اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Redmi 12 – ارزان‌قیمت جدید شیائومی با صفحه‌نمایش 90 هرتزی و پردازنده Helio G88 | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : زیرمجموعه ردمی شیائومی بعد از ارائه چندین مدل مختلف در سری Redmi Note 12 به سراغ گوشی ارزان‌قیمت‌تری از این کلاس یعنی مدل‌ Redmi 12 رفته که نسبت به سری نوت امکانات کم‌تر و البته قیمت پایین‌تری دارد. سال گذشته از این خانواده Redmi 11 Prime و Redmi 11 Prime 5G به بازار عرضه شد که از مشخصاتی نزدیک به هم برخوردار بوده و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها به پردازنده Helio G99 مدل 4G و دیمنسیتی 700 مدل 5G مرتبط بود. Redmi 12 که در روز پنج‌شنبه 15 ژوئن (25 خرداد 1402) در وب‌سایت تایلندی شرکت شیائومی قرار گرفته همچنان یک گوشی 4G پایین‌رده به‌حساب می‌آید که با وجود برخورداری از یک طراحی جدید و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر گام‌های بلندی رو به عقب برداشته است.

Redmi 12 که در سه رنگ آبی، مشکی و نقره‌ای ارائه می‌شود به‌سبک گوشی‌های گران‌قیمت‌تر یکی دو سال اخیر از طراحی فلت در پشت و روی دستگاه استفاده کرده و نه کناره‌های صفحه‌نمایش و در نه کاور بخش پشتی آن خمیده نیست. حاشیه دورتادور دستگاه نیز صاف و بدون انحنا طراحی شده و همراه با لنزهای مجزا و تفکیک شده دوربین که به‌صورت مستقل از بدنه بیرون زده‌اند ظاهر مدرنی را برای این مدل به همراه آورده‌اند. بدنه گوشی از استاندارد IP53 برخوردار است که با وجود آن‌که محافظت خاصی در برابر غوطه‌وری در آب ارائه نمی‌کند اما در برابر پاشیده شدن ملایم قطرات آب مقاوم است.

این گوشی البته طبق انتظار چندان باریک و سبک نبوده و با ضخامت 8.17 میلی‌متری، چیزی نزدیک به 199 گرم وزن دارد. طول و عرض دستگاه به‌ترتیب 168.6 و 76.3 میلی‌متر است که هر دو مورد از حاشیه ضخیم جانبی دورتادور صفحه‌نمایش حکایت دارند.

در حالی‌که اندازه صفحه‌نمایش در هر دو مدل پرایم پیشین 6.58 اینچ بود، نمایشگر ردمی 12 بزرگ‌تر شده و به 6.79 اینچ رسیده است که ظاهراً بزرگ‌ترین سایز صفحه‌نمایش در زیرمجموعه ردمی شیائومی به‌حساب می‌آید. سایر مشخصات این صفحه‌نمایش البته تغییر خاصی نکرده و بار دیگر از فناوری LCD برای ساخت آن استفاده شده است. وضوح 1080×2460 پیکسلی، تراکم 396ppi را به همراه داشته و کنتراست 1,500:1، روشنایی حداکثر 550 نیتی و پشتیبانی 70 درصدی از طیف NTSC سایر مشخصات آن را تشکیل می‌دهند. حداکثر نرخ رفرش این صفحه‌نمایش 90 هرتز است و امکان کاهش آن به 36، 48 یا 60 هرتز نیز وجود دارد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بالای صفحه‌نمایش به‌صورت پانچی در مرکز قرار دارد و علاوه بر عکاسی سلفی و فیلم‌برداری 1080p/30fps امکان تشخیص چهره دو بعدی را نیز ارائه می‌کند. سنسور اثر انگشت نیز طبیعتاً در کناره گوشی روی دکمه پاور قرار دارد.

Redmi 12 از سه دوربین در بخش پشتی بهره می‌برد که شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی f/1.8، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید f/2.2 و میدان دید 120 درجه‌ای و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 می‌شود که این دوتای آخر بدون قابلیت فوکوس خودکار ارائه شده‌اند. دوربین اصلی ظاهراً فاقد مکانیزم لرزه‌گیری‌ست و در فیلم‌برداری نیز به‌دلیل محدودیت پردازنده از وضوح 1080p/30fps فراتر نمی‌رود.

در حالی‌که Redmi 11 Prime سال گذشته با سوییچ به پروسسور 6 نانومتری Helio G99 مجهز به هسته‌های قوی‌تر Cortex-A76 عملکرد قابل‌قبولی را در هر دو بخش پردازشی و مصرف انرژی ارائه می‌داد، در Redmi 12 به‌سبک Redmi 10 دو سال پیش از پروسسور قدیمی‌تر Helio G88 استفاده شده که نه‌تنها هسته‌های قوی‌تر آن با یک پله تنزل به Cortex-A75 تبدیل شده‌اند بلکه لیتوگرافی 12 نانومتری آن نیز شرایط کاملاً ضعیف‌تری را در زمینه مصرف انرژی فراهم می‌کند. هلیو G88 با GPU دو هسته‌ای Mali-G52 در زمینه گرافیکی نیز در جایگاه پایینی قرار می‌گیرد. رم گوشی 4 یا 8 گگیابایت از نوع LPDDR4X بوده و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. انتخاب فناوری eMMC 5.1 برای حافظه داخلی در حالی‌که مدل‌های 11 پرایم سال قبل از حافظه بسیار سریع‌تر UFS 2.2 بهره می‌بردند گام دیگری رو به عقب در این مدل محسوب می‌شود. علاوه بر این اسلات حافظه جانبی microSD این گوشی برخلاف Redmi 10 و هر دو گوشی Redmi 11 Prime از نوع ترکیبی انتخاب شده و بین سیم‌کارت دوم و کارت حافظه تنها باید یکی را برگزید.

باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعتی‌ست که یک بار شارژ آن به‌گفته شرکت سازنده برای 37 ساعت مکالمه صوتی، 16 ساعت نمایش ویدئو و 23 روز قرارگیری در وضعیت استند-بای کفایت می‌کند. این باتری با یک شارژر نچندان سریع 18 واتی تغذیه می‌شود که تفاوتی با یکی دو نسل قبلی این کلاس ندارد. در بخش گزینه‌های ارتباطی دستگاه از وای‌فای دو باند (احتمالاً نسخه 5)، بلوتوث 5.3، NFC و اینفرارد یاد شده و طبیعتاً از 5G نیز در آن پشتیبانی نمی‌شود. جک 3.5 میلی‌متری هدست هنوز در این گوشی حضور دارد و اسپیکر اصلی آن نیز به‌صورت تکی در پایین قرار گرفته است. در بخش سنسورهای گوشی غیبت سنسور ژیروسکوپ مشهود است و به‌روشنی از رده پایین این گوشی سخن می‌گوید.

Xiaomi Redmi 12 با سیستم‌عامل اندروید 13 و پوسته MIUI 14 با قیمت 5,299 بت تایلند (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 153 دلار آمریکا) برای نسخه 8GB/128GB به بازار این کشور ارائه می‌شود و از قیمت دیگر نسخه‌های آن و قیمت احتمالی دستگاه در دیگر بازارها هنوز خبری رسمی منتشر نشده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4938-introducing-xiaomi-redmi-12.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا