اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Honor 90 Lite – میان‌رده جدید آنر با Dimensity 6020 و دوربین 100 مگاپیکسلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : اواخر ماه می سال جاری میلادی، آنر از دو گوشی هوشمند میان‌رده با نام‌های Honor 90 و Honor 90 Pro رونمایی کرد. اما این پایان ماجرای خانواده آنر 90 نبوده و این برند چینی روز سه‌شنبه 13 ژوئن 2023 (23 خرداد 1402) از سومین عضو این سری تحت عنوان Honor 90 Lite پرده برداشت. نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی، تراشه Dimensity 6020، دوربین 100 مگاپیکسلی و ارتباطات نسل پنجم، مهم‌ترین مشخصات این گوشی جدید را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر، مشخصات این دیوایس در وب‌سایت فرانسوی‌زبان آنر منتشر شده ولی قیمت آن هنوز اعلام نشده است. البته انتظار می‌رود آنر به هنگام عرضه بین‌المللی این محصول در 6 جولای (15 تیر)، قیمت آن را نیز اعلام کند.

می‌توان گفت Honor 90 Lite ورژن تغییریافته Honor X50i است که ماه آوریل در چین عرضه شد. حتی از لحاظ طراحی نیز این دیوایس کاملا به X50i شباهت دارد. Honor 90 Lite در سه رنگ نقره‌ای (Titanium Silver)، سبزآبی (Cyan Lake) و مشکی (Midnight Black) به تولید رسیده و طبق ادعای شرکت سازنده، قسمت پشتی گوشی اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. ناگفته نماند، Honor 90 Lite در ابعاد 7.48×74.5×162.9 میلی‌متر طراحی شده و 179 گرم وزن دارد. با این حساب، با اسمارت‌فونی سبک و نازک روبرو هستیم.

نمایشگر گوشی – با نسبت تصویر 19.9:9 – یک نمونه 6.7 اینچی از پنل‌های ال‌سی‌دی (از نوع LTPS) است. رزولوشن نمایشگر +FHD (معادل 1080×2388 پیکسل) بوده و در هر ثانیه 90 بار به‌روزرسانی می‌شود. شرکت سازنده در توصیف نمایشگر از کلمه borderless (بدون حاشیه) استفاده کرده، اما حقیقت آن است که این نمایشگر حاشیه‌های کمی داشته و با نسبت صفحه به بدنه 93.6 درصدی، به معیارهای تمام-صفحه بسیار نزدیک است. لازم به ذکر است، آنر پنل این نمایشگر را برای تجربه بصری بهتر از لحاظ رنگی کالیبره کرده و جهت سلامت چشمان کاربر، حالت eye comfort را پیش‌بینی کرده است.

آنر در ساخت این گوشی تراشه 7 نانومتری Dimensity 6020 را به کار گرفته است. این چیپ‌ست با این‌که یکی از جدیدترین میان‌رده‌های مدیاتک است اما عملاً همان چیپ‌ست Dimensity 700 قدیمی شرکت مدیاتک محسوب می‌شود. تراشه Dimensity 6020 متشکل از دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. 8 گیگابایت RAM برای این گوشی در نظر گرفته شده که به لطف آنچه HONOR RAM Turbo نامیده شده، می‌توان تا 5 گیگابایت دیگر به طور مجازی به آن اضافه کرد. 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز در اختیار کاربر قرار دارد. ظاهرا ارتقاء حافظه داخلی امکان‌پذیر نیست.

شاید برجسته‌ترین مشخصه Honor 90 Lite مجموعه دوربین آن باشد. در پشت دستگاه سه لنز دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی مشاهده می‌شود. دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی f/1.9 قرار گرفته است. از جمله امکانات این دوربین می‌توان به حالت شب، زوم دیجیتال تا 10 برابر، حالت پرتره، عکاسی تایم-لپس، واترمارک، حالت حرفه‌ای، پانوراما، HDR، تشخیص لبخند و ضبط ویدئوی 1080p اشاره کرد.

عضو بعدی این مجموعه یک دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2) است که به گفته آنر، نقش سنسور عمق را نیز ایفا می‌کند. در نهایت، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) مجموعه اپتیک پشت دستگاه را کامل می‌کند. ناگفته نماند، در حفره مرکزی بالای نمایشگر یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 به چشم می‌خورد که این دوربین نیز می‌تواند مانند دوربین اصلی با وضوح 1080p فیلم‌برداری کند.

اسمارت‌فون Honor 90 Lite توسط یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شود. این باتری از استاندارد شارژ 22.5 واتی – موسوم به SuperCarge – بهره برده و به گفته آنر ذخیره باتری آن در عرض نیم ساعت به 53 درصد می‌رسد. اسپیکر این گوشی دارای تأییدیه از Hi-Res Audio است و چنان‌چه بلندی صدای اسپیکر شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید حالت High Volume را فعال کنید تا صدای بلندتری به گوش برسد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری گوشی می‌توان از حسگر اثر انگشت نام برد که روی دکمه پاور تعبیه شده و علاوه بر آن می‌توانید با استفاده از قابلیت تشخیص چهره نیز گوشی را قفل‌گشایی کنید.

سیستم‌عامل Honor 90 Lite اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی MagicOS 7.1 در آن فعال است. Honor 90 Lite دو سیم‌کارت نانو پذیرفته و از ارتباطات 5G بهره می‌برد. به گفته شرکت سازنده، این اسمارت‌فون علاوه بر موقعیت‌یابی ماهواره‌ای، از موقعیت‌یابی با دکل‌های مخابراتی و موقعیت‌یابی با وای-فای نیز پشتیبانی می‌کند. NFC، بلوتوث 5.3 و پورت USB-C سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

آنر جهت اطمینان‌بخشی به مشتریان از کیفیت Honor 90 Lite، آزمایش‌هایی را روی آن انجام داده و مدعی شده که این محصول تست‌های مورد نظر را با موفقیت پشت سر گذاشته است. از جمله این تست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تست فشردن دکمه پاور تا 200 هزار بار، تست دوام نمایشگر لمسی تا 800 هزار بار و تست حسگر اثر انگشت تا 200 هزار بار. همچنین آنر این اسمارت‌فون را در دمای 20 درجه زیر صفر تا 55 درجه سلسیوس در محیط آزمایشگاه مورد بررسی قرار داده و حداکثر 70 کیلو وزنه را روی آن آزمایش کرده که در هر دو سناریو اتفاق خاصی برای دستگاه رخ نداده است.

در پایان گفتنی‌ست، این محصول به زودی وارد بازار روپا شده و همان طور که پیش از این ذکر شد، به احتمال زیاد قیمت آن در 6 جولای (15 تیر) اعلام می‌شود.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4936-introducing-honor-90-lite.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا