اخبار فناوری

خبر جدید | گزارش Canalys از بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه نخست 2024 – رسیدن به رشد دو رقمی بعد از ده فصل | مایفون مگ

واحد خبری مایفون مگ: روز سه شنبه 30 آوریل 2024 (11 اردیبهشت 1403) Canalys گزارش خود از بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 را منتشر کرد که بر اساس این گزارش بیش از 296.2 میلیون گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شده است. در طول دوره زمانی فوق، که نشان دهنده رشد 10 درصدی در مقایسه با حجم گوشی های عرضه شده در سه ماهه اول سال 2023 (یعنی 269.8 میلیون دستگاه) است. داده های این گزارش نشان می دهد که عملکرد بازار جهانی پس از ده فصل دشوار، بهتر از حد انتظار بوده و در نهایت منجر به رشد دو رقمی شده است. لازم به ذکر است که در سه ماهه گذشته سامسونگ بزرگترین تامین کننده گوشی های هوشمند بوده و پس از آن اپل، شیائومی، انتقال و اوپو قرار دارند.

پیش از این در اواسط آوریل، Canalys گزارش اولیه ای را با جزئیات کمتر در مورد همین موضوع منتشر کرد، اما آخرین گزارش کامل تر است و شامل تعداد دقیق گوشی های هوشمند منتشر شده و همچنین سهم بازار جهانی این برندها می شود. . کارشناسان Canalys رشد 10 درصدی در بازار گوشی های هوشمند را عمدتاً به سبد محصولات به روز شده فروشندگان و همچنین ثبات اقتصاد کلان در بازارهای نوظهور نسبت می دهند. در زیر نگاهی به عملکرد برندهای برتر در سه ماهه گذشته می اندازیم.

طبق گزارش Canalys، سامسونگ طی سه ماهه گذشته 60 میلیون گوشی هوشمند را به بازار جهانی ارسال کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1 درصد کمتر است. با این حال، این شرکت کره ای بار دیگر با تصاحب یک پنجم کل بازار جهانی، رتبه اول فروش گوشی های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده است. پس از سامسونگ، اپل با سهم بازار 16 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. طبیعتاً این شرکت آمریکایی در بازارهای اصلی خود با ناملایماتی مواجه شد و به همین دلیل تعداد آیفون‌های اپل در سه ماهه گذشته (یعنی 48.7 میلیون دستگاه) نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش یافت.

طبق گزارش Canalys، پنج تامین کننده برتر جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2024

حجم گوشی های عرضه شده توسط شیائومی در سه ماهه اول سال 2024 با افزایش 33 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 40.7 میلیون دستگاه رسید و این شرکت چینی رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داد. رتبه های چهارم و پنجم نیز متعلق به برندهای چینی است. رتبه چهارم در جهان متعلق به Transsion (صاحب برندهایی مانند Infinix، Tecno و itel) است. Transsion در بازه زمانی فوق 28.6 میلیون گوشی هوشمند را در بازارهای جهانی عرضه کرد که با رشد قابل توجه 86 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود. برند Oppo نیز با 25 میلیون گوشی هوشمند در رتبه پنجم قرار دارد.

عرضه جهانی گوشی های هوشمند از سه ماهه اول 2020 تا سه ماهه اول 2024

به گفته Sanyam Chaurasia، تحلیلگر ارشد Canalys، عرضه پرچمدار سری گلکسی S24 از نظر هوش مصنوعی و استراتژی پیشرفته آن، لحظه ای محوری برای سامسونگ است و پتانسیل ایجاد تحول در صنعت را دارد. گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس 24 یک ماه قبل از سری گلکسی اس 23 به بازار عرضه شدند. گزارش شده است که عرضه این گوشی های پیشرو در سه ماهه اول سال 2024 به 13.5 میلیون دستگاه خواهد رسید که 35 درصد بیشتر از اندازه دستگاه های سری گلکسی اس 23 است. از جمله عوامل جذب کاربران به سری گلکسی اس 24 می توان به موارد زیر اشاره کرد: قابلیت گلکسی AI، مقیاس بزرگ نقاط فروش خرده فروشی (که باعث افزایش تجربه مشتری می شود) و استراتژی ورود بهتر به بازار.

عملکرد قوی سری گلکسی اس 24، علاوه بر تثبیت جایگاه سامسونگ در زمینه تولید دستگاه‌های پیشرفته، نشان می‌دهد که صنعت گوشی‌های هوشمند با نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آستانه تحولی عظیم است. با گلکسی AI، سامسونگ به دنبال سرمایه گذاری از شتاب اولیه خود با ارائه یک پیشنهاد ارزش است. تقویت رقابت در رده دستگاه های رده بالا و ایجاد وفاداری به برند از دیگر اهداف سامسونگ در این زمینه است.

اندازه سهم بازار و عرضه گوشی های هوشمند در سطح جهان از سه ماهه اول 2020 تا سه ماهه اول 2024

Runar Bjorhovde، تحلیلگر Canalys، بر این باور است که برندهای بازار انبوه بر امواج بازارهای نوظهور سوار می شوند و در عین حال با احتیاط قطعات یدکی را ذخیره می کنند. این برندها از نظر موجودی در ابتدای سال 2024 از سلامت خوبی برخوردار هستند و به لطف سبد محصولات به روز شده خود عملکرد قوی نشان داده اند. به عنوان مثال، برندهای شیائومی و ترنسشن به ترتیب به رشد سالانه 33 و 86 درصدی دست یافتند که بیشتر به دلیل عرضه مدل های جدید این برندها در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین است. به گفته برهود، این برندها علاوه بر افزایش حجم تولید خود، با توجه به افزایش احتمالی قیمت مواد اولیه، اقدام به ذخیره سازی این مواد کرده اند. این برندها وضعیت تقاضای بازار را به دقت بررسی کرده اند و سعی دارند بار افزایش هزینه ها را بر دوش مصرف کننده بگذارند که در نهایت باعث افزایش میانگین قیمت فروش گوشی های هوشمند می شود.

Sanyam Chaurasia بازار گوشی‌های هوشمند را در سال 2024 پیش‌بینی می‌کند: «در سال 2024، فروشندگان با تمرکز بر سهم خرید مشتری، مدیریت موجودی و بهینه‌سازی زنجیره تأمین، رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش خواهند گرفت. در عین حال، تلاش برای یافتن راه‌هایی برای تجاری‌سازی موج هوش مصنوعی مولد در اکوسیستم سخت‌افزاری مورد توجه گیمرها است. به گفته چاورازیا، توسعه راه حل های هوش مصنوعی برای گوشی های هوشمند تا حد زیادی به اتحاد استراتژیک بین برندها، سازندگان تراشه و شرکت های نرم افزاری بستگی دارد.

حجم عرضه گوشی های هوشمند از سه ماهه اول 2023 تا سه ماهه اول 2024 به تفکیک منطقه توزیع

فروشندگان گوشی های هوشمند به دنبال همکاری با رهبران صنعت برای ارائه راه حل های سفارشی و منحصر به فرد هوش مصنوعی به کاربران نهایی هستند. در بلندمدت، هدف فروشندگان تجهیز دستگاه های میان رده به قابلیت های هوش مصنوعی است تا کاربران بیشتری به سیستم های هوش مصنوعی آن فروشندگان اضافه شوند. علاوه بر این، گسترش اکوسیستم از طریق یکپارچه سازی بین دستگاه ها و همکاری استراتژیک می تواند منجر به افزایش درآمدزایی شود. این نشان دهنده تأثیر عمیق هوش مصنوعی روی دستگاه بر تجربه کاربر و سودآوری برند است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5382-canalys-smartphone-market-report-q1-2024.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا