اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Honor 200 Lite – میان‌رده آنر با نمایشگر امولد و تراشه Dimensity 6080 | مایفون مگ

واحد خبری مایفون مگ: چند روز پیش گوشی هوشمند جدیدی به نام آنر 200 لایت در لیست دستگاه های آنر که در فرانسه عرضه می شود قرار گرفت و توضیحات کوتاهی نیز از این محصول به همراه آن منتشر شد. سرانجام در روز پنجشنبه 25 آوریل 2024 (6 می 1403)، آنر جزئیات بیشتری از این محصول منتشر کرد و امکان پیش خرید آن را برای مشتریان فرانسوی فراهم کرد. گوشی Honor 200 Lite – اولین دستگاه از سری آنر 200 – یک گوشی میان رده است و از مهم ترین ویژگی های آن می توان به صفحه نمایش AMOLED + FHD، تراشه Dimensity 6080، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و یک دوربین 108 مگاپیکسلی ، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و اتصال 5G. با معرفی این محصول ما را همراهی کنید.

گوشی هوشمند Honor 200 Lite دارای طراحی نسبتاً معمولی است که در خور رده این دستگاه است. این محصول دارای لبه های صاف و گوشه های گرد است و در پشت آن یک ماژول دوربین مستطیل شکل بزرگ و محجوب (!) دیده می شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این گوشی از نظر مقاومت در برابر سقوط گواهینامه 5 ستاره SGS سوییس را دریافت کرده است. لازم به ذکر است که این گوشی هوشمند با ابعاد 6.78 x 74.55 x 161.05 میلی متر و وزن تقریبی 166 گرم طراحی شده است. به این ترتیب با یکی از گوشی های باریک و سبک آنر روبرو هستیم.

نمایشگر Honor 200 Lite یک نمونه 6.7 اینچی AMOLED است. نسبت تصویر این پنل 20.1:9 و وضوح آن FHD+ (معادل 1080 در 2412 پیکسل) است. همانطور که از تصاویر منتشر شده با گوشی مشخص است، گوشی آنر 200 لایت حاشیه های کمی دارد و برای نصب دوربین سلفی به جای سوراخ، از یک بریدگی قرصی شکل در بالای صفحه نمایش استفاده شده است. متأسفانه اطلاعات بیشتری در مورد این نمایشگر وجود ندارد، جز اینکه گواهینامه نمایشگر بدون سوسو را از TÜV Rheinland دریافت کرده است.

آنر برای ساخت این گوشی هوشمند چیپست مدیاتک Dimensity 6080 را انتخاب کرده است. این تراشه با استفاده از لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC ساخته شده و شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. لازم به ذکر است که Honor 200 Lite تنها در یک کانفیگ با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی تولید شد و به نظر می رسد امکان ارتقای فضای ذخیره سازی آن وجود نداشته باشد.

علاوه بر فلاش LED، سه لنز دوربین در ماژول پشت دستگاه دیده می شود. دوربین اصلی این دستگاه دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل بوده و در پشت لنز دیافراگم f/1.75 قرار گرفته است. زوم دیجیتال تا 10 برابر در میان نکات این دوربین ذکر شده است و از دیگر ویژگی های آن می توان به حالت شب، پانوراما، حالت عکس، حرکت آهسته، HDR، حالت پرو، تایم لپس، اسکن سند، واترمارک و ثبت لبخند اشاره کرد. یکی دیگر از اعضای گروه اپتیک یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض با نسبت F2.2 است که به گفته آنر، به عنوان حسگر عمق نیز عمل می کند. این مجموعه توسط یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی (f/2.4) گرد شده است. وجود دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 از دیگر ویژگی های قابل توجه Honor 200 Lite است. ناگفته نماند که هر دو دوربین اصلی و سلفی قادر به فیلمبرداری 1080p هستند.

انرژی مورد نیاز گوشی توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از استاندارد شارژ سریع 35 واتی به نام HONOR SuperCharge پشتیبانی می کند. واضح است که شارژر همراه با گوشی فروخته نمی شود و مشتری باید آن را جداگانه خریداری کند. اگرچه صفحه نمایش این گوشی AMOLED است، اما آنر تصمیم گرفت حسگر اثر انگشت را روی لبه گوشی نصب کند. علاوه بر این سنسور، قفل این دستگاه با استفاده از تشخیص چهره 2 بعدی نیز قابل باز شدن است.

سیستم عامل Honor 200 Lite اندروید 14 است و رابط کاربری اختصاصی MagicOS 8.0 منوی داخلی و برخی از ویژگی های آن را تغییر داده است. از ویژگی های این پوسته می توان به Magic Capsule (ویژگی مشابه جزیره پویا در آیفون 14 پرو) و قابلیت هوش مصنوعی Magic Portal (قابلیت کشیدن و رها کردن عناصر مختلف به نوار برنامه خارجی به ترتیب) اشاره کرد. برای ارسال یا جستجوی موضوع مورد نظر).

گوشی هوشمند Honor 200 Lite دو سیم کارت می پذیرد و از ارتباطات 5G استفاده می کند. Wi-Fi دو بانده، Wi-Fi Direct، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و NFC از دیگر گزینه های ارتباطی این گوشی هستند. لازم به ذکر است که کاربر این محصول می تواند به سه روش مختلف (ماهواره، شبکه مخابراتی و وای فای) مکان را تعیین کند.

گوشی هوشمند Honor 200 Lite در سه رنگ آبی ستاره ای، آبی فیروزه ای و مشکی نیمه شب تولید می شود. ثبت نام پیش خرید این محصول آغاز شده و به زودی وارد بازار فرانسه می شود. قیمت اصلی این گوشی 329.90 یورو است اما در صورت ثبت پیش سفارش تا 15 می (26 اردیبهشت)، 30 یورو تخفیف در حساب مشتری لحاظ می شود. لازم به ذکر است در صورت خرید این محصول با ثبت پیش سفارش، به همراه دستبند هوشمند Honor Band 9 و Honor Choice Earbuds X5 (قیمت کل 109.80 یورو) به صورت رایگان عرضه می شود.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5374-introducing-honor-200-lite.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا