اخبار فناوری

تیم کوک هوش مصنوعی اختصاصی اپل را تأیید کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل، درجریان اعلام گزارش مالی فصل اول 2024 این شرکت، اظهارنظری نادر در مورد آینده محصولات اپل کرده و به سرمایه‌گذاری این شرکت در هوش مصنوعی اشاره کرد. او گفت که اپل درحال سرمایه‌گذاری فوق‌العاده زمان و تلاش بر روی هوش مصنوعی است و جزئیات آن اواخر امسال ارائه می‌شود.

هوش مصنوعی اختصاصی اپل

کوک بیان داشت که اپل «هیجان‌زده است جزئیات کار درحال انجام خود را در این بخش تا اواخر امسال به اشتراک بگذارد.» این نظر شایعات مبنی‌بر اینکه iOS 18 که در ماه ژوئن در WWDC معرفی می‌شود، دارای ویژگی‌های جامع AI است را تأیید می‌کند.

طبق گزارش‌ها، اپل معتقد است که iOS 18 یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل این شرکت خواهد بود که عمدتاً با ادغام عمیق فناوری‌های هوش مصنوعی در سراسر آن تقویت می‌شود. ارجاعات کد iOS 17.4 به اپل در آزمایش مدل زبانی بزرگ خود با نام رمز Ajax در کنار ChatGPT و سایرین اشاره دارد.

تیم کوک بیان داشت: «همان‌طور که به آینده نگاه می‌کنیم، به سرمایه‌گذاری در این فناوری‌ها و سایر فناوری‌هایی که آینده ما را شکل می‌دهند، ادامه خواهیم داد. این شامل هوش مصنوعی نیز می‌شود، جایی که ما همچنان به صرف زمان و تلاش بسیار زیادی ادامه می‌دهیم و هیجان‌زده هستیم که جزئیات کار درحال انجام خود را در این بخش را در اواخر امسال به اشتراک بگذاریم.»

هوش مصنوعی اختصاصی اپل

هوش مصنوعی اختصاصی اپل

اظهارات اشاره‌شده مطمئناً پاسخی به برخی از روایات سرمایه‌گذاران به نظر می‌رسد که اپل از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل عقب مانده است و علی‌رغم اینکه رقبا از چت‌بات‌های اختصاصی خود استفاده می‌کنند، اپل کماکان ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد خود را در سال 2023 ارائه نکرده است.

انتظار می‌رود اپل از هوش مصنوعی برای اصلاح چشمگیر سیری، دستیار صوتی خود، استفاده کند. درحالی‌که سیری در سال‌های اخیر تا حدی از رقبا عقب افتاده است، ارائه «Siri 2.0» مبتنی‌بر مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی مدرن، اگر به‌خوبی انجام شود، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی این رویه را تغییر دهد.

این شرکت همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی را در سراسر سیستم‌عامل آیفون، ازجمله پاسخ‌های هوشمند در پیام‌ها، توصیه‌های لیست پخش در Apple Music و موارد دیگر به‌کار خواهد گرفت.

مانند همیشه، اپل نسخه‌های آینده iOS ،iPadOS، macOS ،watchOS و tvOS را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه ژوئن معرفی خواهد کرد. سپس این سیستم‌عامل‌ها در پاییز منتشر می‌شوند. درحالی‌که در نظرات امروز کوک به‌صراحت به WWDC اشاره نشده است، بیان «آخر امسال» مطمئناً با این جدول زمانی مطابقت دارد.

دیدگاه شما پیرامون تأیید هوش مصنوعی اختصاصی Apple چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/02/%D8%AA%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%88%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF/

Updated: 2024-02-17 09:25:17

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا