتم‌های پیشرفته برای خلق آن‌ها استفاده می‌شود. او به ویدئویی که مارکز براونلی یوتیوبر در مورد تصاویر ماه ثبت‌شده توسط گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سامسونگ ساخته است، اشاره کرده و می‌پرسد که یک تصویر واقعی چیست؟ وی بیان می‌کند:

«سال گذشته یک ویدیوی بسیار زیبا توسط مارکز براونلی در مورد تصویر ماه وجود داشت. همه می‌گفتند: جعلی است؟ آیا جعلی نیست؟ بحثی در مورد اینکه چه چیزی یک تصویر واقعی را تشکیل می‌دهد وجود داشت؛ و درواقع چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد. به‌محض اینکه سنسورهایی برای گرفتن چیزی دارید، [آنچه را که می‌بینید] بازتولید می‌کنید و این هیچ معنایی ندارد. هیچ تصویر واقعی وجود ندارد. می‌توانید با گفتن «من آن عکس را گرفتم» یک تصویر واقعی را تعریف کنید، اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی زوم، فوکوس خودکار و صحنه استفاده کرده‌اید، آیا این واقعی است؟ یا همش فیلتر است؟ درواقع هیچ تصویر واقعی وجود ندارد.»

دفاع سامسونگ از هوش مصنوعی گلکسی اس 24

دفاع سامسونگ از هوش مصنوعی گلکسی اس 24

همه برندهای گوشی‌های هوشمند این روزها از تکنیک‌های ضبط چند فریمی برای کاهش نویز، بهبود روشنایی و گرفتن محدوده دینامیکی گسترده‌تر استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین به‌طور خودکار صحنه‌ها را تشخیص می‌دهند تا رنگ‌ها، کنتراست، رنگ پوست، بافت‌ها و تعادل رنگ سفید را با توجه به آن صحنه‌ها با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و هوش مصنوعی تنظیم کنند.

همه برندها همچنین قسمت‌های خاصی از تصاویر را تنظیم می‌کنند، مانند آبی‌تر کردن آسمان یا سبزتر کردن چمن‌ها، تا جذاب‌تر به نظر برسند. بنابراین، سؤال این است که پس از آن همه تنظیم، آیا آن تصویر یک تصویر واقعی است یا نمایشی واقعی از آنچه درواقع به‌نظر می‌رسد؟

چومت در ادامه بیان داشت که سامسونگ دو چیز را ارائه می‌دهد که مصرف‌کنندگان می‌خواهند:

«راهی برای ثبت لحظه و راهی برای ایجاد یک واقعیت جدید. اولی ازطریق دوربین گوشی‌های هوشمند خود و دومی از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی استفاده می‌کند که در سری گلکسی S24 پیاده‌سازی شده است.»

او می‌گوید هوش مصنوعی نیاز به تنظیم دارد و می‌خواهد به دولت‌ها در تنظیم مقررات هوش مصنوعی کمک کند. به همین دلیل است که واترمارک را به تصاویر تولیدشده یا ویرایش‌شده با هوش مصنوعی اضافه می‌کنند تا به کاربران کمک کند تفاوت بین تصاویر واقعی و تولیدشده توسط هوش مصنوعی را درک کنند.

نظر شما درباره دیدگاه مدیر اجرایی سامسونگ پیرامون غیرواقعی بودن تمامی تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین گوشی‌های هوشمند چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/04/%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-24-%D9%87%DB%8C/

Updated: 2024-02-17 09:24:44

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا