اخبار فناوری

تکنو Pova 5 و Pova 5 Pro معرفی شدند: طراحی یادآور گوشی های Nothing

تکنو در اوایل امروز، رویدادی را در هند برگزار کرده و از گوشی های جدید خود رونمایی کرد. تلفن های هوشمند سری تکنو Pova 5 معرفی شدند. این سری، شامل یک مدل استاندارد و مدل پرو است. Pova 5 یک دستگاه 4G است، اما نسخه پرو توانایی اتصال به شبکه اینترنت 5G را دارد. این سری از تلفن های هوشمند جدید تکنو دارای یک صفحه نمایش بزرگ FullHD+ با رفرش ریت بالا هستند.

سری Tecno Pova 5 از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی برخوردارند

تکنو Pova 5 Pro از یک صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی FullHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. سنسور اثر انگشت این تلفن هوشمند، بر روی دکمه پاور قرار دارد. دو لنز دوربین در قاب پشتی این دستگاه دیده می‌شود. دوربین اصلی Pova 5 Pro از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است. تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۶۰۸۰ نیروی پردازشی مورد نیاز این گوشی را تأمین می‌کند. این دستگاه از ۸ گیگابایت حافظه رم (به علاوه ۸ گیگابایت حافظه رم مجازی) بهره می‌برد. این تلفن هوشمند در دو نسخه با حافظه های ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. Pova 5 Pro برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، از خنک کننده مایع بزرگی برخوردار است.

Tecno Pova 5 Pro

جدیدترین تلفن هوشمند تکنو به طور پیش‌فرض از سیزدهمین نسخه اندروید و رابط کاربری HiOS 13 بهره می‌برد. یکی از ویژگی های قابل توجه Pova 5 Pro، قرارگیری نور های dynamic RGB در قاب پشتی این گوشی هوشمند است. چراغ های به کار گرفته در قاب پشتی این دستگاه، در رنگ های مختلف روشن شده و تجربه کاربر از بازی کردن با Pova 5 Pro را بهبود می‌بخشند. این نور های RGB همچنین وضعیت شارژ دستگاه را نشان داده و کاربر خود را از اعلان های دریافتی مطلع می‌کنند. این نوع طراحی و به کارگیری این چراغ ها در قاب پشتی Tecno Pova 5 Pro، یادآور طراحی گوشی های کمپانی Nothing است.

Tecno Pova 5 Pro

گوشی Tecno Pova 5 Pro دارای اسپیکر های دوگانه استریو و موتور خطی زد محور برای افزایش بازخورد لمسی است. از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند می‌توان به پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G، بلوتوث، دو سیم کارت و Wi-Fi 802.11ac اشاره کرد. این دستگاه از درگاه USB type-C و جک ۳.۵ میلی متری صدا نیز برخوردار است.

نگاهی به مشخصات تکنو پووا ۵

در سوی دیگر تکنو Pova 5 با طراحی منحصر به فرد خود قرار دارد. تکنو این طراحی را Turbor Mecha می‌نامد. این دستگاه از صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی IPS LCD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و تاچ سمپلینگ ریت ۲۴۰ هرتزی بهره می‌برد. تراشه مدیاتک Helio G99 به عنوان قلب تپنده این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است.

Tecno Pova 5

این گوشی از ۸ گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده و در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. Tecno Pova 5 به باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده و از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این تلفن هوشمند همچنین توانایی شارژ معکوس ۱۰ واتی را دارد. دو لنز دوربین در قاب پشتی این گوشی دیده می‌شود. دوربین اصلی وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و دوربین دیگر از نوع تشخیص عمق است. دوربین سلفی Pova 5 نیز به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

تکنو Pova 3 با صفحه نمایش ۹۰ هرتزی و باتری ۷,۰۰۰ میلی آمپری رونمایی شد

همان طور که Gizmochina اشاره می‌کند، تکنو Pova 5 در رنگ های آبی، طلایی و مشکی قابل تهیه خواهد بود. نسخه پرو سری Pova 5 نیز در دو رنگ نقره ای و مشکی عرضه می‌شود. متاسفانه هنوز قیمت این تلفن های هوشمند اعلام نشده است. انتظار می‌رود که سایر اطلاعات این سری از گوشی های تکنو در ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) منتشر شود.

نظر شما درباره گوشی های هوشمند جدید تکنو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/11/%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88-pova-5-%D9%88-pova-5-pro-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%A2%D9%88%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا