اخبار فناوری

خبر جدید | حضور مستقل HMD در بازار گوشی‌های هوشمند: معرفی HMD Pulse+ ،Pulse و Pulse Pro | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ: وقتی گروه HMD Global در دسامبر 2016 از آغاز همکاری خود با نوکیا برای احیای این برند قدیمی خبر داد، کمتر کسی می توانست تصور کند مدت این همکاری به 8 سال برسد. اما در نهایت پس از گزارش هایی که در سال گذشته در مورد رابطه دشوار این دو شرکت و برنامه HMD برای عرضه مستقل گوشی سفارشی منتشر شد، به نظر می رسد که آینده این تلاش دوجانبه کاملاً روشن نخواهد بود؛ اما به نظر می رسد که آینده این تلاش دوجانبه کاملاً مشخص نباشد. زیرا HMD با رونمایی از سه گوشی HMD Pulse Pro، HMD Pulse+ و HMD Pulse+ در روز چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسما ورود مستقل خود به بازار گوشی های هوشمند را اعلام کرد.

گمانه زنی ها در مورد معرفی گوشی ها توسط HMD چند ماهی است که قوت گرفته است، به خصوص پس از ارائه طرح های اولیه محصولات با کد Legend و Pulse و حالا با معرفی سری گوشی های HMD Pulse، حداقل بخشی از این گمانه زنی هاست. به واقعیت تبدیل شده است. در واقع اگرچه هنوز حدود دو سال از قرارداد همکاری نوکیا و اچ ام دی باقی مانده است، اما مشخص است که HMD Global با عرضه گوشی های پالس راه خود را طی کرده و محصولاتی در بازه قیمتی 100 تا 200 یورو را به بازار عرضه کرده است. بازار.

بر اساس آنچه HMD در وب سایت خود منتشر کرده است، معتقد است که مصرف کنندگان بیشتر به محصولات سازگار با محیط زیست علاقه مند می شوند و توانایی تعمیر گوشی برای آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از این رو در معرفی گوشی های سری پالس به قابلیت «نسل اول تعمیرپذیری» اشاره کرد و اعلام کرد که کاربران می توانند ابزارهای تعمیر (شامل تعویض باتری و صفحه نمایش) را از iFixit تهیه کنند.

در بین سه محصول عرضه شده، HMD Pulse مدل استاندارد و HMD Pulse Pro پیشرفته ترین مدل است که با وجود وجود لوازم جانبی Pro، ویژگی های قابل توجهی نسبت به دو نسخه دیگر ندارد. در ادامه با گوشی های جدید HMD از نظر طراحی، پردازش، سخت افزار و سایر ویژگی ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی و ظاهر

HMD Pulse و HMD Pulse+ با ابعاد 163.19 x 75.02 x 8.45 میلی متر و وزن 187 گرم طراحی شده اند. مدل Pro دارای طول و عرض یکسان است، اما ضخیم‌تر و سنگین‌تر است و به ترتیب 8.55 میلی‌متر و 196 گرم وزن دارد. در حالی که HMD Pulse به عنوان مدل پایه در سه رنگ صورتی رویایی، مشکی شهاب‌سنگ و آبی Atmos طراحی شده است، مدل پلاس در رنگ‌های Apricot Crush و Glacier Green موجود است و رنگی مشابه در رنگ مشکی تولید می‌شود آبی نیمه شب.

نسخه پرو و ​​پلاس رنگ سبز یکسانی دارند و مدل پرو نیز در رنگ های بنفش گرگ و میش و اقیانوس سیاه طراحی شده است. هر سه مدل IP52 نسبتاً در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم هستند که با توجه به رده قیمتی و قابلیت تعویض قطعات بیش از حد انتظار است. البته با توجه به امکان تعویض باتری، کاربر باید دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را به دقت رعایت کند. حسگر اثر انگشت هر سه گوشی در کنار دستگاه و روی دکمه پاور قرار گرفته است.

یک صفحه

اگرچه دو نسخه از این گوشی ها دارای افزونه های پلاس و پرو هستند، اما صفحه نمایش آنها با نسخه استاندارد تفاوتی ندارد. پنل صفحه نمایش در هر سه مدل یک نمونه 6.56 اینچی LCD با وضوح 1612 در 720 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است که نرخ تازه سازی 90 هرتز را ارائه می دهد. حداکثر روشنایی نقطه ای صفحه نمایش 600 نیت است و 70 درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش می دهد.

دوربین ها

یکی از مهم ترین نکات فروش این سه گوشی را باید در دوربین آنها جستجو کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازنده، HMD Pulse به عنوان مدل استاندارد این سه گانه مجهز به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی است که از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و دوربین دوم ظاهرا یک ماژول تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این مدل در سوراخ بالای صفحه نمایش قرار گرفته و وضوح تصویر 8 مگاپیکسلی دارد. این در حالی است که در اکثر گوشی های این رده قیمتی به جای سوراخ پانچ، بریدگی در بالای پنل نمایشگر برای دوربین جلو در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی +HMD Pulse یک مدل 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار است و HMD جزئیاتی در مورد سنسور و قابلیت های فیلمبرداری آن منتشر نکرده است. البته از آنجایی که حداکثر قابلیت فیلم برداری تراشه Unisoc T606 به رزولوشن 1080p محدود شده است، نباید انتظار فیلمبرداری 4K را از این گوشی داشته باشیم. دوربین دوم این مدل نیز مانند نسخه پایه، ماژول تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی است.

پیشرفته ترین نسخه این سه گانه HMD Pulse Pro است که همانند پالس پلاس دارای دو سنسور 50 و 2 مگاپیکسلی در پشت است اما HMD این مدل را به دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی مجهز کرده و عرضه نکرده است. اطلاعات بیشتر در مورد ساختار دوربین

پردازش برش

HMD تراشه قدیمی Unisoc T606 را برای پردازش هر سه مدل انتخاب کرده است که از دو هسته A75 و شش هسته A55 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 تشکیل شده است. اگرچه برای هر سه گوشی از چیپست یکسانی استفاده می شود، رم و پیکربندی حافظه داخلی کمی متفاوت است. نسخه استاندارد با 4 گیگابایت رم (و گزینه آزمایشی برای افزایش به 4 یا 6 گیگابایت دیگر با استفاده از حافظه داخلی) و همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می شود که تا 256 گیگابایت دیگر از طریق کارت microSD قابل ارتقا است. ظرفیت رم در مدل پلاس همان 4 گیگابایت است اما سه گزینه رم پیش فرض 4، 6 و 8 گیگابایتی (با استفاده از حافظه داخلی) برای آن در نظر گرفته شده است و حافظه داخلی آن دو برابر شده است که 128 گیگابایت است که می تواند می توان آن را با کمک یک اسلات microSD تا 256 گیگابایت دیگر افزایش داد. مدل پلاس دارای 6 گیگابایت رم است و مانند نسخه پلاس دارای سه گزینه رم مجازی 4، 6 و 8 گیگابایتی است. HMD Pro مانند مدل پلاس دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است و می توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش داد.

باتری و قدرت شارژ

وجود باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی های مشترک این سه گوشی است. همانطور که اشاره کردیم این باتری یکی از قطعات قابل تعویض در گوشی های HMD می باشد که کاربر می تواند با کمک راهنما و با استفاده از چند ابزار ساده و در مدت زمان کوتاهی باتری گوشی خود را در منزل تعویض کند. شارژر باتری در HMD Pulse و Pulse+ 10 وات و در Pulse Pro 20 وات انرژی ارائه می‌کند و می‌تواند از طریق درگاه USB Type-C (USB 2.0) شارژ شود. نیازی به گفتن نیست که سازنده اعلام کرده است که ظرفیت باتری گوشی ها پس از 800 دوره شارژ (حدود دو سال دیگر) حفظ خواهد شد.

سیستم عامل و امکانات ارتباطی

HMD Pulse+، Pulse و Pulse Pro به اندروید 14 مجهز هستند و سازنده 2 به روز رسانی اصلی سیستم عامل و 3 سال به روز رسانی امنیتی را در نظر گرفته است. هر سه گوشی از جک 3.5 میلی متری هدفون استفاده می کنند و از بلوتوث 5.0، Wi-Fi 5 (ac)، NFC، GPS و ماهواره های ناوبری Galileo پشتیبانی می کنند.

قیمت و زمان عرضه به بازار

HMD Pulse و Pulse+ از روز عرضه به ترتیب با قیمتی در حدود 140 و 160 یورو برای نسخه پایه از طریق وب سایت HMD.com در دسترس کاربران قرار گرفته است و مدل Pro نیز در آینده عرضه خواهد شد. روز به قیمت حدود 180 یورو. به گفته منابع خبری، به نظر می رسد HMD قصد ندارد هیچ یک از این سه گوشی را در ایالات متحده عرضه کند و در عوض مدلی مشابه HMD Pulse با نام HMD Vibe و قیمتی در حدود 150 دلار عرضه خواهد کرد.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5370-introducing-hmd-pulse-hmd-pulse-plus-and-hmd-pulse-pro.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا